Omvormer 10 watt voor Amerikaans/Canadees product

TinusTech

Golden Member

Tjee, dat wordt dus nog steeds nieuw gemaakt!
In de 70ger jaren kreeg ik als electronica hobbyïst van mijn toenmalige huisarts zo'n apparaat (van vooroorlogse kwaliteit). Hij had het van een patiënt gekregen en beschouwde het als volslagen apekool. Ik kon er leuke experimentjes mee doen en de radio ontvangst in een wijde omgeving platleggen. Maar verder is het voer voor gelovigen.

Tidak Ada

Golden Member

Ik denk dat Snake Oil beter werkt!

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6d/Clark_Stanley%27s_Snake_Oil_Liniment.png

Als het te hard werkt, moet je, als ik het me goed herinner van 'Monus de man van de Maan', overtollige haargroei teniet doen met.... mosterd >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Mijn buurman had ook zo'n apparaat, die heeft contact opgenomen met de orde der transformanten. Daarna heb ik 'm er niet meer over gehoord. Al een tijdje niet gezien ook.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

https://youtu.be/5fuTnh6ofjY

Als het zoiets is zou het toch gewoon moeten werken met een autotransformator.

Damn the torpedoes, full speed ahead!
Arco

Special Member

In canada hebben ze een 110 volt netspanning..

Ja, dat is duidelijk. Maar dat zegt niks over het feit of 'ie ook op 230v werkt... ;)
Er zal toch wel een typelabel opzitten waar dat op staat? (die uit mijn link is ook gewoon 100-240vAC geschikt)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 21 februari 2018 18:18:16 schreef Arco:
[...]
Ja, dat is duidelijk. Maar dat zegt niks over het feit of 'ie ook op 230v werkt... ;)
Er zal toch wel een typelabel opzitten waar dat op staat? (die uit mijn link is ook gewoon 100-240vAC geschikt)

Nee er is een typelabel en ook geen handleiding... Ik ben bang dat ik een snake oil product heb gekocht..
Ik zal wel niet de eerste zijn die wordt opgelicht via internet met dit soort dingen. Maargoed als je wanhopig bent dan probeer je van alles uit.

Op 21 februari 2018 14:15:06 schreef Arco:
Ik vermoed dat dit het 'mysterieuze Conrad ding' is: https://www.conrad.nl/nl/goobay-54754-spanningsomvormer-acac-45-w-110-…
(is de enige in 45W die ik daar zie)

Dat is in elk geval niet verkeerd gekozen.
Een apparaat wat op het lichtnet werkt en geen typeplaatje heeft, waarop de benodigde spanning en opgenomen vermogen is opgegeven is toch wel heel dubieus. Zelfs op de meest inferieure netspanningsadapter staan die gegevens.
Je zegt dat het apparaat voor 110 volt is. Welke steker zit aan het apparaat?
Het zou zomaar kunnen dat er een adapter bij hoort, die in canada voor 110 volt is en die aan het apparaat een lage (gelijk-)spanning aflevert. Een laagspanningsaansluiting is in veel gevallen zo'n klein rond symmetrisch stekkertje.

[Bericht gewijzigd door buzzy op woensdag 21 februari 2018 19:01:40 (45%)

Over het effect durf ik niks te zeggen, maar wat betreft de elektronica werkt het apparaat misschien wel prima op 230. Snoerschakelaar ertussen, lasbril op, en proberen.

Damn the torpedoes, full speed ahead!
Arco

Special Member

Ding uit mijn link kost 18 euro enkel stuks en kan zo op 230v... ;)

http://www.dhresource.com/0x0s/f2-albu-g3-M00-96-DD-rBVaHVVRsuWAUDJlAATfmzL30MU480.jpg/portable-high-frequency-facial-machine-hair.jpg

[Bericht gewijzigd door Arco op woensdag 21 februari 2018 19:10:00 (54%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Lijkt erg op het apparaat van Big Clive, ik zou het gewoon proberen, eventueel met een 100W gloeilamp in serie.

Damn the torpedoes, full speed ahead!
mel

Golden Member

100 Watt Gloeilampen zijn niet meer te koop.. :S

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Violet Wands zijn er vaak in verschillende uitvoeringen, maar dan vooral in 110-120 en 220-240 Volt uitvoering.

