Is de site traag, of ligt het aan mij?

Thevel

Golden Member

En van Jeroen horen we ook niets.

Dat verbaasd mij ook een beetje...

RAAF12

Golden Member

As we speak net ook weer een time-out, zandloper in beeld. Nou ja de opvolger, zo'n mooi blauw draaiend cirkeltje. Lijkt wel of er een patch kabeltje los zit. FF aandrukken?

rudig76

Golden Member

Zeker weten dat de boel traag is? Afgelopen jaar nooit last van gehad namelijk. En ja ben frequent lezer.
Wellicht goed om de meldingen duidelijker te voorzien van tijdstippen. Immers voor ieder electronica probleem willen we ook alle details.

Wat is je DNS?
Welke provider heb je?
Welk abonnement?
Welke browser?
Type device?
Software op het device?
WiFi of hardwired?

Zomaar roepen het is traag is als roepen “er komt geen 220volt uit mijn stopcontact”

Iets heel anders :-) http://www.echteworst.nl
RAAF12

Golden Member

Lees de berichten vanaf 7 mei 2018 hierboven eens rustig door. Deze storing betreft de CO site en is geen user error.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Wat is je DNS? [...]

Een vaak nuttig lijstje, maar in dit geval niet.

Het is net als wanneer je naar een infodienst belt voor informatie, een persoon neemt op, zegt 'momentje' en laat je tien minuten wachten. Dan kun je óók wel vragen naar soort telefoontoestel, kabel en provider, maar je weet dan al dat de verbinding naar die infodienst niet het probleem is.

In dit geval ook. Een ping duurt 9 ms - dat is 'DNS, provider, ...' -, maar een nieuwe pagina van CO duurt soms twee minuten. Dat zijn gewoon verschillende dingen.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Arco

Special Member

“er komt geen 220volt uit mijn stopcontact”

Dat komt er al vele jaren niet meer uit, hoor... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Jeroen

Moderator

Ik heb de laatste tijd last van mijn enkels, daarom heb ik 's avonds niet meer altijd de puf om nog achter de computer te gaan zitten.

Het is een raar probleem, vandaar dat er geen quick fix is. Heel veel requests worden snel afgehandeld maar soms duurt het lang (> 10 s). De langzame requests worden nu gelogd en dan valt op dat het erop lijkt dat het terugsturen naar de browser lang duurt, niet het opbouwen van de pagina zelf. Dat is vreemd. Wanneer het traag gaat heeft de server het niet te druk, de belasting van de server is eigenlijk nooit hoog.

Ik heb nu extra logging toegevoegd, hopelijk geeft dit inzicht in waar het precies fout gaat.

Lambiek

Special Member

Bedankt voor het reageren Jeroen. :)
Er wordt tenminste naar gekeken nu.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Thevel

Golden Member

hopelijk geeft dit inzicht in waar het precies fout gaat.

Ik hoop dat je snel wat vind, het is soms behoorlijk irritant.

Andere server, andere verbinding met de server wellicht, provider etc.

Telefunken Sender Systeme Berlin
Shiptronic

Overleden

Beterschap met je enkels, niets zo vervelend als je lichaam niet mee werkt ik kan wel een paar tellen extra wachten voor de pagina laad.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Weinig problemen met CO op zich. Ik heb KPN als provider. Verbinding deze maand minder stabiel dan gebruikelijk. Inmiddels recent mijn ADSL modem vervangen (naar ADSL 2+), wat meteen wel al wat scheelt in snelheid.

ik vind het dan wel raar dat bepaalde mensen totaal geen vertragingen merken, en andere meermaals hebben.
zoals jeroen al zegt duur het terugsturen naar de browser lang.
dan kan het probleem aan de server liggen, dat die nog steeds op iets wacht, of de verbinding tussen server en browser, en dan kan er één of andere router van je provider tussen zitten.

Mijn traceroutes waren er ook verschillend vanop dezelfde pc. de ene rechtstreeks vanuit china die over londen ging, de andere via vpn die via mijn thuis provider ging. goed mogelijk dat er op het pad ergens een crusiaal onderdeel defect is en afhankelijk hoe je dan bij de CO server terechtkomt, kan het problemen geven.
het kan een switch zijn in de datacenter waar de CO server zich bevind (switches zijn meestal ontduppeld en éné kan ambras hebben.

hebben wij op het werk ook eens gehad. de helft van de pc's kon perfect op het netwerk, de andere helft niet en kreeg absurde traceroutes.
was een switch in onze 2de switchstack die gek deed en het verkeer verkeerdelijk uitstuurde. moet je dat maar eens uitleggen dan. je netwerk werkt niet op 1 pc,maar vanop een andere werkt alles goed.
aja, dan is het netwerk en de server in orde en is die ene pc het probleem. alleen een detail dat er zo de helft van onze pc's tegelijk dienst weigerden

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
RAAF12

Golden Member

Op 20 mei 2018 03:10:23 schreef fcapri:
ik vind het dan wel raar dat bepaalde mensen totaal geen vertragingen merken, en andere meermaals hebben.

