ACC+15 met relais

Antwoord op Shiptronic en Paul. Bij de nieuwe fiat is de binnenverlichting zo geschakeld (ik bedoel voor de deuropening) met een B+ en de tijd voor branden met een masse vanuit de body computer en inderdaad PWM trapsgewijs uit gaan na deuren sluiten .Maar indien je de deur open laat dan gaat de B+ na 15min plots uit dit is voor oververhitting tegen te gaan brandpreventie noemen ze dat het geld ook voor de binnenverlichting dat je kan aansteken met de schakelaar dit hier is met contact af. Met contact aan blijft de B+ aanwezig met de deuren toe .Indien de motor draait of contact aan met een deur open na 15 min valt de B+ terug uit . idem voor kofferverlichting. Om terug die B+ te hebben moet je de afstandsbediening sluiting of een deur open toe of contact aan uit zetten. Antwoord waarom iemand in een auto naar de muziek wil luisteren als je stil staat ? niet voor de muziek alleen er zijn meer mogelijkheden met dit toestel . Ik ga niet winkelen de vrouw gaat alleen en ik blijf bij de hond indien het slecht weer is buiten. Anders gaan we wandelen .waarom vertel ik dit?

Shiptronic Ik ga éérst de stroom meten van de acc hoeveel die is als je de radio aansteekt ,zijn dat milli amp dan hoeft geen relais zeker ? maar je weet nooit hoe de bodycomputer zal reageren als je iets bij aansluit op de B+ binnenverlichting ? Die B+ is niet met zekering .Ik weet niet of ik een schema mag doorzenden Er zijn bijna geen zekeringen voor de kleine verlichting buiten en binnen als je kortsluit of een te hoge weerstand krijgt leg de bodycomputer het af is het herstel laat de body terug doorgang.

[Bericht gewijzigd door Kreatief op dinsdag 29 mei 2018 20:38:23 (27%)

Shiptronic

Overleden

Ik snap het, sorry ik ken het probleem vrouw niet ;)

Je hebt dus maar 1 relais nodig, stroom meten van de verlichting heeft niet veel zin, je moet de + van de binnen verlichting een relais laten schakelen. De hoofd stroom loopt dan over de contacten, de Can-bus module heb je niet meer nodig.

Zal morgen proberen schema te posten

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Shiptronic Begrijp ik het nu verkeerd ? De canbox moet ik blijven gebruiken met contact aan .voor informatie can en stuurbediening Ik heb het schema aangepast ik denk dat ik juist ben en het gaat werken zonder problemen denk ik .Toch met relais met een 87 en 87b . t'Is bijna het zelfde als het éérste schema maar met een update. met de hulp van u op maandag 28 mei om 23:44:42 met dank

Shiptronic Of bedoel je de 12v Acc van de canbox niet meer te gebruiken ?

Shiptronic

Overleden

De CAN-box maakt alleen maar het Acc signaal, die heb je niet meer nodig dus de hele CAN-box kan er tussen uit. de rest van de functies, volume ed. word door de radio zelf gemaakt uit het Can bus signaal, dus die moet op de CAN-bus aangesloten blijven. de 12V van de binnen verlichting doet wat je wil, het relais is ervoor om de stroom rechtstreeks van de accu te halen en niet de belasting bij de binnen verlichting op te zetten.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ok. Ik ga aan de slag .Dit zal denk ik voor zondag zijn .Dank

Heel anders aangepakt . Ik heb éérst een amp meter tussen canbox die de acc levert (+15) en de andriod radio en verbruik was 0.02 amp ,( 0.24W) bij aanleggen radio. Ik dacht dat het meer was, dan heb ik de acc aan gesloten met de + van de binnen verlichting die na 15 min met contact af uitschakelt . De bedoeling van mijn was met contact af nog de radio te laten spelen maar als ik die vergeet de radio zelf af te leggen bestaat de kans groot dat ik een lege batterij heb vandaar na 15 min schakelt de radio vanzelf af. Controles over het can netwerk die valt ook in slaap na 15 min met contact af die normaal is . Geen stroomverbruik. Shiptronic Ik kan de canbox niet ervan tussen halen als ik dat zou doen moet ik meer bedrading leggen voor de achteruitrijcamera en heb geen stuurbediening meer en geen informatie meer op het instrumenten paneel De canbox dient om de codes om te zetten van fiat naar de andriod radio . Toch bedankt !