Omvormer 10 watt voor Amerikaans/Canadees product

ohja, ermee leren leven. het is niet het belangrijkste hoor.
mijn pa was ook heel vroeg kaal en die zei altijd: "God maakte maar enkele hoofden volmaakt, op de rest zette hij haar".

je moet dan wel weten dat die op zijn 55ste nog geenenkel grijs haar had. haar met karakter, t valt liever uit dan grijs worden.

ikzelf ben nu 39 en ook nog geen enkel grijs haartje. terwijl mijn broers (andere vader) dikt 5-10jaar jonger zijn en wel al grijs worden. ook mijn haar begint bovenaan wat uit te dunnen, maar who cares

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Tidak Ada

Golden Member

't komt allemaal voort uit het uit de bijbel afgeleide fabeltje, dat haar met kracht en potentie te maken heeft, aangevuld dat er een kleine zijdelingse link zou zijn met de testosteron spiegel in het bloed (alleen de tijdslijn loopt parallel).

Derhalve is men gaan geloven dat haaruitval tot potentieverlies leidt. BULLSHIT: er zijn zat kale mannen, die niet van de vrouwen (of eventueel mannen) kunnen afblijven. Het tegenovergestelde bestaat echter ook en zelfs in evenredigheid!

Grijs haar staat trouwens zéér erudiet en gedistingeerd :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 22 februari 2018 10:26:54 schreef Tidak Ada:
....aangevuld dat er een kleine zijdelingse link zou zijn met de testosteron spiegel in het bloed

Er is wel degelijk een link. Een hoog testostrongehalte veroorzaakt een grotere kans op kaalheid.

Op 21 februari 2018 19:06:34 schreef Arco:
Ding uit mijn link kost 18 euro enkel stuks en kan zo op 230v... ;)

[afbeelding]

Ik zou eerst proberen zonder borsteltjes...:-D

Tidak Ada

Golden Member

@KlaasZ:
Maar niet andersom: Haaruitval veroorzaakt geen kracht- en/of potentieverlies :) De testosteronspiegel heeft slechte een bijrol.
Potentie verlies gaat niet zonder meer met haarverlies gepaard. Wat gedacht van een androgyne man als wijlen Lubbers? Die had toch een gekend weelderige haargroei....

Veel hoogst masculiene heren scheren zich zelfs kaal zonder potentieverlies >:)

Wel is er een initëel verband met de groei van pubisch haar in de aanvang van de puberteit. Daarbij spelen echter meer hormonen en stofjes mee, niet alleen testosteron.

En m.b.t. het bericht hier onder:

De cultuur in het Midden-Oosten is doorspekt met het verband tussen haargroei en kracht/potentie, daar is het verhaal van Simson slechts een bekend voorbeeld van....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 22 februari 2018 11:23:00 schreef Tidak Ada:
Maar niet andersom: Haaruitval veroorzaakt geen kracht- en/of potentieverlies

Dat heb ik ook niet beweerd. En dat voorbeeld uit de bijbel is er met de haren bijgesleept, dat verhaal heeft een heel andere strekking.

maartenbakker

Golden Member

Op 21 februari 2018 23:34:37 schreef Integraalfxdx:
[...]

maar deze wetenschap wordt bewust verborgen gehouden voor het publiek.

En door dat soort zinnetjes wordt je kwetsbaar gemaakt voor snake oil - je wordt door de verkopers wijsgemaakt dat je meer weet dan de rest, dat wil iedereen graag en je gaat er producten door kopen. En mensen vertellen het ook maar wat graag aan elkaar door, ook omdat het de kwaal minder erg maakt; je hoeft je niet te schamen dat je er niks tegen kunt doen want dat komt door de industrie.

Nou klopt het ook heus wel dat bepaalde takken bewust niet onderzocht worden omdat ze aan andere dingen meer verdienen, maar het onderdrukken van kennis is zeldzamer dan je zou denken. Ironisch genoeg is wat ik hieronder schrijf over cannabis wel gedeeltelijk een voorbeeld daarvan, waar de industrie ooit de wetgever in de VS onder druk heeft gezet en de VS de rest van de wereld. Oorspronkelijk ging dat om de katoenindustrie die de concurrentie kwijt wilde spelen.

