Hoofdtelefoon entree

L.S

Ik wil twee afbeeldingen van een paar hoofdtelefoon entrees waar ik naar op zoek ben bij dit bericht zetten maar het lukt me niet. De knop upload blijft grijs

maartenbakker

Golden Member

Als het goed is, kun je gewoon op de grijze knop drukken. Eventueel controleren of Javascript aanstaat of een andere browser proberen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Shiptronic

Overleden

Die knop is altijd grijs, maar werkt wel. Te herkennen door er met je muis overheen te gaan, de pijl word dan een handje.

Ik zie de foto's met vertrouwen te gemoed ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik klik op upload, de cursor verandert inderdaad in een handje.
Ik kies het plaatje en er verschijnt een blauwe streep die steeds langer wordt. Ik denk hoera er gebeurt iets. Maar zodra de blauwe streep zijn maximum heeft bereikt gebeurt er verder niets meer. De afbeeldingen zijn 3,3 MB dus ook niet te groot. Het zal wel te ingewikkeld zijn voor mij. Laat verder maar.

Je mag de foto naar mij mailen, zorg ik er wel voor dat hij hier terrecht komt.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Shiptronic

Overleden

Werkt nog wel, ik zie geen blauwe balk( bestand te klein31,5 kB gaat te snel) en daar achter de tekst: plaats in bericht en, verwijderen

succes

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
evdweele

Overleden

De afbeeldingen zijn 3,3 MB dus ook niet te groot.

Ik noem dat absurd groot.
Als ik hier een foto plaats die groter is dan 100kB schaam ik me al. De meeste zijn niet groter dan 50kB.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Het ging om een erg afwijkend model hoofdtelefoon-entree afkomstig uit een Gem WK2 keyboard. Deze keyboards worden al geruime tijd niet meer gemaakt en de dealer levert ook geen service onderdelen meer. Ik had gehoopt dat iemand deze entree zou herkennen en wellicht een adres wist waar dit nog verkrijgbaar zou zijn. Maar laat verder maar ik los het wel op een ander manier op. Iedereen bedankt voor het meedenken. Overigens staat in de FAQ dat afbeeldingen niet groter dan 4 MB mogen zijn. Daar zat ik onder en hoef ik me dus niet te schamen. En Patrick, de mail staat toch echt bij mijn verzonden items naar het E-mail adres in je profiel. Als het alsnog aankomt gooi het dan maar weg. Maar uiteraard dank voor het mee willen werken.

Post die foto nou gewoon even. De knop hoort grijs, dat is de vale look van CO :-)

Is het niet gewoon zo'n 6.3mm jack?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Hensz

Golden Member

Op 25 mei 2018 19:42:49 schreef flipflop:Is het niet gewoon zo'n 6.3mm jack?

Het lijkt er wel heel veel op en dus ook op elke straathoek te koop. :D

Don't Panic!

Het is dus niet een doodgewone 6,3 mm jack. Dat is vanaf de buitenkant ook niet te zien. Ik heb al eerder geschreven dat het om een heel afwijkend type gaat. Behalve de aansluitingen voor de audio signalen zitten er ook nog twee potentiaalvrije wisselcontacten op. Die staan dus helemaal los van de audio. Zodoende heeft het ding maar liefst 9 aansluitpinnen. 3 voor wisselcontact 1; 3 voor wisselcontact 2; geluid links; geluid rechts en massa, dus niet echt standaard. Met een foto was veel duidelijk geworden, maar dat lukt dus niet. Maar nogmaals, het wordt al op een andere manier opgelost. En nogmaals dank aan alle reflectanten.

Waarom zou een foto bij jou niet lukken? Lukt bij iedereen, dus probeer het nog eens.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 26 mei 2018 17:15:06 schreef flipflop:
Waarom zou een foto bij jou niet lukken? Lukt bij iedereen, dus probeer het nog eens.

Ts heeft de foto's keurig bij mij gedeponeerd, met de mededeling, dat ik ze niet meer op CO hoefde te zetten ! Klaar dus !!

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Hensz

Golden Member

Op 26 mei 2018 08:10:59 schreef Steen:
Dat is vanaf de buitenkant ook niet te zien.

Dan heeft een foto plaatsten idd ook geen zin.

Don't Panic!
Arco

Special Member

Zonder een foto van de chassisdelen valt er weinig te zeggen. Iets als 'heel afwijkend type' is niet erg nuttig... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 26 mei 2018 17:33:00 schreef Hensz:
Dan heeft een foto plaatsten idd ook geen zin.

Vanaf de buitenkant is het niet te zien dat er een partij wisselcontacten op zitten. Hij heeft dus de boel al open. Daar willen we de foto van zien anders houdt het hier op.
Wat ik denk: er er zitten een paar verbreek contacten op (op het chassisdeel dus) die een interne speaker afschakelt, of zoiets. Dat is bij al die jacks zo. Maar ja, gissen is missen...

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Volgens service manual zit er een jack connector in met 1 schakel contact.

https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http:/…

Arco

Special Member

Da's een midi arranger, het gaat om het keyboard. (helaas heeft men die beiden zo te zien dezelfde naam gegeven...)

https://images.reverb.com/image/upload/s--UUnjYXaH--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progressive,g_south,h_620,q_90,w_620/v1447805064/cdvw3ndclaig0zypmum4.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Arco, het gaat inderdaad om dat keyboard. De hoofdtelefoonaansluiting zit linksonder. Volgens de dealer is de connector destijds door GEM zelf ontwikkeld en geproduceerd. Na 10 jaar worden er geen service onderdelen meer geleverd. Er wordt dan van je verwacht dat je een nieuw keyboard koopt als er iets stuk is. Ik heb het anders opgelost. Voor de geïnteresseerden: Ik heb er met wat kunst en vliegwerk een doodgewoon 6,3 mm stereo chassisdeel ingezet, ja inderdaad zo'n ding dat op elke straathoek te koop is. ( nou elke??). Daarop heb ik het geluid aangesloten. En voor de potentiaalvrije wisselcontacten heb ik een schakelaar met twee wisselcontacten ingebouwd en aangesloten. Ik moet nu telkens als ik de hoofdtelefoon in prik even het schakelaartje omzetten, maar zo erg is dat niet. Ik heb weer een werkend keyboard en daar gaat het om.

Dus als ik het goed begrijp dan schakelen die 2 wisselcontacten alleen het geluid tussen intern en koptelefoon? In dat geval: die ontwerpers van GEM waren niet goed bij hun hoofd als je daarvoor speciaal een connector gaat ontwerpen. Zal wel een afwimpel-praatje van de GEM helpdesk zijn schat ik in :-)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Arco

Special Member

uitvoeringen met audioswitch zijn standaard versies...

https://www.pennelcomonline.com/Images/Models/Full/4524.Jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dus als ik het goed begrijp dan schakelen die 2 wisselcontacten alleen het geluid tussen intern en koptelefoon?

Als dat zo was waren 2 verbreekcontacten afdoende geweest. Ik neem aan dat deze contacten niet voor niets potentiaalvrij gemaakt. Ik beschik niet over het complete schema en ik ga ook niet via de printsporen van alles uitvogelen. Hoofdzaak is dat ik weer een werkend keyboard heb. En wat mij betreft einde discussie en iedereen hartelijk dank!!