Platenspeler via de stereo reciever

Goedendag,

Enige tijd geleden ben ik eigenaar geworden van een akai aa 1040. Zelf ben ik nog al fan van dit soort retro apparatuur.
Nu heb ik besloten om ook de platenspeler weer van zolder te halen en die hier mee te combineren. Nu wil ik het liefst het hele set laten draaien via mijn computerspeakers (logitech z906).
Nu is mijn vraag; Kan ik de platenspeler via de akai stereoreciever naar de logitech laten sturen? Zodat ik het volume kan blijven regelen via de akai?
De platenspeler heeft een uitgang via een rca snoer. De akai heeft een aux ingang, maar voor zover ik kan zien alleen maar losse speaker uitgangen. Op de logitech heb ik ook de rca ingangen nog over

Groeten

Waarom niet gewoon een fatsoenlijke set speakers op die Akai receiver aansluiten?
Als je echt je Logitech speakers wilt gebruiken zou ik die aansluiten op de koptelefoon aansluitng, dan is het volume regelbaar.
De platenspeler sluit je gewoon op de phono aansluiting van de Akai receiver aan.

De speakers waren helaas al weggegooid voordat ik er achter kwam. En wat de extra speakers betreft, is het voornamelijk het gebrek aan ruimte wat me tegenhoud, en hecht ik nogal wat waarde aan de surround speakers die er nu hangen. Maar die koptelefoon ingang is inderdaad wel een oplossing. Nu even open maken en hopen dat ik het achterlangs kan bouwen, ziet er allemaal wat fraaier uit.

ik vrees dat het geluid van de platenspeler niet best zal klinken zonder een RIAA correctie tussen platenspeler en aux ingang

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Arco

Special Member

Heeft toch gewoon phono ingang(en)?

https://assets.catawiki.nl/assets/2016/3/29/e/b/7/eb743a50-f5b5-11e5-8819-4b40826fe134.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 9 april 2018 11:31:50 schreef Max D.R:
Goedendag,

De platenspeler heeft een uitgang via een rca snoer. De akai heeft een aux ingang, maar voor zover ik kan zien alleen maar losse speaker uitgangen. Op de logitech heb ik ook de rca ingangen nog over

Groeten

oke ik kende de akay set niet , TS onduidelijk geweest

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

zo te zien heeft de reciever 2 phono ingangen en één daarvan heeft een correctieversterker. Beide tape aansluitingen zijn voorzien van audio uitgangen maar dan wel ongeregeld. De enige optie is de hoofdtelefoon uitgang gebruiken en het volume van de Logitech zodanig in te stellen dat het geluid niet overstuurt wordt.

Op 9 april 2018 13:49:14 schreef ronny530:
zo te zien heeft de reciever 2 phono ingangen en één daarvan heeft een correctieversterker. Beide tape aansluitingen zijn voorzien van audio uitgangen maar dan wel ongeregeld. De enige optie is de hoofdtelefoon uitgang gebruiken en het volume van de Logitech zodanig in te stellen dat het geluid niet overstuurt wordt.

Juistem. Dat werkt wel.

Overigens is een fatsoenlijk setje speakers niet erg duur op marktplaats hoor :)

die aa1040 versterker was m'n eerste, oerdegelijk geval nog uit de 70's. via de koptelefoon gaat prima, impedantie wat laag en veel vermogen. maar je kunt ook de rec out gebruiken van de tape, dan moet je wel volume regelen met de logitech speakers..

waar rook was, werkt nu iets niet meer