De nieuwere varianten (dermaray en dergelijke namen) zijn bij lange na niet zo krachtig als de oudere varianten. De oude varianten zijn eigenlijk gewoon klassieke Tesla-coils, de nieuwere bevatten geen vonkbrug meer en zijn volledig elektronisch.

Waarschijnlijk staat er inderdaad niets op kwa gegevens: zeker bij de oudere types was dat niet zo gebruikelijk.

@ topicstarter: wáár heb je het product gekocht? Violet Wands worden her en der verkocht, maar Ebay is een nogal bekende dubieuze handel voor dergelijke apparatuur en dat de verkoper beweert dat het een handelsgeheim is, is natuurlijk onzin.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
vergeten

Golden Member

Op 21 februari 2018 17:12:11 schreef Integraalfxdx:
[...]

Bedankt voor je link.
Ik heb alleen die verhuistrafo’s ook allemaal voorbij zien komen, en dat is allemaal met 100 watt, 300 watt en hoger...

Al is die omvormer 200 watt of 800 watt, daarmee wordt aangegeven dat dat het maximum is wat hij aankan.
Hij kan dan gemakkelijk (zonder noemenswaardig warm te worden) een lager vermogen "omvormen" vanaf 0 tot 800watt en alles daartussen.

Wat bedoel je met dat ze 2 richtingen op zijn te gebruiken? In principe maakt dat voor dit geval niets uit toch?
Ik zoek een verhuistrafootje van maximaal 10 watt.

Correct me if i’m wrong want ik heb hier helemaal geen verstand van.

Je kan met zo'n omvormer, verhuistrafo, of hoe je het ook noemt een lage netspanning, naar een hogere waarde omzetten.
En als hij omgekeerd aansluitbaar is, en dat zijn sommigen, kan je een hogere netspanning omzetten naar een lagere waarde.

Als je met je in Nederland gekochte 230volt apparaten naar Canada gaat kan je met zo'n omvormer de Canadese 110 volt naar 230 volt transformeren en je NL apparaten daar gebruiken.
Andersom kan het natuurlijk ook als je met je Canadese apparaten naar Nederland verhuisd, breng je de 230 volt omlaag naar de Canadese netspanning van 110 volt.

De netfrequentie kan "roet in het eten gooien" want mechanische apparaten (bijv. ventilator, klok) die voor 50 Hz zijn gemaakt draaien iets sneller op 60 Hz.
Ook als het dus een aan de lichtnet frequentie gerelateerd apparaat is (bijv. klok) loopt die niet goed op tijd.
Maar voor een fohn bijvoorbeeld maakt het niets uit als hij iets harder of iets zachtere blaast.
Meestal heb je heb per apparaat een omvormer nodig.
Maar er zijn ook omvormers van 2000 watt of groter, waar je een koelkast, vrieskist en andere apparaten tegelijk op kunt aansluiten, tot zelfs een hele woning aan toe!

Duidelijk?

Plaats anders eens een foto'tje van- of linkje naar- jou 10 watt apparaatje?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 21 februari 2018 19:46:53 schreef mel:
100 Watt Gloeilampen zijn niet meer te koop.. :S

O nee? En wat is dit dan:https://www.gloeilampgoedkoop.nl/gloeilampen/standaard-gloeilampen.htm…
Een van de vele sites die nog gloeilampen aanbieden.

fred101

Golden Member

Hang er eens een powermetertje tussen. (hoeft niet die te zijn) dan zie je wat er voor spanning uit die verhuistrafo komt en wat het ding aan vermogen opneemt of stroom trekt. Op het type plaatje hoort dat te staan. Dat kunnen ze niet geheim houden want het spul zal toch gekeurd zijn (hoop je met iets wat HV produceert en je op je lichaam gebruikt)

Kan ook met een multimeter maar dat lijkt me gezien je electronica kennis een nogal riskante bezigheid.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 21 februari 2018 19:49:29 schreef weardguy:
Violet Wands zijn er vaak in verschillende uitvoeringen, maar dan vooral in 110-120 en 220-240 Volt uitvoering.

