Hoe kun je deze WiFi antenne extern maken zie foto

Hallo,

Ik heb een dieptemeter die werkt op WiFi en is met een mini atenne ingebouwd (zie foto)
Nou wil ik die ditemeter inbouwen maar om het signaal niet te zwak te maken wil ik een exteren atenne op
de boot maken.

Er zit tevens ook gps in.

Eventuele tips of adviezen zijn welken!!!

Mvg

Dennis

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zondag 27 mei 2018 17:43:09 (95%)

Je kan er een stukje coax op solderen.

Mantel op het stukje koper waar R36 opstaat (lak wegkrabben)
Kern in plaats van de huidige antenne.

https://www.ebay.com/itm/MCX-Male-to-SMA-Female-RG316-Low-Loss-Pigtail…

Dan kun je er een gewone antenne opschroeven.
Geen flauw idee hoeveel beter die er van wordt of zelfs slechter.

GMT+1

Hey Progger,

Is het geen idee om dan die atenne los te solderen en dan daar coax op solderen en die naar
een sma connector overbrengen. Ik moet +/- 20cm opschuiven voor de atenne.

Is het geen idee om dan die atenne los te solderen en dan daar coax op solderen en die naar
een sma connector overbrengen. Ik moet +/- 20cm opschuiven voor de atenne.

Volgens mij is dat wat progger bedoeld.

Ha Denitro,

Let wel op die antenne is geen 50Ω maar goed je kunt het resultaat zelf ervaren.
maak eventueel een foto boven aanzicht of weet je welke eindtrap er in zit?

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Op 25 mei 2018 22:20:34 schreef electron920:
Ha Denitro,

Let wel op die antenne is geen 50Ω maar goed je kunt het resultaat zelf ervaren.
maak eventueel een foto boven aanzicht of weet je welke eindtrap er in zit?

Groet Henk.

Is het hier goed op te zien? Of moet ik een betere foto maken?

Hensz

Golden Member

Ik ben wel benieuwd hoe je die dieptemeter inbouwt. Kan nooit heel spannend zijn, want je gps wil ook ruim zicht, de kans dat je wifi dan ook goed werkt is wel ongeveer 100%. Scheelt een boel geklooi aan die antenne. :D
Dus: hoe, waar en waarmee ga je 't ding inbouwen?

Don't Panic!
Arco

Special Member

Dat dacht ik ook al... ;)
De GPS zal veel eerder last hebben van slechte ontvangst als de WiFi.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Het is als volgt.

Dit is de Deeper pro+ die heeft WiFi en gps als ik er de bovenkant op zet een kunststof bolletje dan is het een bal die je kan inwerpen met je hengel hij maakt automatisch contact
Met je telefoon of tablet. Het berijk nu is 80/100 meter

Vervolgens wil ik deze inbouwen in me voerboot anders moet je hem er los achterhangen en meeslepen dit is geen succes als hij onder water komt is de verbinding verbroken(logisch onderwater kan hij niet zenden) en een tijdje terug dook er een snoek op.

Dus ik dacht als ik die Deeper inbouw en de WiFi atenne kan verplaatsen waardoor de gps minder storing ondervind. Nou zit er een plastic kap van 2 mm dik boven de antenne en gps

de kap van de voerboot is 3 mm dik de gps zal dan werken en de atenne kan verplaatst worden naar een zijde van de boot +/- 20 cm verder.

De gps dien voor dat je een correcte dieptekaart kan maken van je water.

Zou dit werken?

gps, wifi, smartphone, voerboot...

Die arme visjes moesten eens weten met wat voor technieken ze allemaal bestookt worden. Nog een paar jaar en een amfidrone lokt de vis met sterke argumenten en dito overtuigingskracht naar het haakje...

Wordt het haakje eigenlijk nog wel gebruikt, of klinkt dat wel erg Schippers van de Kameleon?

Tidak Ada

Golden Member

Ik heb al iets gehoord over vissen met een drone. Liep ergens in Limburg langs een plas in de omgeving van Wellerlooi (L) en daar was duidelijk aangegeven dat daar niet met drones mocht worden gevist!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Frederick E. Terman

Honourable Member

Die arme visjes moesten eens weten met wat voor technieken ze allemaal bestookt worden.

Ja, het is erg wat er aan techniek wordt gebruikt. Schande!

daar was duidelijk aangegeven dat daar niet met drones mocht worden gevist!

Ja, het is erg wat ze allemaal verbieden. Schande!

(Ben 't gewoon met iedereen eens. :))

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Arco

Special Member

Ik vind het 'vissen' op deze manier ook niet erg sportachtig.
Als je een microcontroller, wifi, gps, en smartfone nodig hebt om vissen te vangen is daar niks sportiefs meer aan.

Waar is de tijd gebleven dat sportvissen echt sportvissen was?...
(wat is er nou nog leuk aan 'vissen' op deze manier?)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hensz

Golden Member

Op 26 mei 2018 21:21:51 schreef Denitro: ...als ik er de bovenkant op zet een kunststof bolletje dan is het een bal die je kan inwerpen met je hengel...

Is het heel erg dat ik daar al totaal de kluts kwijt ben?:?

Don't Panic!
Tidak Ada

Golden Member

@Arco; FET
Vissen begint op deze manier wel een beetje op 'vossenjacht' te gaan lijken. Plagiaat! >:)

Moeten we het bij Marianne Thieme gaan melden?

