Pre-out/tapeout als input

Bijn een vriend staat eem versterker waarbij de input selectie na een tijdje slecht reageert, ik heb hier geen materiaal om het te herstellen. Dus ik vroeg mij af of ik de input selectie kan overbruggem door mij audiobron op de tapeout aan te sluiten.

Tapeout is toch net na de input selector en voor de volumeregeling?

(Geld dit dan ook voor de preout, die zich net na de volume regeling bevind?)

Arco

Special Member

Tape out is een uitgang, geen ingang...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Wat is het verschil? Staat daar een schakelibg voor?

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Zoals gebruikelijk: aub meer info geven. Op zijn minst merk en type van de versterker.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Thevel

Golden Member

Op 23 april 2018 15:10:25 schreef MichielVDP:
Wat is het verschil? Staat daar een schakelibg voor?

Tape out zit aan de uitgang van de voorversterker en heeft dus een "vast" signaal.
Het kan dus niet als ingang gebruikt worden.

Het model is Technics SU-V5.
Er is maar 1 audiobron aangesloten

Bij oudere versterkers kan je de tape-out wel eens misbruiken als input, omdat het schakelen volledig passief gebeurde en er geen buffer inzat. (De tape-out blijft dan ook nog signaal uitsturen van de bron, zelfs als de versterker uitstaat)

Of dat dit bij deze SU-V5 nog het geval is betwijfel ik , maar je kan het altijd eens proberen.

groeten

Kris

daar zit een opamp als buffer tussen.
die tapeout is dus niet te gebruiken als ingang.

RTFM, dan pas vragen...
Arco

Special Member

Er zal ook een tape-in op zitten.
Zo te zien is de ingangsselectie een mechanische schakelaar, dus zal de tape-in ook wel niet werken, omdat de versterker voor alle ingangen gemeenschappelijk is...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dan eens kijken of ik hier ergens een soldeerbout en een multimeter kan vastkrijgen.

Bedankt iedereen.

pa3gws

Golden Member

Zit de audiobron op AUX?
Probeer dan eens de tuner ingang.
En wat is slecht reageren als er een slecht contact in de input selector zit kan een injectie met contact spray wonderen doen. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.