Tekst reactie gaat verloren in W10 Edge

jerome

Golden Member

In de Edge browser van Win10 gaat de tekst verloren van een reactie, waarbij ik op het laatst nog even wissel naar de smilie pagina om daar voor een passende smilie de code te bekijken, en daarna terugkeer naar de pagina van de reactie. Bij Firefox gaat de nog onverzonden reactie niet verloren bij dezelfde bewerking.

vergeten

Golden Member

En wat kunnen/moeten de CO sitebouwers daarmee?
Behalve constateren en bevestigen dat je gelijk hebt!
Zit duidelijk in Edge.
Bel microsoft :)

[Bericht gewijzigd door vergeten op vrijdag 2 maart 2018 20:04:22 (34%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Arco

Special Member

Edge zal ook wel iets als 'open in new tab/window' hebben?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Het toont maar weer aan dat MS op veel punten tig jaar achterloopt bij de industrie. Zelfs als ze een keer wat moois neerzetten (in principe juich ik dingen als Edge toe, een monocultuur van browsers is onverminderd ongewenst ook nu IE al jaren niet meer de monoliet is). Opera was een van de eerste die getypte tekst fatsoenlijk onthield en Firefox doet het geloof ik ook alweer sinds jaar en dag.

Verder sluit ik me aan bij Arco dat openen in een nieuwe tab beter is, ik heb niet nagekeken of CO dat zelf al meegeeft maar in Opera 12 opent hij alles zonder meer in een nieuwe tab.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Thevel

Golden Member

Klikken op het muiswiel opent bij mij een link altijd in een nieuwe tab.

Op 2 maart 2018 21:50:21 schreef Thevel:
Klikken op het muiswiel opent bij mij een link altijd in een nieuwe tab.

Op de mobiele Chrome ook een nieuwe tab..

Shiptronic

Overleden

gggffjj
:9

Even getest , W10 edge, gaat prima vergeet niets ?

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op vrijdag 2 maart 2018 22:44:57 (69%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Bla die bla bla
smiley uitkiezen..
:9

Nee, ik zie ook niets verdwijnen. Als ik op 'UBB-code' klik krijg ik trouwens in al mijn browsers een nieuwe tab; ook in Edge.

En er zijn ook links op sommige webpagina's die geen nieuwe tab openen, maar het bestaande venster naar de nieuwe site brengen. Maar dat geldt dan ook weer voor alle browsers die ik gebruik.

Ik dacht daarom dat dat gedrag hem zat in de soort link zat die de webbouwer maakt.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Sine

Moderator

Edge (en internet exploder)

De meest gebruikte browser .... om een echte browser mee te downloaden.

*hoest* Firefox Quantum *kuch*

Thevel

Golden Member

Edge, ik heb er van gehoord, maar daar blijft het er ook bij.... :) :)

mel

Golden Member

Welk zinnig mens gebruikt er nu nog Windhoos? >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

Welk zinnig mens gebruikt er nu nog Windhoos? >:)

Meeste electronica ontwerpers... :)
Software voor electronica is er nu eenmaal veel meer voor Windows als voor andere OS... (net zoals Macintosh standaard was voor grafische ontwerpers)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Anoniem

Op 3 maart 2018 03:42:15 schreef mel:
Welk zinnig mens gebruikt er nu nog Windhoos? >:)

Ik dacht zo'n 85% van de bevolking.
De andere 15% zijn o.a. technici en informatici, verder een groepje mensen die alles willen, behalve ervoor betalen, en dan natuurlijk de rebellen die we hier ook op CO hebben, die tegen elke vorm van regelgeving zijn en als een soort overjarige communisten onvoorwaardelijk tegen alle grote firma's gekant zijn. Wie het schoentje past.... :-)

mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Jinny

Golden Member

Ik weet niet beter dat browsers onthouden..
Gebruik ook geen M$, zal het daaraan liggen?

Je zal toch M$ afhankelijk zijn zeg.... :o
Overigens, als ik hier in FF (Ubuntu) op UBB druk, dan vraagt ie netjes om toestemming om een tab te mogen openen...

En wat gratis aangaat, ik heb ettelijke jaren Suse en Mandrake gesponsord.
Mandrake vanaf 10.0....

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Volgens mij heeft Jeroen die functie er nog niet zo heel lang geleden ingebouwd, dat onthouden wordt wat je getypt had als per ongeluk wegbrowsed van een getypt bericht (dat je nog niet gepost had). Dat betekent m.i. dat het een feature van de website is en niet van de browser. Althans, aangenomen dat de browser de gebruikte truuk ondersteund.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Jeroen

Moderator

Er zit niks in Circuits Online dat de tekst onthoud, dat wordt opgelost door je browser. Firefox doet dat inderdaad goed, Edge dan schijnbaar minder.

Ik heb wel zitten denken aan een auto-save functie. Dan meer bedoeld voor als je per ongeluk de website wegklikt of op een inmiddels gesloten topic reageert o.i.d., maar voor dit soort gevallen kan het misschien ook helpen.