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zaterdag 26 mei 2018 23:59:38 (26%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 26 mei 2018 21:21:51 schreef Denitro:
Dus ik dacht als ik die Deeper inbouw en de WiFi atenne kan verplaatsen waardoor de gps minder storing ondervind. Nou zit er een plastic kap van 2 mm dik boven de antenne en gps

Wij weten dat "glas" doorzichtig is en een muur niet. Omdat het zichtbare licht wat wij kunnen zien door glas heengaat en niet door een muur. Maar hoe dat bij andere elektromagnetische stralingsfrequenties zit weten we niet. Hebben we geen gevoel voor.

Plastic is zo doorzichtig als glas voor wifi en GPS. Dus dat houdt het helemaal niet tegen.

Daarnaast gaat je GPS HELEMAAL niet beter ontvangen als je de WIFI antenne verplaatst/verbetert. 100% gegarandeerd.

De GPS antenne is dat ding waar Omega GPS op staat.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 27 mei 2018 08:37:22 schreef rew:
[...]
Wij weten dat "glas" doorzichtig is en een muur niet. Omdat het zichtbare licht wat wij kunnen zien door glas heengaat en niet door een muur. Maar hoe dat bij andere elektromagnetische stralingsfrequenties zit weten we niet. Hebben we geen gevoel voor.

Plastic is zo doorzichtig als glas voor wifi en GPS. Dus dat houdt het helemaal niet tegen.

Daarnaast gaat je GPS HELEMAAL niet beter ontvangen als je de WIFI antenne verplaatst/verbetert. 100% gegarandeerd.

De GPS antenne is dat ding waar Omega GPS op staat.

Oké dank u voor de nuttige info. De discussie hierboven heb ik niet zoveel aan.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik de WiFi atenne kan verplaatsen zodat het berijk beter wordt?

Blue Sky

Cableguy

Wat voor bereik denk je aan? Volgens mij kan je er niet zoveel aan veranderen, misschien moet je kijken hoe de ontvangst beter wordt. Je zei dat je de bol op een boot gebruikt, misschien moet je aan een router met externe antenne denken en stel je die router als repeater in. Sommige mobiele devices hebben een bagger ontvangst wat wifi betreft.

Waar rook is, is stroom

Je moet beginnen met het probleem te definieren.

Dus: Heb (verwacht?) je problemen met ontvangst van de WIFI of met de GPS?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
wtt

Golden Member

Als je dergelijke vast ingebouwde wifi aNtenne's gaat veranderen, wordt het resultaat vaak slechter. Je kan dan voor meerdere alternatieven kiezen: een wifi repeater halverwege. Dat betekent dan al gauw een tweede bootje. Misschien een nadeel;-)
Je zou ook kunnen kiezen voor een goede richtantenne op de kant. Hiermee versterk je zwakke signalen, dus ontvang je het signaal van de voerboot misschien nog. Ook zend je zelf gericht (en daardoor sterker) naar de voerboot. Waarschijnlijk een uitdaging om het (werkbaar) aan een gsm/tablet te klussen, dus misschien toch een repeater met richtantenne op de kant.

maartenbakker

Golden Member

Op 27 mei 2018 09:30:25 schreef Denitro:
[...]

Oké dank u voor de nuttige info. De discussie hierboven heb ik niet zoveel aan.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik de WiFi atenne kan verplaatsen zodat het berijk beter wordt?

Dat doe je met het stukje coax dat al vermeld werd, en dan een antenne met een hogere gain (richtingsgevoeliger) monteren. Maar het is de vraag of het bereik echt beter wordt. Dat is een kwestie van uitproberen, er spelen zoveel factoren mee.

Overigens is de andere discussie in de basis ook wel nuttig zelfs al is het geen antwoord op je vraag. Het is bij zoveel verschillende onderwerpen altijd weer de vraag of je je moet 'ergeren' omdat de techniek net niet goed genoeg is om te doen wat je wilt, of dat je die hele techniek eruit gooit en het anders oplost, of voor jezelf aanpast wat je wilt of dat je wel techniek gebruikt maar een hele andere.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 27 mei 2018 11:56:11 schreef wtt:
Je zou ook kunnen kiezen voor een goede richtantenne op de kant.

Maar dit alles gaat over de WIFI antenne. Maar de TS schrijft:

Op 26 mei 2018 21:21:51 schreef Denitro:
... atenne kan verplaatsen waardoor de gps minder storing ondervind.

Dus hoewel het woord "wifi antenne" vaak gebruikt wordt, en er op een inderdaad-wifi antenne gewezen wordt... zou het kunnen dat het toch over het GPS deel gaat.

Sommige mensen hebben nu eenmaal minder verstand van techniek en zeggen "wifi antenne" tegen het ding wat "GPS ontvangst" zou moeten doen, omdat GPS ook draadloos is/werkt.

Dus m.i. is het belangrijk om te achterhalen of ie nu WIFI of GPS problemen heeft.....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 27 mei 2018 12:34:58 schreef rew:
[...]Maar dit alles gaat over de WIFI antenne. Maar de TS schrijft:

[...]Dus hoewel het woord "wifi antenne" vaak gebruikt wordt, en er op een inderdaad-wifi antenne gewezen wordt... zou het kunnen dat het toch over het GPS deel gaat.

Sommige mensen hebben nu eenmaal minder verstand van techniek en zeggen "wifi antenne" tegen het ding wat "GPS ontvangst" zou moeten doen, omdat GPS ook draadloos is/werkt.

Dus m.i. is het belangrijk om te achterhalen of ie nu WIFI of GPS problemen heeft.....

Het betreft WiFi. Gps werkt gewoon en is het vierkant blokje dat weet ik ook op de foto zie je ook een klein atennetje dat is de WiFi atenne die wil ik extern maken.

De ontvanger is een iPhone 7 plus in dit geval

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/