Condensatorbatterijen

Hallo,

ik heb even mijn vraag bijgewerkt, zie reactie onderaan van mij.

[Bericht gewijzigd door Maxime1126 op dinsdag 27 februari 2018 16:36:48 (82%)

Onder condensatorbatterij kun je twee dingen verstaan:
Een batterij condensatoren, dus een aantal parallel geschakelde condensatoren, om een totaal grote capaciteit te kunnen bereiken, al dan niet een uitschakelbaar deel, om bijv cos phi correcties bij wisselende belastingen te regelen.
Zijn dus normale condensatoren.

Van recentere datum een back-up condensator. Dat is een condensator met een zeer grote capaciteit, soms wel een of twee Farad. De bruikbare spanning is dan enkele volts.
In apparaten waarin data moet worden opgeslagen, vervangen ze een oplaadbare batterij, of een knoopcel bijv.

Met het woord batterij wordt vaker een verzameling of groep bedoeld
"Een batterij is een militaire term voor een eenheid artillerie-wapens"

Arco

Special Member

Zoek eens op 'supercap(acitor)', dan vind je veel info...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mvdk

Golden Member

Als het om arbeidsfactor correctie gaat, lijkt me de lokatie van die dingen ook van belang. Hoe dichter bij de spoelen, (meestal motoren) hoe beter.
Scheelt toch kabeldiameter?
Er zijn hier vast mensen die het beter weten...

Sine

Moderator

Gezien cosphi in de vraag voorkomt zullen het wel geen super caps zijn maar condensatoren om blindvermogen te compenseren.

Als school jou vraagt om iets op te zoeken, dan is de bedoeling dat je er wat van leert door dat dan ook te doen. Als ze je vragen wat is 5+2, dan is dat niet omdat het antwoord "7" voor hun belangrijk is, maar omdat jij wat leert voor de toekomst door het proces van het uitvoeren van het sommetje.

Zo ook hier.... Als wij voor jou gaan zoeken, dan leer jij niet wat de school als "leerdoel" had gesteld voor die oefening.

Dus, gewoon de vraag hier plempen en de antwoorden hopen over te schrijven, dat is niet de bedoeling. Wat heb je zelf al gedaan? Wat is jou conclusie?

Ik heb je laatste vraag LETTERLIJK in google gestopt en ik vind dat je de eerste drie links gewoon moet lezen en dan kan je evt hier een vervolg vraag stellen als je iets niet begrijpt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
mvdk

Golden Member

TS kan hier op het forum rustig eens rondkijken met de zoekmachine.
Trefwoorden "arbeidsfaktor", "cos phi" (aan elkaar of met spatie), "blindstroom", en zelfs "blindvermogen". Dan ben je al een tijdje zoet.

Naar mijn idee is trouwens de beste en simpelste regeling individuele compensatie. Scheelt dan ook in de dikte van de kabels, als je die nog moet gaan installeren.

fred101

Golden Member

Op 26 februari 2018 14:40:18 schreef Maxime1126:

-Welke regelingen zijn er.

Dienst regeling, volume regeling, toonregeling, spanning regeling, stroom regeling, betaal regeling etc...

Misschien iets meer info geven ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Kunnen jullie dit even beoordelen? Is er iets waar jullie nog meer van weten of aangevuld moet worden?

Kruimel

Golden Member

Ik denk dat je de antwoorden niet allemaal even goed gelezen hebt:

Op 26 februari 2018 15:13:18 schreef Sine:
Gezien cosphi in de vraag voorkomt zullen het wel geen super caps zijn maar condensatoren om blindvermogen te compenseren.

Op 26 februari 2018 15:21:34 schreef rew:
Als school jou vraagt om iets op te zoeken, dan is de bedoeling dat je er wat van leert door dat dan ook te doen. Als ze je vragen wat is 5+2, dan is dat niet omdat het antwoord "7" voor hun belangrijk is, maar omdat jij wat leert voor de toekomst door het proces van het uitvoeren van het sommetje.

Zo ook hier.... Als wij voor jou gaan zoeken, dan leer jij niet wat de school als "leerdoel" had gesteld voor die oefening.

Dus, gewoon de vraag hier plempen en de antwoorden hopen over te schrijven, dat is niet de bedoeling. Wat heb je zelf al gedaan? Wat is jou conclusie? [...]

Op 27 februari 2018 10:59:32 schreef fred101:
[...] Misschien iets meer info geven ;-)

Misschien moet je eerst de vragen hierboven beantwoorden voordat je ons aan het werk zet...

PS Het is februari 2018, niet 2017.

Arco

Special Member

ik heb even mijn vraag bijgewerkt...

Nee, je hebt het topic 'verkreupeld' door de startpost te deleten...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

fred101 vroeg om meer informatie, dan is het ronduit stom om de startpost te verwijderen.

Damn the torpedoes, full speed ahead!
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Met het woord batterij wordt vaker een verzameling of groep bedoeld
"Een batterij is een militaire term voor een eenheid artillerie-wapens"

Je zit op een verkeerd spoor...

-
benleentje

Golden Member

Kunnen jullie dit even beoordelen?

Voordat men iets kan beoordelen moet eerst arbeid verricht worden. Ik heb hier nog geen verichte arbeid kunnen bespeuren

Is er iets waar jullie nog meer van weten of aangevuld moet worden?

Ik zou willen weten wat de vraag is en wat je zelf hebt verzonnen, bedacht, geconstateerd of bent vastgelopen.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.