Als het in specifieke gevallen echt een kwestie van immuunreacties is zou CBD (onschuldig bestanddeel uit cannabis) kunnen helpen, dat is wel alternatief en nog maar deels onderzocht maar tegenwoordig zelfs bij de drogisterijketens verkrijgbaar.

P.S. Als je toch met die violet wand wilt experimenteren kun je natuurlijk altijd zo'n ding van 18 euro uit China halen inplaats van (voor een veelvoud neem ik aan) van iemand die zich specifiek op een kwetsbare doelgroep richt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 21 februari 2018 21:28:01 schreef Integraalfxdx:
Alleen daar heb ik een verhuistrafo voor nodig van 10 watt 110 naar 230 volt alleen kan ik nergens aan komen.

Nogmaals, het vermogen maakt niet uit. Al kan die verhuistrafo 3000 Watt aan, het gaat om wat jij trekt. Met 10 Watt zal die verhuistrafo van 3000 Watt prima zijn werk doen. Boven de 3000 Watt ben je 'm aan het overbelasten en zal 'ie uiteindelijk kapot gaan.

Op 21 februari 2018 21:28:01 schreef Integraalfxdx:
[...]Ik heb een oud apparaat en niet die fake namaak dingetjes van Ebay, het gaat hier om een originele oude tesla coil waarmee ik me haargroei kan stimuleren.

Helaas: de foto toont toch echt de Dermaray/Dermawand en alle equivalente lichtere apparaten. Niet te vergelijken met de oudere apparaten, die echt nooit in het wit gemaakt zijn. (althans, niet voor zover ik weet).

Ik ga me niet mengen in de discussie of het wel of niet zin heeft, maar het feit dat ik op de website niet eens iets kon vinden (althans, niet makkelijk) over het apparaat, zegt voldoende: wees zo vaag mogelijk en hou je klanten van de domme.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
evdweele

Overleden

In dit topic staat een oude uitvoering van het geheimzinnige apparaat.
Helaas zijn de foto's wel heel erg donker.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Ter verduidelijking: (Kennelijk blijft TS volhouden dat ie een 10W omvormer wil).

Je stopcontact in de muur kan ook 3600W aan. Jij plugt daar zonder problemen je 5W telefoonlader in, je 1000W koffiezet apparaat of je 2300W waterkoker.

Als je apparaat op de 45W omvormer niet werkt, dan is er "IETS" aan de hand. Je omvormer doet het niet. Het apparaat doet het niet. Je apparaat gaat niet goed om met de netspanning die je omvormer maakt. Iets.... Met de huidige beschikbare gegevens valt er niet veel meer over te zeggen, anders dan dat iedereen je hier afraad om een 10W omvormer te regelen: Dat zou het maximum van die omvormer zijn, en het is onverstandig om een apparaat continue precies op z'n maximum te gebruiken. Dat kan de levensduur verkorten.

[Bericht gewijzigd door rew op donderdag 22 februari 2018 17:26:45 (18%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Die Conrad-omvormer is (kennelijk) niet geschikt voor jouw Canadees toestel.
De omvormer maakt 110V, ca 40kHz amplitudegemoduleerd met 50Hz signaal van 230V, 50Hz.
Wat je nodig hebt is een echte (verhuis)trafo van 10W of meer.
Bijvoorbeeld zoiets van Conrad
Elma TT IZ 58 Scheidingstransformator 1 x 230 V 2 x 115 V/AC 30 VA 0.13 A
Zo'n transformator dien je veilig op te sluiten in een stevige geïsoleerde kunststoffen behuizing.
Die Conrad-omvormer die je nu hebt weegt bijna niks. Waarschijnlijk minder dan 200 gram. Als hij vrijwel niks weegt, dan weet je dat het een electronische transformator is.
De Elma transformator zal rond de 600 gram wegen.