De nieuwere varianten (dermaray en dergelijke namen) zijn bij lange na niet zo krachtig als de oudere varianten. De oude varianten zijn eigenlijk gewoon klassieke Tesla-coils, de nieuwere bevatten geen vonkbrug meer en zijn volledig elektronisch.

Waarschijnlijk staat er inderdaad niets op kwa gegevens: zeker bij de oudere types was dat niet zo gebruikelijk.

@ topicstarter: wáár heb je het product gekocht? Violet Wands worden her en der verkocht, maar Ebay is een nogal bekende dubieuze handel voor dergelijke apparatuur en dat de verkoper beweert dat het een handelsgeheim is, is natuurlijk onzin.

Dat is hier ook het geval. Ik heb een oud apparaat en niet die fake namaak dingetjes van Ebay, het gaat hier om een originele oude tesla coil waarmee ik me haargroei kan stimuleren. Dit apparaat werkt op 110-120 volts netwerk van Canada, maar ook daar buiten zegt de verkoper. Alleen daar heb ik een verhuistrafo voor nodig van 10 watt 110 naar 230 volt alleen kan ik nergens aan komen. Frequentie is 50-60Hz.

Hier een link naar de verkoperssite:

http://www.bornagainhair.com

Het gaat om een haargroei middel want ik ben 25 jaar kalend. Ik probeer door middel van hoofdmassages en dus dit apparaat wat haargroei stimuleert mijn haren terug te krijgen.

Op 21 februari 2018 19:53:38 schreef vergeten:
[...]Al is die omvormer 200 watt of 800 watt, daarmee wordt aangegeven dat dat het maximum is wat hij aankan.
Hij kan dan gemakkelijk (zonder noemenswaardig warm te worden) een lager vermogen "omvormen" vanaf 0 tot 800watt en alles daartussen.
[...]
Je kan met zo'n omvormer, verhuistrafo, of hoe je het ook noemt een lage netspanning, naar een hogere waarde omzetten.
En als hij omgekeerd aansluitbaar is, en dat zijn sommigen, kan je een hogere netspanning omzetten naar een lagere waarde.

Als je met je in Nederland gekochte 230volt apparaten naar Canada gaat kan je met zo'n omvormer de Canadese 110 volt naar 230 volt transformeren en je NL apparaten daar gebruiken.
Andersom kan het natuurlijk ook als je met je Canadese apparaten naar Nederland verhuisd, breng je de 230 volt omlaag naar de Canadese netspanning van 110 volt.

De netfrequentie kan "roet in het eten gooien" want mechanische apparaten (bijv. ventilator, klok) die voor 50 Hz zijn gemaakt draaien iets sneller op 60 Hz.
Ook als het dus een aan de lichtnet frequentie gerelateerd apparaat is (bijv. klok) loopt die niet goed op tijd.
Maar voor een fohn bijvoorbeeld maakt het niets uit als hij iets harder of iets zachtere blaast.
Meestal heb je heb per apparaat een omvormer nodig.
Maar er zijn ook omvormers van 2000 watt of groter, waar je een koelkast, vrieskist en andere apparaten tegelijk op kunt aansluiten, tot zelfs een hele woning aan toe!

Duidelijk?

Plaats anders eens een foto'tje van- of linkje naar- jou 10 watt apparaatje?

Oke, ik hier hier een foto:

maartenbakker

Golden Member

Op 21 februari 2018 18:46:15 schreef Integraalfxdx:
[...]

Nee er is een typelabel en ook geen handleiding... Ik ben bang dat ik een snake oil product heb gekocht..
Ik zal wel niet de eerste zijn die wordt opgelicht via internet met dit soort dingen. Maargoed als je wanhopig bent dan probeer je van alles uit.

Finasteride en minoxidil zijn volgens mij nog steeds de enige echt bewezen middelen die invloed hebben op haargroei, naast dingen die nooit kwaad kunnen zoals massage, vitaminen, mineralen, biergist, etc. maar los daarvan zou het natuurlijk leuk zijn als we jouw apparaatje aan de praat kunnen krijgen. Al was het maar omdat het er cool uitziet.

Ik kan me zo gauw niet voorstellen dat het op 50/60Hz echt fundamenteel anders zou werken, dus je moet er rekening mee houden dat het ding misschien stuk is.

