Is de site traag, of ligt het aan mij?

joopv

Golden Member

traceroute op een linux doos werkt anders dan op windows. Windows gebruikt icmp (ping) pakketjes, terwijl linux udp (poort 33434) gebruikt.
Op de CO doos draait blijkbaar nog een eigen firewall die het ene wel en het andere niet doorlaat.

Maar naar mijn mening heeft het netwerk niks met de issues te maken die wij hier ervaren.

[Bericht gewijzigd door joopv op vrijdag 18 mei 2018 15:25:10 (36%)

idd, denk ik ook.
vermoedelijk is het de webserver service zelf die af en toe de kluts kwijt is, of de server die wat teveel requests krijgt en niet kan verwerken (aanval??). dat is werk voor de beheerder om even de logs te gaan bekijken

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
RAAF12

Golden Member

Op 18 mei 2018 13:40:45 schreef Jochem:
De topic-meldingen per email zullen wel met een cronjob worden afgehandeld, dus dat is logisch dat het niet terstond verzonden wordt.
De rest van de email-perikelen van een individu lijken me weinig met het functioneren van circuitsonline van doen te hebben.

Maar worden wel geplaatst en en wordt driftig op gereageerd niet alleen door mij. Ik ga me geen rol aanmeten als would-be moderator. Ik hoor cq. merk het wel als er een slot opzit.

Tidak Ada

Golden Member

Op 18 mei 2018 09:02:47 schreef rew:

[...]
Eric, jij blijft maar anderen de schuld geven van jou mailprovider die slecht is. Dat je een voorbeeld kan vinden van een mailtje wat WEL goed is gegaan betekent nog niet dat alles goed gaat. Ze doen echt rare dingen bij die mail provider van jou. (Ik ben bij m'n vorige provider weg gegaan toen die 0.01% van m'n mail niet goed behandelden: 1 op de tienduizend mailtjes ging fout ("rew bestaat niet"). Ik vind dat mail gewoon altijd goed moet gaan).

Helaas is hier slechts de keuze tussen zeelandnet en vaste lijn KPN, maar géén ISDN...
Ik heb er trouwens na die keer met jou nooit meer last van gehad.
Het lijkt daarom wel een stokpaardje van jou om die provider zwart te maken ;)
Overigens ervaar ik CO ook niet zo traag als een aantal andere forumleden.
Ik heb niet het snelste abonnement; niet nodig want ik ben geen gamer. >:)

Dit lijkt mij overigens alleszins redelijk:
C:\Windows\system32>ping zeelandnet.nl

code:

Pingen naar zeelandnet.nl [217.63.91.13] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 217.63.91.13: bytes=32 tijd=10 ms TTL=60
Antwoord van 217.63.91.13: bytes=32 tijd=10 ms TTL=60
Antwoord van 217.63.91.13: bytes=32 tijd=12 ms TTL=60
Antwoord van 217.63.91.13: bytes=32 tijd=12 ms TTL=60

Ping-statistieken voor 217.63.91.13:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).

code:

C:\Windows\system32>pathping zeelandnet.nl

Traceren van de route naar zeelandnet.nl [217.63.91.13]
via maximaal 30 hops:
  0  [COMPUTER]
  1  192.168.xx.nn  2     *        *        *
Statistieken worden nu gedurende een periode van 25 seconden berekend...
            Van bron - hier  Dit knooppunt / deze verbinding
Hop  RTT    Verl./verzonden  Verloren/verz.   Adres   0                                           [COMPUTER]
                                0/ 100 =  0%   |
  1    3ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  192.168.xx.nn

De trace is voltooid.

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 10ms, Maximum = 12ms, Gemiddelde = 11ms

Overigens zoek ik ook een en ander (maar niet alles) bij Windoos up/(down) dates en een agressievere virusscanner dan Trend Microsystems, want een en ander is trager geworden overgaan op NOD en de laatste serie updates.

Ik ben overigens voornamelijk benieuwd of windows en/of dat agressievere malware programma er debet aan zijn, want het is nadien begonnen, vandaar mijn postings.
Iemand die het kan bevestigen of als onwaar aantonen?

Dat soort dingen is handig te weten voordat je CO gaat beschuldigen, uitsluiten heet dat....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Windows is bij de laatste officiële update niet trager geworden, ik zit al een stukje verder op 17672.

Hier ook weer om 20:59 een behoorlijke time-out op CO.

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

Even mijn €0,02
Zo af en toe heb ik er ook last van.
Dit met Linux (Xubuntu) en FireFox. Dus het lijkt mij niet Windhoos gerelateerd.
En terwijl CO traag is, zijn andere websites in andere vensters/tabbladen niet vertraagd.

[Bericht gewijzigd door Nightwalker op vrijdag 18 mei 2018 21:27:12 (25%)

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Arco

Special Member

Helaas is hier slechts de keuze tussen zeelandnet en vaste lijn KPN, maar géén ISDN...