Edit
Ik zie net in de specificatie dat de Conrad-omvormer 0,472 gram weegt.
Het lijkt er dus op dat het een echte trafo is

Arco

Special Member

Al die dingen zijn gewone trafo's. Electronisch zou veel te complex (en dus te duur) worden...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Als je een autotransformator ook als "gewone" trafo wilt beschouwen....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 22 februari 2018 21:54:50 schreef Arco:
Al die dingen zijn gewone trafo's. Electronisch zou veel te complex (en dus te duur) worden...

Nu heb ik ergens nog een >1kW versie liggen die inderdaad ongeveer 200g weegt. Ergens uit de jaren 80.

Maar daar staat ook op dat je alleen heaters aan mag sluiten.
iirc that is, ik heb 'm al 10 jaar niet gezien ;) Volgens mij niet domweg een diode maar een transistor achtig ding op een koelvinnetje. (Kan natuurlijk nog steeds een diode zijn...)

maartenbakker

Golden Member

Een diode geeft half vermogen, dus eerder iets van 160V. Jouw ding zou eerder een vast ingestelde dimmer moeten zijn lijkt me. Hoe dan ook, het ding van Conrad lijkt een echte trafo, dus of die violet wand van de TS is stuk of het is stiekum een exemplaar voor 230V. Verder heb ik weinig toe te voegen aan mijn laatste bericht wat tips betreft.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 22 februari 2018 23:37:24 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 22 februari 2018 21:35:20 schreef ohm pi:
Ik zie net in de specificatie dat de Conrad-omvormer 0,472 gram weegt.
Het lijkt er dus op dat het een echte trafo is

Zou het niet 0,472 kilogram zijn? ;-)
Het lijkt niet op een echte trafo, het is een echte trafo. Kijk naar het symbooltje dat er op staat, dat geeft een autotrafo aan.

Ik zou uitkijken met spanningtoevoerende apparaten aan haarwortels, het kan ze misschien stimuleren en voeden maar een beetje teveel en je haarwortel is gewoon kapot en daar zal nooit geen haar meer groeien.
Het bij mij bekende systeem is de hoofdhuid laten masseren door liefst je vriendin, vaker is beter dan langdurig, eventueel met een zachte olie naar keus.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 23 februari 2018 10:57:36 schreef KlaasZ:
[...]Kijk naar het symbooltje dat er op staat, dat geeft een autotrafo aan.

Een spoel met een aftakking, dat snap ik nog. Maar in het algemeen zijn zulke symbolen op apparaten absolute abracadabra voor me. Wat is dat 'sleepcontact' ernaast bijvoorbeeld?
Het is onmogelijk te raden wat ze betekenen, behalve voor iemand die het stiekem eigenlijk al weet.

Is er ergens een overzicht van te vinden? En dan bedoel ik niet ál die lijsten met zelfbedachte symbooltjes die je in google te zien krijgt, maar een overzicht van de 'officiële' op apparaten.
Want tot nu toe is 'dubbel geïsoleerd' de enige die ik herken. :( :)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Dat andere symbool, dat heb ik wel eens gezien, maar geen idee wat het betekent. Overigens is de tekst op de trafo enigszins misleidend. Er staat op: convertor, waar de aanduiding transformer beter was geweest. Strikt genomen betekenen beide woorden hetzelfde, nl. omvormer, maar in de techniek hebben we bij convertor toch een ander beeld dan bij transformer.

Arco

Special Member

Dat symbooltje had ik ook nog nooit gezien; schijnt voor een autotrafo te zijn... :) : http://elektricks.com/elektro-symbole-elektrische-maschinen-leistungsw…
(het gesloten blokje eronder is weer wel bekend; kortsluitvast...)

In deze tabel staat ook uit welke norm het symbool komt:

[Bericht gewijzigd door Arco op vrijdag 23 februari 2018 13:12:55 (14%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com