Dat kan toeval zijn, als er een pagina ingeladen is en wordt gelezen is er geen probleem. Pas na een refresh of nieuwe pagina kiezen treedt de fout at random op. Zit je 5 minuten per uur op CO dan zal je minder last ervaren dan de heavy users....
Omdat andere sites wel vlot laden zit het probleem toch echt aan de kant van CO....

3h29 tot 3h31 had ik geen antwoord meer bij editeren van een bericht. ik zie dat raaf12 wel een posting heeft doorgevoerd in dat tijdsframe.
ook direct mijn pc in belgie over genomen en de link daar gekopieerd, wit beeld met zandloper.
toe in belgie de pagina er door kwam om 3h31 kwam hier in china ook het beeld erdoor.

jeroen kan hier nu misschien iets uit vinden

ik zit in china, mijn vrouw en dochter slapen, ik heb niks anders te doen dan wat forums af te lezen. ik zit dus veel op CO, maar waarschijnlijk wel op andere tijden dan de rest van de gebruikers. hier is het nu 9h35 smorgens, in NL zou het nu 3h35 zijn snachts. hier werken ze niet met winter/zomer uur, savonds om 19-20h wordt het hier donker, smorgens om 6h is het al volle zon (en ik ben dus wakker)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

ik merk sinds vanmorgen wel dat na het posten van een bericht, de pagina langzamer vanzelf terug naar onder rolt, voorheen zag ik dat niet. dat ging voorheen meteen van boven na het posten naar onderaan de pagina.

gisteren wat adblockers uitgezet voor co, sindsdien nog niks aan haperingen op co gehad. m'n browser update zich vanzelf, soms komen er rare dingen op sites die door dat updaten komen..

edit: om 11.27 uur weer een hapering van dik 1 minuut, dus het probleem is er nog..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Gisteren gepingd tijdens een aanval van traagheid. De pings kwamen normaal door dus ik verwacht eerder een probleem met Apache of de database. Kleine kans op een infraprobleem voor zover dat specifiek poort 80 blokkeert.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Sine

Moderator

Net weer totaal niet werkbaar. Ping is inderdaad onder 20ms op die momenten dus dat is het probleem niet.

idd rond 21.43 uur haperde het weer even meermaals, maar minder lang als eerder. het lijkt wel of de aanvragen dan opstapelen, en 1 voor 1 worden afgehandeld, met ie werkt de site dan ook niet, ineens gaan beide pagina's laden ondanks dat die in chrome al veel langer bezig is..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 20 mei 2018 10:33:25 schreef testman:
ik merk sinds vanmorgen wel dat na het posten van een bericht, de pagina langzamer vanzelf terug naar onder rolt, voorheen zag ik dat niet.

Hier zijn m.i. twee mogelijkheden: Ofwel chrome is recent geupgrade om dat zo te doen. Bij mij precies de effecten als bij jou. Ofwel jeroen heeft een "scroll langzaam naarbeneden" HTML-kreet in de code gezet (edit: Kan zo snel niet iets vinden).
Edit2:

code:

document.querySelector(this.getAttribute('href')).scrollIntoView({
            behavior: 'smooth'

In een CSS zou zoiets moeten veroorzaken. Volgens stackoverflow waar ik dit gevonden heb zou dat per april 2018 alleen in de allernieuwste browsers werken. Dat is dus consistent met "ineens doet ie dat", terwijl de kreet mogelijk al wat langer in de site zit....

[Bericht gewijzigd door rew op maandag 21 mei 2018 10:06:36 (33%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
High met Henk

Special Member

Krijg wel onregelmatig time-outs

Error 500 als ik me niet vergis

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

lijkt erop dat rew gelijk heeft, als ik IE gebruik is dat langzame naar onder scrollen niet bij co.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
evdweele

Overleden

Ik gebruik Firefox 60.0.1
Van langzaam scrollen heb ik niets gemerkt, noch met het scrollwieltje van de muis noch met de toetsen Home en End.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Ik heb gewoon altijd gelijk. :+

@evdweele: Als je een bericht post, dan wordt je na het toevoegen van je bericht gestuurd naar forum/view/message/<joupostnummer>#<joupostnummer>

Die eerste identificeert de thread, de tweede laat de browser scrollen op de pagina zodat jou post in beeld staat. De "gepost <datum>" boven iedere post is ook zo'n link. Die scrollt nu ook ineens "zichtbaar" naar onderen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
evdweele

Overleden

Je zal ongetwijfeld gelijk hebben :-) maar ik zie helemaal niets anders gebeuren dan zoals het een jaar geleden ging.
Dat ligt zonder meer aan mijn opmerkingsgave.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.