Is de site traag, of ligt het aan mij?

Tidak Ada

Golden Member

iedem met W7 + I.E.-11 en FF

Gaat overigens nu weer (even?) soepeler...

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 8 mei 2018 22:40:59 (45%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Jeroen

Moderator

Er wordt onderzocht wat er aan de hand is.

Op 8 mei 2018 21:58:14 schreef rew:
Mijn indruk was dat de server aan het rebooten was. Normaliter krijg je dan op een bepaald moment dat de server machine draait, maar het web-server-proces nog niet. Dan krijg je "connection refused".

Dat is in ieder geval niet aan de hand :).

gisteravond 19.44 uur was het ook weer zover. het lijkt wel zoals dat jaren geleden een piekbelasting op de site was, echter duurt dit veel langer. niet alleen met het posten van berichten maar ook met posts lezen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
joopv

Golden Member

Het gros van alle websites draaien op systemen waar nog 10-tallen andere websites op draaien. Als op zo'n andere website een complexe actie gaande is (bv een zoekopdracht of een grote download) dan merken de overige websites dat ook.

En zelfs al heb je een systeem waar je als enige website op draait, dan kan dat systeem nog wel een virtueel systeem zijn op een vmware host.

Echt een eigen (hardware)server met 1 website die alle CPU en disk voor zichzelf mag gebruiken kom je vrijwel niet tegen en is meestal ook zwaar overkill.

Lambiek

Special Member

Het is hier bij tijd en wijle ook vreselijk traag, duurt soms wel 2 tot 3 minuten voordat er iets verstuurd is. "als je op een topic reageert" Dit is van de laatste week, voorheen geen last.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Sine

Moderator

Nu is het ook weer niet al te snel ... vooral posten wilt niet geweldig.

Hier ook erg traag, ik heb dit nooit eerder meegemaakt met de site van C.O. die ging altijd erg snel; klik en klaar.
Maar al sinds enige dagen is de site soms zo traag, zeker als ik een berichtje heb gepost.
En soms kan die de server niet vinden en geeft het beeldscherm; internal service error 500.

Maar het bijzondere eraan is dat dit niet continue het geval is, zo af en toe dus.

Telefunken Sender Systeme Berlin
Arco

Special Member

Bij posten van een reactie kreeg ik na een paar minuten een error 500. Toen ik daarna opnieuw wilde posten kreeg ik de melding dat ik net gepost had...
(ondanks de error schijnt het soms toch wel goed te gaan...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lambiek

Special Member

Ja, klopt. Hier ook een paar keer gehad, is wel vreemd eigenlijk.

Nu loopt het weer als een speer. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

het laatste half uur is het ook weer zover, soms blijft een pagina minuten laden en soms duurt het laden 5-10 seconden. ddos problemen miss?

waar rook was, werkt nu iets niet meer
mel

Golden Member

Ik kreeg een time out.. werd van de server gegooid...gisteren.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
bprosman

Golden Member

Op dit moment inderdaad heel traag.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Varieert nu van minder als een seconde tot meerdere minuten...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hoe toepasselijk, het duurde wel even voor ik dit topic kon begluren.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

om de 1 of andere reden lijkt het te spelen tussen het halve (30) en hele uur (00), maar niet tussen het hele (00) en halve (30) uur.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Thevel

Golden Member

Vanavond is de site weer regelmatig zeer traag.
Of ligt het bij mij?

Hewlett

Honourable Member

Af en toe geen doorkomen aan.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Hubie

Special Member

2 uur geleden 1 minuut nodig om de pagina te verversen,nu geen problemen meer.

Volgens mij is de server de laatste week heel regelmatig aan het rebooten of zo.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

net rond 23.07 was het weer zover, paar minuten bleef de pagina laden..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Rebooten is minder waarschijnlijk. Ik denk aan een of andere overbelasting (netwerk, webserver, databaseserver) of een gammel stukje hardware.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Sterker nog, er is duidelijk gezegd dat dat in elk geval niet is wat er aan de hand is.

Op 8 mei 2018 22:58:37 schreef Jeroen:
Er wordt onderzocht wat er aan de hand is.

Op 8 mei 2018 21:58:14 schreef rew:
Mijn indruk was dat de server aan het rebooten was. Normaliter krijg je dan op een bepaald moment dat de server machine draait, maar het web-server-proces nog niet. Dan krijg je "connection refused".

Dat is in ieder geval niet aan de hand :).

Desalniettemin bij mij gisteravond ook zeer lange laad-tijden.

edit:
En nu weer, zo traag als dikke stront tegen de heuvel op.

Wat ik net zag is dat firefox onderin de statusbalk tijdens het lange wachten liet zien:
"Een TLS-handshake uitvoeren op circuitsonline.net ..."
en nadat het grootste deel van de pagina's (maar niet de advertenties) zichtbaar was:
"Een TLS-handshake uitvoeren op ads.circuitsonline.net "

Misschien kan dit Jeroen in de juiste richting wijzen? Kunnen we (als gebruiker) circuitsonline eigenlijk nog over http forceren?

[Bericht gewijzigd door Jochem op donderdag 17 mei 2018 12:00:20 (28%)

If you want to succeed, double your failure rate.
Arco

Special Member

Nu ook. Net meer als 5 minuten voordat er 'leven' was...

[edit] Nu iets meer als 2 minuten [laatste discussies]:

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb net terwijl ik aan het wachten was op het laden van een pagina een tracert gedaan. Geen problemen maar de site was nog steeds aan het laden. Het lijkt dus toch niet aan het netwerk maar aan de server te liggen.

code:


Tracing route to circuitsonline.nl [31.7.5.73]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1 
  2     7 ms     7 ms     5 ms  dhcp-089-098-002-001.chello.nl [89.98.2.1] 
  3     6 ms     6 ms     7 ms  212.142.53.153 
  4     8 ms    10 ms    11 ms  asd-tr0021-cr101-bundle-ether113.aorta.net [84.116.244.25] 
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     8 ms    10 ms     8 ms  nl-srk03a-ri1-ae2-0.aorta.net [84.116.135.145] 
  7    10 ms    10 ms    10 ms  previder.nikhef.nl-ix.net [193.239.116.85] 
  8    13 ms    11 ms    12 ms  te0-3-0-0.hgl1crt01.previder.net [62.165.125.110] 
  9     9 ms     9 ms    10 ms  te0-0-0.hgl1art18.previder.net [62.165.122.242] 
 10    11 ms    10 ms    11 ms  circuitsonline.shockmedia.nl [31.7.5.73] 

Trace complete.

Die timeout van nr 5 heb ik altijd welke site ik ook naar toe ga.
Kennelijk reageert die niet snel op pings.

maartenbakker

Golden Member

Op 17 mei 2018 11:52:25 schreef Jochem:
Misschien kan dit Jeroen in de juiste richting wijzen? Kunnen we (als gebruiker) circuitsonline eigenlijk nog over http forceren?

Ik ben niet overtuigd dat dat het probleem is, maar het valt me tegen dat ik nergens een vinkje zie om https uit te zetten. Als ik me goed herinner had ik daar in de proefperiode (toen was er een vinkje om het aan te zetten) wel voor gepleit.

In het ideale geval, krijg je http geserveerd als je dat intypt en https idem.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."