Wat je zou kunnen doen, is het ding openmaken en er eens wat goede scherpe foto's van nemen. Dan is misschien te zeggen of er iets stuk is (transportschade?), of dat het ueberhaupt een stevige hoogspanning kan opwekken en of het wel of niet afhankelijk is van lichtnetspanning of frequentie.

Aanvulling: nu ik de foto hierboven zo zie, staat me vaag bij dat iemand op youtube al eens een soortgelijk apparaat ontleed heeft. Misschien bigclive? Het kan zijn dat daar behulpzame informatie over de techniek is te vinden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 21 februari 2018 18:11:58 schreef Hunter:
https://youtu.be/5fuTnh6ofjY

Als het zoiets is zou het toch gewoon moeten werken met een autotransformator.

Ja en hij werkt niet naar behoren. Als ik em aangesloten had dan deed ie niet veel, pas als ik dat ding op vol vermogen open zetten begon die te knetteren maar dat is helemaal niet goed. Hij zou dat gwn zo ook al moeten doen als je hem aansluit en aanzet...

Ik denk dat ik gewoon ben opgelicht, ik heb met paypal betaald en ik ga een geschil openen hierover, ik heb de verkoper gemaild en wacht even zijn reactie af.

Ik vind het heel raar dat het apparaat niet werkt met een verhuistrafo van de conrad van 45 watt..

Op 21 februari 2018 21:37:48 schreef maartenbakker:
[...]Finasteride en minoxidil zijn volgens mij nog steeds de enige echt bewezen middelen die invloed hebben op haargroei, naast dingen die nooit kwaad kunnen zoals massage, vitaminen, mineralen, biergist, etc. maar los daarvan zou het natuurlijk leuk zijn als we jouw apparaatje aan de praat kunnen krijgen. Al was het maar omdat het er cool uitziet.

Ik kan me zo gauw niet voorstellen dat het op 50/60Hz echt fundamenteel anders zou werken, dus je moet er rekening mee houden dat het ding misschien stuk is.

Wat je zou kunnen doen, is het ding openmaken en er eens wat goede scherpe foto's van nemen. Dan is misschien te zeggen of er iets stuk is (transportschade?), of dat het ueberhaupt een stevige hoogspanning kan opwekken en of het wel of niet afhankelijk is van lichtnetspanning of frequentie.

Aanvulling: nu ik de foto hierboven zo zie, staat me vaag bij dat iemand op youtube al eens een soortgelijk apparaat ontleed heeft. Misschien bigclive? Het kan zijn dat daar behulpzame informatie over de techniek is te vinden.

Als ik het open maak of er zelf aan ga lopen prutsen krijg ik 100% zeker mijn geld niet meer terug, ik heb de verkoper gemaild en wacht even de reactie af..

Ik ben bang dat dit een miskoop is geweest!

Edit: finasteride is een lachertje en werkt niet. Ik ben daar het levende bewijs van. Het is symptoombestrijding maar pakt niet de echte onderliggende oorzaak aan. Er wordt heeel veel geld verdiend met dat soort “dermatologische klinieken”. Ik heb het geslikt vanaf me 17e tot 21-22e jaar.

90% van je belangrijkste hormonen worden geblokkeerd. Dit is echt allerstomste wat je kunt doen als jongeman in je ontwikkelingsfase, me ballen zijn gekrompen en ben er half impotent uitgekomen. Ohja en me libido is weinig meer van over. Ik kan makkelijk wekenlang zonder seks of geil te worden etc, dit is niet normaal voor een gast in zijn jonge jaren.

Het heeft wel degelijk schadelijke bijwerkingen.
Elke 2 maanden €170 aftikken voor dat spul.

Ik ben het zelf verder gaan onderzoeken ben op websites terecht gekomen die veel betere onderzoeken laten zien, en ik ga hier verder niet te diep op in maar het heeft te maken met mechanical stimulation en body inflammation.

DHT wordt ONTERECHT aangewezen als boosdoener, maar DHT is een gevolg van een body inflammation in de scalp.

Anders had iedereen zijn haren allang weer terug. De wetenschap duikt nog iets verder daarin.

