Black Magic Probe en Eclipse

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Black Magic Probe (BMP) deze werkt uitstekend via GDB, voorlopig voer ik alles nog uit via terminal.

Aangezien ik voor al mijn projecten Eclipse gebruik leek het me handig de BMP te kunnen integreren in Eclipse, tot op heden is me dit niet gelukt!
Heeft iemand van jullie hieral ervaring mee?

Ik had graag een debug sessie willen starten, of gewoon de controller programmeren en runnen.

Bedankt.

nonkel dw

Hallo nonkel,

Ik gebruik(te) code::blocks om te debuggen met de BMP van een LPC microcontroller. Vriend van mij is het wel gelukt om via eclipse te debuggen. Waar loop je precies tegen aan? Kan je wat meer informatie geven? Controller? welke scripts? Waar loop je tegenaan?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Hallo

Ik gebruik Eclipse Luna, dat even ter zijde.

Ik heb het volgende ondernomen:

GDB command: arm-none-eabi-gdb.exe -x c://GDB/GDB.txt
In de tekst file:
target extended-remote \\.\COM23
monitor swdp_scan
att 1

Dit werkt dus voor een debugsessie te starten. 1x op start drukken en klaar... pauzeren lukt niet, enkel stoppen.

Echter gebruik ik de debugger bijna nooit, maar pomp direct mijn code in de controller (het groene play teken in Eclipse) deze configuratie heb ik nog niet werkend kunnen krijgen via de BMP.

nonkel dw