Arduino pulse sensor (heartbeat sensor)

Heeft er iemand ervaring met deze sensoren?
https://pulsesensor.com/

Ik heb er ondertussen zo al 2 aangeschaft maar deze lijken niet te werken.
Ik gebruik voorlopig de examples uit de arduino IDE + de plotter uit de Arduino IDE omgeving.

Wanneer ik mijn hand boven de sensor beweeg lijkt hij hierop te reageren (als een soort lichtsensor) maar wanneer ik mijn vinger er op plaats heb ik een "flatline".

Op mijn oor lijkt hij heel zelden wel een juist signaal te creëren

Iemand een idee wat ik mes doe?

Zoveel uitleg op die site en nog niet aan de praat krijgen...

Hier kun je onder de tab 'documents' het schema van die sensor bekijken, dat is een led die uw bloedstroom belicht en de andere is een optosensor die het weerkaatste licht meet van de bloedstroom.
De meting gebeurt met een analoge ingang van de arduino.

De rest is software en als die bij hen goed werkt zou die bij u ook moeten werken.

edit: was de link vergeten in te voegen...

[Bericht gewijzigd door MGP op vrijdag 13 april 2018 08:34:00 (11%)

LDmicro user.

Inderdaad veel uitleg, die ik overigens netjes gevolgd heb.
Ik heb ook gewoon de standaard examples gebruikt uit de Arduino IDE.
Ik heb getest met de afscherming op de sensoren en zonder, op 3.3V en op 5V.
Ik heb ook het signaal bekeken met een scoop.

Het kwam steeds op hetzelfde:
- Wanneer je met je hand boven de sensor beweegt zie je reactie op de signaal uitgang.
- Wanneer ik mijn vinger op de sensor zet (of ik nu lichtjes of hard druk) krijg ik geen hartslag te zien.

Het lijkt of die dingen niet gevoelig genoeg zijn.

Weet je zeker dat je een originele hebt ?
Je ervaring lijkt in lijn met bijvoorbeeld de Amazon reviews van clones.

Aangezien de sensor werkt, ben je zeker dat de led, waarschijnlijk IR, wel werkt?
Dat kun je zien met een camera of smartphone.

LDmicro user.

De stukken komen via Aliexpress, namaak zou dus wel eens kunnen.

Ik heb er ondertussen 4 in huis, waarvan 3 steeds van een andere leverancier komen. Ze reageren allemaal hetzelfde.

Het is een felle groene LED, ik weet niet dat dit IR is, maar deze lichten in elk geval op.

Het is idd een groene led.

Misschien kun je hier meer uithalen.

Hier staan er nog https://makezine.com/?s=heartbeat+sensor

[Bericht gewijzigd door MGP op dinsdag 17 april 2018 13:48:48 (16%)

LDmicro user.

Op 17 april 2018 12:47:17 schreef bit:
De stukken komen via Aliexpress, namaak zou dus wel eens kunnen.

Ik heb er ondertussen 4 in huis, waarvan 3 steeds van een andere leverancier komen. Ze reageren allemaal hetzelfde.

Het is een felle groene LED, ik weet niet dat dit IR is, maar deze lichten in elk geval op.

Ik heb 2 jaar terug een originele gekocht. Ik kan je vertellen dat die ook slecht werkt. Design is gewoon flawed en doet het alleen als je hem echt perfect geplaatst hebt en niet beweegt. De groene led heeft te maken met lichtdoorlatendheid van huid/reflectie. Groen werkt het beste voor de sensor om door de huid de kleine variaties in licht te meten bij een hartslag.

Ik weet niet waarvoor je het wil gebruiken, maar mijn advies is een hartslagband te kopen en die met je arduino te interfacen. Die werken wel zeer betrouwbaar :).

Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!

Op 17 april 2018 12:47:17 schreef bit:
Ik heb er ondertussen 4 in huis

Als je BE woont en je wilt er één opsturen stuur mij maar een mailtje, je krijgt die zeker zonder kosten terug.
Zou die graag eens willen testen.
Zelf bestellen in Ch... duurt mij te lang.

LDmicro user.

Ik heb verschillende oplossingen geprobeerd waaronder de hier genoemde sensor. Output aangesloten op een scope: resultaat zero.
Ik heb ook schema's met discrete leds, optosensoren en extra opamps (om het signaal versterken en te filteren), maar die heb ik ook niet werkend gekregen.
Ik weet dat het theoretisch zou moeten werken, maar ik krijg geen signaal door.

Just find out what you like and let it kill you

Een tijd geleden wat gespeeld met een hartpuls sensor opgebouwd rond een MAX30100 welke ik gekocht had op ebay. Werkte vrij goed naar mijn idee.