Duty Cycle aansturing 12v 400mA - 2300mA

Hallo allen,

Ik heb vraag en hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Ik ben bezig met wat testen van de aansturing van een hydraulisch circuit van de 4x4 aandrijving van een auto (zogenaamde viscomatic).

De hydraulische flow wordt geregeld door een solenoid, die volgens de technische manual geregeld wordt met een 12V Duty Cycle signaal dat varieert tussen 400 en 2300 mA.

Ik wil die solenoid graag kunnen testen op de werkbank, maar dan moet ik natuurlijk het aanstuursignaal kunnen genereren.

In de bijlage is de beschrijving gevoegd.

Kan iemand mij verstellen of ik ergens kant en klaar een regelaar kan aanschaffen of dat ik zelf iets inelkaar moet zetten?

Alvast bedankt!

Groeten
Michel

Arco

Special Member

Waarschijnlijk zal elke 12v PWM DC motor controller wel voldoen.
Wel rekening houden met duty-cycle (staat er niet bij vermeld). Er staat ook dat de spoel nooit langer als 100mS continu aangetrokken mag zijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

thanks, hoe kan ik er zeker van zijn dat die spoel niet langer dan 100ms wordt aangestuurd als ik een PWM controller erop aansluit?

(sorry als dat een noob vraag is ;-))

Arco

Special Member

Een controller met een min/max instelling is het handigst. Met een pwm frequentie boven 10Hz zit je betreffende de 100mS altijd goed.
Min/max duty-cycle moet ergens in de documentatie van die solenoid vermeld staan.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik ben even aan het zoeken geslagen maar kom vooruit uit bij heel veel Ali-baba sites ;-)

Heb jij misschien een link / advies welke regelaar ik het beste kan aanschaffen?

Alvast super bedankt!