iemand ervaring met radio zenders om mp3 door te sturen autoradio?

Voor in de auto voor mijn mama ben ik op zoek naar een eenvoudige manier om mp3 af te spelen. De autoradio ondersteunt geen ingang en heeft geen mp3 afspeelfunctie. Om nu een andere autoradio te kopen vindt ik een beetje overdreven. Optie 1 zou gewoon een eenvoudige radiozender in elkaar knutselen en een losse mp3 speler die ik heb liggen.
Optie 2 is iets als onderstaande link.
https://www.ebay.com/itm/Best-Car-Radio-Adapter-Handsfree-FM-Transmitt…
Dat ziet er ook wel fancy uit moet ik zeggen.
Waar voor zouden jullie gaan? Iemand ervaring met (gelijkaardige) zender van ebay?

GJ_

Moderator

Ik heb er nu een die werkt, en in stereo ook nog. Vroeger waren ze allemaal nep stereo: mono zenden met een stereo piloottoon :-)

Bedoel je diegene uit de link of een andere? Van die nep stereo wist ik niet, goed om te weten.

Shiptronic

Overleden

Probleem is vaak interferentie met andere radio zenders, kies je thuis een vrij stukje band uit, blijkt tijdens het rijden er toch weer ergens iets te zenden op dat stukje. Ik heb er nu 1 van Isimple (wel stereo) ( https://isimple.com/catalog/professional-installed-kits/ISFM23 moderne vervanger ervoor zou : https://isimple.com/catalog/professional-installed-kits/isfm2351?searc… , die kan ook handsfree bellen) , en dat werkt wel goed, die komt hardwired tussen de antene ingang, op het moment van connecten word de buiten antenne afgesloten, en het signaal word rechtstreek in de antenne ingang van de radio gekoppeld. (maar daar hangt wel een iets ander prijs kaatje aan)

Je kan ook een dubbelpolige schakelaar pakken en het signaal net voor de eindtrap onderbreken en zelf iets invoeren (minijack plug)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op maandag 9 april 2018 19:02:38 (16%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
GJ_

Moderator

Niet die uit de link, die weet ik niet. Er is ook geen enkele manier om dit vooraf te controleren, ze heetten allemaal stereo te zijn, maar alleen het stereolampje ging aan :-)

Nu heb ik een wat modernere met bluetooth en usb. Die werkt eigenlijk best goed. Je kunt er ook hands free mee bellen. Ze verkopen ze o.a. bij Bol voor ongeveer 15 euro, ziet er zo uit:
http://my-live-03.slatic.net/p/8/vodool-bc06-wireless-bluetooth-fm-transmitter-black-8360-89237421-16b13b789d9eb9fa20bb874cd8b64523-zoom.jpg

buckfast_beekeeper

Golden Member

Goed voor rond de kerktoren. Rijd je wat verder dan moet je onophoudelijk van frequentie wisselen.

Indien aansluiting aanwezig is een USB-stick veel handiger. CD-spelers durven ook MP3 ondersteunen. Een cd met MP3 kan dan vele uren muziek opslaan.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Ik ben vergeten te zeggen dat bluetooth niet tot de optie hoort en er zeker niet op moet zitten. De reden, een hooggevoelige broer die er last van heeft. (aub geen disscusiie's over aluminium hoedjes, dat het niet kan, straling is onzin etc, die is hier al vaak en genoeg gevoerd en heb geen zin in weer zo'n discussie)
Over inferenties heb ik nog niet gedacht, dat is wel een goede. misschien moet ik het gewoon proberen met een eenvoudige radiozender (ik had al een bouwpakketje voor minder dan 2 dollar besteld . Niet voor dit doel maar voor de fun van het maken en mee spelen)
Iki ben ook bang dat mama het niet leuk vindt als ik aan de radio en auto zelf ga prutsen. Ik weet niet of ik haar daar van overtuigd krijg ;)
Dus tussen de antenne of eindtrap iets aan knutselen zal er ook niet in zitten ben ik bang.
Helaas is de radio ook te oud voor mp3 ondersteuning, had ik ook aan gedacht om klassiek cd's te maken maar helaas.

maartenbakker

Golden Member

Radiozendertje straalt natuurlijk ook, al is het op een lagere frequentie dus misschien anders. Als de radio een cassettespeler heeft (je weet maar nooit) is dat een bruikbare ingang.

Misschien kun je voor de zekerheid nog even merk en type autoradio doorgeven voor het geval er een schema te vinden is.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 9 april 2018 20:14:01 (25%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."