HK680 linker kanaal geen geluid in mono-stand wel

Mijn HK680 heeft een defect kanaal.
*geld ook voor hoofdtelefoon
*bron en kabels reeds vele malen uitgewisseld
*in mono stand wel geluid over beide kanalen
*relais werkt naar behoren

Welk gedeelte is wellicht de grootste kanshebber defect te zijn?

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite en uiteraard de gouden tip ;)

Hensz

Golden Member

Alle bronnen?
Defecte bronkeuzeschakelaar?

Don't Panic!
mel

Golden Member

Het zit in ieder geval "voor" de mono/stereo schakelaar.
Ik heb geen idee wat een HK680 voor een apparaat is, maar daar komen we wel achter.
Een gedeelte van de stuurtrap defect?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
vergeten

Golden Member

Op 19 maart 2018 19:35:25 schreef aes:
Dit is het slachtoffer: http://www.tnt-audio.com/ampli/hk680_e.html

[bijlage][bijlage][bijlage]

Wat heb je met de voorzijde van het chassis gedaan (foto 1) lijkt flink verbogen! of is het schaduw?
Buiten je probleem, op de eerste foto zie ik ook een bolle voedings elko linksboven?

Je moet het audio signaal voor het linker kanaal "tracen" tussen de ingangsselector(PCB-13) en de mono/stereo-switch(PCB-10).

Het kan een draadbreuk, slechte soldering of een defect komponent zijn bijvoorbeeld op de toonregeling(PCB-9), die zit daar ook tussenin.

servicemanual HK680 is hier te vinden.

[Bericht gewijzigd door vergeten op zondag 1 april 2018 01:06:50 (12%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Ik zie nu niet direct een bolle elco (kan aan mij liggen).

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

die elco is niet bol, zie je prima als je langs het koelprofiel af kijkt.

gezien er wel geluid is op de mono stand, zou het dus in de voortrap zitten. kans op een gammele potmeter is groot, net als een gammele bronkeuzeschakelaar.

heb je wel brugjes zitten in de preout aansluitingen achterop? er zit een overbrug schakelaar op, maar die kan ook gammel zijn, met snoertjes doorkoppelen geeft zekerheid daarop.

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 1 april 2018 08:47:25 (16%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Elco staat wel degelijk wat bol vergeleken met zijn buren...

Op 1 april 2018 00:16:59 schreef vergeten:
[...]
Wat heb je met de voorzijde van het chassis gedaan (foto 1) lijkt flink verbogen! of is het schaduw?
Buiten je probleem, op de eerste foto zie ik ook een bolle voedings elko linksboven?[bijlage]
Je moet het audio signaal voor het linker kanaal "tracen" tussen de ingangsselector(PCB-13) en de mono/stereo-switch(PCB-10).

Het kan een draadbreuk, slechte soldering of een defect komponent zijn bijvoorbeeld op de toonregeling(PCB-9), die zit daar ook tussenin.

servicemanual HK680 is hier te vinden.

Dank voor de info, ga er over een weekje mee aan de slag.

Chassis is niet krom o.i.d. denk inderdaad schaduw :)