Forum wachtwoord

Ik ben permanent ingelogd op het forum maar als ik een wijziging in mijn profiel wil aanbrengen moet ik mijn wachtwoord invullen.
Is het wachtwoord voor de site gelijk aan de hash in de registratie e-mail?

Nee, dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Je kunt denk ik wel uitloggen en vervolgens op wachtwoord vergeten klikken. Dan krijg je vermoedelijk een mailtje opgestuurd naar het mail adres waarop je bent geregistreerd met een link om hem te resetten.

Let even op, ik weet dit niet 100% zeker maar aangezien dit op alle andere websites zo werkt zal CO geen uitzondering zijn.
Als je uitlogt kan je igg niet meer posten, maar je kan nog wel op deze thread kijken en of een mod een mail sturen.

PE2BAS
Thevel

Golden Member

Zojuist even getest: als ik een wijziging in mijn profiel aanbreng hoef ik mijn wachtwoord niet in te vullen..

Mijn fout. Het is niet het wijzigen van mijn profiel maar het wijzigen van mijn gegevens. Ik wil mijn e-mail adres zichtbaar maken voor forumleden maar zodra ik die wijziging wil bevestigen krijg ik melding dat een wachtwoord vereist is.

Arco

Special Member

Ik kan gewoon gegevens wijzigen als ik ingelogd ben. Geen extra wachtwoord nodig.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Shiptronic

Overleden

Op 23 april 2018 20:54:27 schreef Arco:
Ik kan gewoon gegevens wijzigen als ik ingelogd ben. Geen extra wachtwoord nodig.

Als je je vinkje voor het email adres zichtbaar wil wijzigen moet je je wachtwoord invullen, wel voor opslaan gekozen ? (ook als je reeds ingelogd bent)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Thevel

Golden Member

Als je je vinkje voor het email adres zichtbaar wil wijzigen moet je je wachtwoord invullen

Ook hier hoef ik geen wachtwoord in te vullen.

Even terug naar mijn oorspronkelijke vraag: is het forum wachtwoord hetzelfde als de hash die in de aanmeldings e-mail staat?
Normaal ben ik vrij zorgvuldig en noteer ik al mijn wachtwoorden maar in dit geval kan ik niets terugvinden. Dat betekent meestal dat het wachtwoord in b.v. de registratie e-mail staat. In dit geval heb ik alleen een hash in die e-mail gevonden.

Advies van hardbass gevolgd, dus de link “wachtwoord vergeten” gebruikt. De hash is in elk geval niet het wachtwoord.

Arco

Special Member

@Shiptronic: Wachtwoord staat hier al ingevuld. Doet firefox waarschijnlijk voor me...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Shiptronic

Overleden

Op 23 april 2018 21:11:44 schreef Thevel:
[...]Ook hier hoef ik geen wachtwoord in te vullen.

Ook niet om je keus op te slaan? als ik opslaan kies krijg in een blad te zien met bovenaan een rode tekst, wachtwoord opgeven.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 23 april 2018 21:45:23 schreef Arco:
@Shiptronic: Wachtwoord staat hier al ingevuld. Doet firefox waarschijnlijk voor me...

Mijn browser (firefox) doet dat ook, indien niet moet je bij opties; wachtwoorden onthouden aanvinken.

Telefunken Sender Systeme Berlin
Thevel

Golden Member

Op 23 april 2018 21:51:53 schreef Shiptronic:
[...]

Ook niet om je keus op te slaan? als ik opslaan kies krijg in een blad te zien met bovenaan een rode tekst, wachtwoord opgeven.

Nee, als ik opslaan kies hoef ik het wachtwoord niet op te geven.

Op 23 april 2018 21:34:35 schreef John1963:De hash is in elk geval niet het wachtwoord.

Dat is maar goed ook. Elke dienst/site die je jouw wachtwoord kan geven moet je mijden als de pest.

Een site hoort nooit-en-te-nimmer jouw wachtwoord te hebben/kunnen achterhalen. Kan dat wel, hebben ze hun shit niet op orde (om het voorzichtig uit te drukken)

Lambiek

Special Member

Ik hoef ook geen wachtwoord te geven hier, je bent toch al ingelogd. Als ik iets verander, hoef ik alleen maar voor opslaan te kiezen.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 24 april 2018 09:13:29 schreef Lambiek:
Ik hoef ook geen wachtwoord te geven hier, je bent toch al ingelogd. Als ik iets verander, hoef ik alleen maar voor opslaan te kiezen.

Het idee is dat iemand achter jouw al ingelogde computer gaat zitten en je gegevens kan manipuleren. Ik moet ook nog een keer een wachtwoord gegeven: "Het veld wachtwoord is verplicht" krijg ik anders.

@John1963 : uitloggen en dan klikken dat je je wachtwoord kwijt bent, het is gratis en je belt niemand ermee wakker :D

Jeroen

Moderator

Er is een verschil tussen gegevens wijzigen en profiel wijzigen. Bij de eerste moet je je wachtwoord opgeven als je iets wijzigt, bij de tweede niet.

Wat wel kan is dat je browser je wachtwoord onthoud en het standaard al invult in dat formulier.

Op 24 april 2018 08:50:02 schreef timberleek:
[...]

Dat is maar goed ook. Elke dienst/site die je jouw wachtwoord kan geven moet je mijden als de pest.

Een site hoort nooit-en-te-nimmer jouw wachtwoord te hebben/kunnen achterhalen. Kan dat wel, hebben ze hun shit niet op orde (om het voorzichtig uit te drukken)

Even als handige kennisdeling aanvulling hierop. zie:
http://plaintextoffenders.com/
en de huidige lijst met websites via hun github:
https://github.com/plaintextoffenders/plaintextoffenders/blob/master/o…

Deze site houdt bij welke websites hun wachtwoorden nog steeds onbeschermd opslaan in hun database.

[Bericht gewijzigd door Technokiddy op dinsdag 24 april 2018 14:05:51 (11%)

Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!