Philips PE1264 power supply

Goedenavond, zijn er hier sommige bekend mee de 19” power supplys van Philips en dan voornamelijk de PE1264?!
De voeding heeft de geest gegeven. Een luide knal met flits zorgde ervoor dat mijn automaat en aardlek tripte ik de meterkast. Ik vervolgens de voeding opengeschoefd en nu ziet het er naar uit dat een “Funk-Entstorfilter” is genseuveld. De exacte specs zijn moeilijk leesbaar omdat er tape overzat en nu niet alles geheel leesbaar is.
Is er iemand bekend met deze voedingen en weet iemand waar ik schema’s kan vinden zodat ik kan achterhalen welk artikel ik nodig heb.
Alvast bedankt

Ha Ricotjuh,

Ik heb beide zowel het schema als een paar van die voedingen welke spanning heb je?
Het netfilter is eigenlijk alleen mechanisch belangrijk de rest doet niet ter zaken.
Het is dus best mogelijk dat je een net filter (welke past) gebruikt die een stuk beter is dan die er in gezeten heeft techniek staat niet stil ;) het enige is even opletten wat de maximale stroom is verder geen punt.
Kan je het filter openmaken? zo ja dan kan je misschien een reparatie uitvoeren.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Dit is het typeplaatje:

Die filter heb ik nog niet opengemaakt. Is dat niet een geheel ingegoten stuk? Ziet er ongeveer zo uit. Even niet op de specs letten op het component, deze foto is van het internet

Arco

Special Member

Die ingegoten filters zijn gammel. Ik heb er al 2 kapot gehad...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

de bekende netfilter die gaar is, gewoon een andere erin zetten, is niks speciaals. neem wel recent model, geen nos zelfde model want die zal er ook uit klappen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ha Ricotjuh,

Dat er zo een nee die kan niet open @Arco er was een tijdje terug ook iemand met zo'n filter of was jij dat :+
Dit is als er ruimt is wel een makkelijk filter zit niet aan de netentree vast.
Je kunt elk gerenommeerd netfilter gebruiken als je het maar op een veilige manier kan monteren.

Zelfde conclusie als @testman.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Dus de waardes in de filter zijn niet echt van belang!? Dus gewoon op zoek gaan naar een netfilfter die past?!

Ha Ricotjuh,

Dat is iets te kort door de bocht :o de waardes zijn wel van belang als jij zelf een filter gaat samenstellen als je een kant en klaar filter koop dan is het niet meer van belang.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

@ Henk,

Is het alsnog mogelijk om me het schema toe te sturen? En heb je overigens ook info over meerdere voedingen? Heb namelijk ook de PE1113/50U, PE1143/50 en de PE1141/52U
Kan er namelijk niets van online vinden

Sine

Moderator

Op 22 april 2018 22:47:21 schreef Ricotjuh:
Dus de waardes in de filter zijn niet echt van belang!? Dus gewoon op zoek gaan naar een netfilfter die past?!

Jep, een generiek netfilter zal werken.

Dit zijn zover ik weet klassieke trafo voedingen, dan doet het zelfs geen pijn als je ze gewoon weg laat.

Ha Ricotjuh,

Ik heb die ook het zijn industrie voedingen dus deze werden gebruikt als OEM product.
Voor veel Duitse firma's bijvoorbeeld Schroff die maken behuizingen heel mooi en goed maar toen der tijd geen voedingen dus de Philips voedingen zijn met 1000den gebruikt.
Je moet wel geduld hebben ik ben alles aan het uitzoeken maar ik zit nu weer met een ontstoken wijsvinger te veel wandel & goltermann 1HE opgetild aan die vinger dom dom dom |:(
Maar als ik het tegen kom hou ik het apart ik heb je op de lijst gezet ;)

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
joopv

Golden Member

Ik heb nog een aantal exact dezelfde netfilters liggen (ongebruikt), en ik begrijp nu waarom ze ooit gedumpt werden :)

dit is wel een smps model voeding, uit 1985 dus nog de degelijke met gewone elco's. ik heb er ook gehad, als je die jaren niet hebt gebruikt wil er meer sneuvelen in korte tijd. oa de rifa's en primaire elco..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Uit nieuwsgierigheid, in wat voor apparaat zit deze voeding?

De 12NC op het typeplaatje is afwijkend van wat ik zou verwachten (912 waar ik 012 had verwacht).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 22 april 2018 23:02:44 schreef electron920:
Ha Ricotjuh,

Ik heb die ook het zijn industrie voedingen dus deze werden gebruikt als OEM product.
Voor veel Duitse firma's bijvoorbeeld Schroff die maken behuizingen heel mooi en goed maar toen der tijd geen voedingen dus de Philips voedingen zijn met 1000den gebruikt.
Je moet wel geduld hebben ik ben alles aan het uitzoeken maar ik zit nu weer met een ontstoken wijsvinger te veel wandel & goltermann 1HE opgetild aan die vinger dom dom dom |:(
Maar als ik het tegen kom hou ik het apart ik heb je op de lijst gezet ;)

Groet Henk.

Oke, bedankt alvast. Dan zie ik ze tzt wel verschijnen.

Op 22 april 2018 23:54:04 schreef maartenbakker:
Uit nieuwsgierigheid, in wat voor apparaat zit deze voeding?

De 12NC op het typeplaatje is afwijkend van wat ik zou verwachten (912 waar ik 012 had verwacht).

Het zat in een 19"rack waar ook een Digitale voltmeter in gemonteerd zat. Dit samen werd gebruikt als testvoeding. Ik geloof dat niet echt een merk op het Rack zat. Zal straks nog eens kijken

maartenbakker

Golden Member

Digitale voltmeter ook van Philips? Misschien dan op het rek een inventarisnummer of een EBM-plakkertje?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Nee digitale voltmeter is niet van Philips. Deze is van Newport. Verder geen label kunnen ontdekken. Zal wel een algemeen 19” rack zijn. Zie pics hieronder

maartenbakker

Golden Member

Inderdaad niet typisch Philips, die gebruikten wel dezelfde kleur voor de frontjes maar een ander modulair bevestigingssysteem denk ik. Raadseltje blijft dus nog even, maar dat zijn van die dingen waar ik vroeg of laat wel eens tegenaanloop.

Je hebt er in elk geval een mooie kast aan en na reparatie/onderhoud ook een degelijke voeding.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ja hopelijk krijg ik hem weer goed aan de praat.
Even terug komen op die filters. In de voorgaande berichten werdt duidelijk gemaakt dat de specs van een filter niet zo spannend zijn als je deze kant en klaar kunt kopen. Als je nu kijkt naar onderstaande foto’s, waaruit zou ik een keuze moeten maken als elke filter zou voldoen?!

Lijkt op het betere hobbywerk. De stekkerbusjes in het frontpaneel zien er een beetje ielig uit voor 5A.

Arco

Special Member

waaruit zou ik een keuze moeten maken als elke filter zou voldoen?!

Aangezien de voeding 223VA is, zou de 1A versie net genoeg zijn. Die Roxburgh filters zijn een van de weinigen die zo mooi plat zijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Dat is wel extreem krap, met een negatieve overdimensionering. Origineel zit er een 4A filter in, daar zou ik ook weer voor kiezen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."