één inbouwpot met stopcontact

Beste,

Heb één inbouwpot met enkel één stopcontact....in die inbouwpot loopt ook één lichtkring door, deze lichtkring (3 draden van 1.5mm, blauw, zwart en geel-groen) komt binnen in de inbouwpot en vertrek er ook uit. Deze lichtkring zoals ik gezegde had loopt er gewoon door en wordt daar in die inbouwpot nergens op aangesloten of gebruikt.

Is dit toegestaan?

(denk dat ik in vervolg zo'n dubieuze situaties ga vermijden)

Met vriendelijke groeten,

Sine

Moderator

Uh-oh,

Dat lijkt me een ERG onhandige constructie, over draden in de zelfde doos was men er in het vorige topic nog niet uit (ik blijf stiekem nog altijd bij dat het officieel niet mag)

Gaan die draden door de zelfde buis dan is het hardstikkezekerwetenechtwaar ook in BE niet toegestaan.

Oja, en www.watbenjedan.be ?

Diamon

Golden Member

Hubie

Special Member

Een HF stopcontact?

Hieronder:Niets.

[Bericht gewijzigd door Hubie op dinsdag 22 mei 2018 00:05:43 (34%)

Wat heeft dit met HF te maken?

Telefunken Sender Systeme Berlin

Sine,
In Nederland denken we er hetzelfde van: www.watbenjedan.nl/

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
Anoniem

Klinkt beetje raar, waarom doe je zoiets? Een fototje zou de situatie een beetje begrijpbaar maken.

Toen ik je topic las over het gebruik van twee draadiameters met als motivatie dat je rolletje op was, dacht ik meteen, wat zou hij nog uit ongepaste besparingsdrift of gemakzucht geknoeid hebben.? Het antwoord liet niet lang op zich wachten. :-)
Je moet toch intuïtief aanvoelen dat je niet goed bezig bent. Anders zou je de vraag niet stellen.
Gezien je een keuring moet, vermijd je best dubieuze situaties die tot discussie kunnen leiden.

mel

Golden Member

In het vorige topic mocht het niet.
En nu nog steeds niet :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..