Ik heb toendertijd een contract moeten ondertekenen met dat dutasteride/finasteride spul.

Er is een hele industrie ontstaan waarin er heel veel geld wordt verdient door kalende mannen, en inderdaad de “mainstream” solutions zijn caffeine shampoo, of finasteride, saw palmetto en dat soort troep.

2e edit: the maliniak method is een afgeleide van deze methode: https://perfecthairhealth.com/book/

Beide methodes gaan over mechanical stimulation en een special diet met de juiste aminozuren micronutrienten en sporenelementen. Er zit ook een hele wetenschap van de juiste voeding achter.

Alles is backed up met pubmed publicaties etc, dit is zeker geen onzin er zijn studies uitgevoerd en alles alleen het duurt heel erg lang om het proces te reversen. Ik ben zeker minstens 5 jaar bezig met elke dag alles toepassen.

Ik heb beide Ebooks gekocht en ben bekend met de wetenschap daarachter. Ik ben al een maand bezig met mechanical stimulation op me hoofdhuid, en ik boek progressie.

Met die Tesla coil haircomb wilde ik het proces versnellen, nieuwe haargroei stimuleren maargoed ben bang dat ik het zonder dat apparaat moet gaan doen.

maartenbakker

Golden Member

Ik zou zeggen dat mechanische massage en dergelijke meer doet dan violet wands - denk inderdaad dat dat meer iets is om snel geld te verdienen. Paypal dispuut klinkt als een goede oplossing.

Dat van die nutriënts klinkt een beetje als wat ik algemeen versta onder vitamines en mineralen. In elk geval een stuk plausibeler.

Of finasteride werkt zou best eens per persoon kunnen verschillen. Excuus voor het off-topic gaan, maar als ik je relaas zo diagonaal lees dan zouden sommige vormen van alopecia met immuunreacties te maken kunnen hebben?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 21 februari 2018 23:01:10 schreef maartenbakker:
Ik zou zeggen dat mechanische massage en dergelijke meer doet dan violet wands - denk inderdaad dat dat meer iets is om snel geld te verdienen. Paypal dispuut klinkt als een goede oplossing.

Dat van die nutriënts klinkt een beetje als wat ik algemeen versta onder vitamines en mineralen. In elk geval een stuk plausibeler.

Of finasteride werkt zou best eens per persoon kunnen verschillen. Excuus voor het off-topic gaan, maar als ik je relaas zo diagonaal lees dan zouden sommige vormen van alopecia met immuunreacties te maken kunnen hebben?

Ja en dit allemaal kan je manipuleren, maar deze wetenschap wordt bewust verborgen gehouden voor het publiek. Maargoed, ik laat het hierbij. Ik zal ermee moeten leren leven.

Je noemt hierboven weer dat je een 110 naar 230V trafo nodig hebt... Maar ik ga er maar vanuit dat je hem goed aangesloten had.

Volgens mij zijn de meeste 110/230V badkamer trafo's ook een watt of 10. Als je een plek weet waar ze zo'n ding hebben kun je hem daar even inpluggen?

Op 21 februari 2018 23:54:37 schreef r-p:
Je noemt hierboven weer dat je een 110 naar 230V trafo nodig hebt... Maar ik ga er maar vanuit dat je hem goed aangesloten had.

Volgens mij zijn de meeste 110/230V badkamer trafo's ook een watt of 10. Als je een plek weet waar ze zo'n ding hebben kun je hem daar even inpluggen?

Ik ga het apparaat terugsturen.
Bedankt iedereen voor alle tips en adviezen.

Ik laat het hierbij, dit topic kan dicht.

Je verhaal raakt me. Er is ook nog zoiets als erfelijkheid. En ook kale mannen planten zich voort, anders waren ze al lang uitgestorven. Een goede vriend van me was voor zijn 25e levensjaar zo kaal als een biljartbal. Toch heeft hij een hele knappe vrouw gevonden en hebben ze nu twee hele mooie kinderen. Geloof me, persoonlijkheid is voor haar belangrijker dan het haar op je hoofd. Ik kan me je wanhoop indenken, maar zou je toch aanraden je tijd, energie en geld aan andere zaken te besteden, hoe lastig dat nu ook lijkt.