Welke motor

Lambiek

Special Member

Wat is het voor iets eigenlijk, ik wordt nu toch wel nieuwsgierig?

Is één van de boven staande opties iets?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Het is voor een schoolproject om een afrolsysteem opnieuw te ontwerpen. Ik ga met het motortje dat je adviseerde verder in combinatie met de L298N H-brug en een raspberry pi om deze te besturen.

Lambiek

Special Member

Oké, het is dus een school project.

Waarom wil je een L298 gaan gebruiken voor zoiets, dat ding trekt +/- 250mA. Dus dat kan makkelijk met een L293D, die kun je ook nog parallel zetten voor meer stroom.

De getoonde schakeling heeft ook een terugkoppeling om het toerental constant te houden onder belasting, en een beveiliging tegen overstroom. Dit kun je ook gebruiken in combinatie met een RPI.

Wat voor opleiding doe je? Mechatronica HBO?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ik had een andere handleiding waar deze in zat. Ik heb er zelf geen verstand van en het door jou geschreven stuk over de mini-motorregelaar is voor mij lastig te begrijpen.

Lambiek

Special Member

Nu weten we nog niet welke opleiding je doet.

Wat vindt je lastig te begrijpen?

En welke handleiding heb je gevonden?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Oh sorry, ik ben 2ejaars werktuigbouwkunde student, zonder technische voorervaring.
Ik had deze handleiding. Ik weet dat het met een stappenmotor is maar dacht dat deze ook met een DC-motor wel kon.
Ik vind het wel leuk om die dingen zelf te maken maar dan moet het echt nog in jip en janneketaal. Ik snap bijvoorbeeld de elektrotechnische termen maar beperkt. De onderdelenlijst hier bijvoorbeeld, snap ik niet wat voor onderdelen dat allemaal zijn.

[Bericht gewijzigd door RickJofL op maandag 5 maart 2018 11:32:54 (24%)

Lambiek

Special Member

Op 5 maart 2018 11:31:38 schreef RickJofL:
Oh sorry, ik ben 2ejaars werktuigbouwkunde student, zonder technische voorervaring.