Geen ISDN meer lijkt me logisch, want KPN heeft dat begraven. (ze moeten alleen de kuil volgend jaar nog dichtgooien... :) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

isdn gaat er per september 2019 uit, heeft toch 22 jaar gedraaid dan..

t is nog wachten op een post van jeroen, wat nu het probleem is met dat met regelmaat haperen van co. echter gezien dat best lang duurt heb ik het idee dat het niet bij de co site zelf zit maar bij de hosting provider.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
RAAF12

Golden Member

Er zit geen regelmatigheid in. En het enige dat kan helpen zijn de logfiles of domweg hardware uitwisselen. De grote jongens hebben zo'n fout snel opgelost. Dit gaat wel lang duren. Mijn eigen record was twee dagen foutzoeken (maar dat was een Sony videorecorder)

maartenbakker

Golden Member

De standaard is tegen die tijd 31 jaar oud. Is ISDN pas zo laat in Nederland ingevoerd?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Ik geloof niet dat we het Jeroen kwalijk moeten nemen dat het lang duurt. Hij doet het per slot van rekening in zijn vrije tijd en heeft vast nog wel andere dingen aan zijn hoofd als alleen het forum.

@RAAF:
ISDN heb ik hier nooit kunnen krijgen daar is het aanwezige koper niet geschikt voor.
Van meet af aan is er hier alleen de kabel van Delta. Niet ontevreden, maar het blijft een monopolist :(
Zeelandnet werkt tegenwoordig voor zover ik weet samen met 'Zygote'

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 18 mei 2018 22:34:36 (41%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

ISDN is er sinds 1991...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Volgens mij in NL een jaar of 4 later.

Hubie

Special Member

It Still Does Nothing noemden wij het op de zaak toen de isra dozen en kabels al aangelegd waren maar nog niet aangesloten (1990 denk ik)

toch zijn de meeste isdn aansluitingen eind jaren 90 pas gemaakt toen internet opkwam. m'n huidige provider gaat over in kpn dus gaat de infra hier ook gemoderniseerd worden. modems worden vervangen, tv coax eruit, snelheden tot 1 gbit.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
mel

Golden Member

Ik heb gewoon KPN ADSL, werkt gewoon prima, maar soms idd lang wachten op CO.En andere sites gaan meestal prima.
Ik denk idd dat het aan de hostprovider ligt.
En ik werk al jaren met Linux en Firefox.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Evarist

Golden Member

Op 18 mei 2018 07:43:39 schreef Sine:

Natuurlijk kan dat wel, selecteren wat je wilt hebben met links, en er dan rechts op klikken.

Bij mij gaat het niet in opdrachtprompt of powershell.

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Tidak Ada

Golden Member

Op het icoontje linksboven klikken -> Bewerken -> Markeren. Dan het hele te kopiëren gebied markeren met de muis. Dan Enter.

Daarna kun je het op de gewone manier in je document plakken (Ctrl. V)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Command window kun je gewoon naar het clipboard kopieeren met [Alt] + [PrtScr]...
(window dat de focus heeft op dat moment wordt gekopieerd)
Voor Windows 10 is er ook nog een andere mogelijkheid:

1 – Press the Windows key and the Print Screen key at the same time.
Note: The Print Screen key is usually labeled either PrtScn, PrntScrn or Print Scr, depending on the keyboard.

2 – Press the Windows+E key combination to open “File Explorer”, then navigate to the Pictures>Screenshots folder.
That folder will contain an image file (in .png format) depicting the screenshot that you just captured.

Site is nu (bij vlagen) weer vreselijk traag... (om 15:00 uur)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

wel, 15h40 hier nu en alle topics doorlezen (bijzonder weinig vandaag) en geen problemen

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Thevel

Golden Member

Site is nu (bij vlagen) weer vreselijk traag...

Toch nog beter dan Abnamro, die zijn momenteel helemaal niet te bereiken.. :(

Op 18 mei 2018 21:27:31 schreef Arco:
Geen ISDN meer lijkt me logisch, want KPN heeft dat begraven.

Ik ben sinds donderdag KPN (ISDN) vrij....

Voor de goede orde; "nu is het goed" meldingen helpen niet. We (ook de mensen die af en toe problemen hebben) zien ook vaak genoeg dat het normaal werkt. Maar er is "iets" wat meerdere malen per dag de server zo goed als platgooit voor seconden tot minuten. Het ligt zoals gezegd niet aan de netwerk verbinding naar de server, maar aan de server zelf.

[Bericht gewijzigd door rew op zaterdag 19 mei 2018 19:58:59 (47%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
pa3gws

Golden Member

Momenteel is de site rete traag.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

De hele dag al.
Dan gaat het weer eventjes goed (minuut of 10) en vervolgens krijg ik time-out errors, en duurt het laden van een ander topic enkele minuten,

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Lambiek

Special Member

Jonge jonge, wat duurt het weer lang. :(

En van Jeroen horen we ook niets.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.