Friedrichshafen

pietplof

Golden Member

Gaan er nog avontuurlijke collegae de reis ondernemen naar de drie dagen durende beurs in Friedrichshafen aan het Bodenmeer?

festina lente
flash2b

Special Member

Ik ga er voor het 4e jaar in rij weer naar toe. Een erg leuke beurs in een mooie omgeving, ik verheug me er nu al op.

pietplof

Golden Member

Ha, wellicht treffen wij elkaar op een van de vele horecapleinen.

festina lente
flash2b

Special Member

Om de kans te verhogen dat wel elkaar zien, zouden we ook wat kunnen afspreken als je dat leuk vind. Stuur maar een PM ofzo.

pietplof

Golden Member

De eerste dag op deze beurs is achter de rug.
Na twee hallen te hebben afgestreund en 7000 stappen gezet enigszins uitgewoond in huis teruggekeerd. De buit is bescheiden maar wel aardig.
Een viertal ,,Belzer" tangen voor een heel beschaafd gedrag.
Het originele aansluitkastje van de Philips LCR meter , tegen een, eveneens , zeer schappelijke vergoeding. Verder wat klein spul.

De verkoopoppervlakte is bijzonder groot en vooral ruim.
Desondanks botste ik al rond 10 uur al op collega Flash2B.
Twee Nederlandse standhouders getroffen
Jan uit 2e Exloërmond en de ,,meetinstrumentenhandelaar uit Oldenzaal.
Verder struikel je over de Italiaanse handelaren die meestal erg mooi Italiaans spreken maar daar is ook alles mee gezegd.

Morgen en zondag nog maar eens snuffelen.

festina lente
Hewlett

Honourable Member

Veel plezier aldaar. Volgend jaar ook maar weer eens die kant op.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
flash2b

Special Member

Mijn mooiste aanwinst en mijn buit zijn hier: https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1997597#1997597

Verder nog wat random foto's uit mijn telefoon:
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20180601_091344_resized.jpg
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20180601_093516_resized.jpg
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20180601_094045_resized.jpg

@pietplof
Misschien kom ik morgen wel weer tegen?

Hey flash2b

Hoe is de sfeer op deze beurs? En misschien nog belangrijker hoe liggen de prijzen? Is het een aanrader om volgend jaar ook eens langs te gaan?

Groet
Kris

Tidak Ada

Golden Member

Misschien een aanrader om met een groep met een busje te gaan?
Op het parkeerterrein kan je tegen betaling overnachten in een camper. Tent weet ik niet.
Misschien kunnen de aanwezigen daar eens naar kijken?

Hotels en campings moet je lang van tevoren reserveren in deze periode. Prijzen liggen vanwege het toerisme hoog.

De keren dat ik er was vond ik de beurs geweldig!

@flash:
Heb jij die stapels apparatuur gekocht? Mooie donatie voor Rosmalen >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
flash2b

Special Member

@Kridri
Het is lastig om de 'sfeer' te beschrijven. Deze beurs is anders als Rosmalen of Jutberg/Oisterwijk/De Lichtmis. De 'rommel' markt is groot en er wordt meer apparatuur aangeboden t.o.v. onderdelen. Ook zijn er veel meer handelaren uit Frankrijk, Belgie, Nederland, Duitsland, Engeland en Italie. Als je van meetapparatuur houd dan is er veel aanbod en kan je in hal A1 ook met de laatste Rigol/Siglent/R&S spelen.

Prijzen zijn (vooral bij handelaren) in mijn ogen te hoog vooral voor bejaarde apparatuur zoals een logic analyzer of een analoge scope. Maar er zijn ook veel kleine verkopers die veel lagere prijzen hebben en je komt ook bijzonder spul tegen wat je nergens anders ziet. Ook in Rosmalen werd 400 EUR voor een afgeleefde Tek 2465 gevraagd of 'iets' (maakt niet uit wat) waar HP op staat.

Ik ga volgend jaar iig weer.

@Tidak Ada
Hotels in Friedrichshafen (<5KM) zijn erg duur, dus ik zit een stuk verder. De beurs volgend jaar is van 21-6 t/m 23-6 2019, dus 3 weken later als dit jaar.

De HP Spectrum Analyzer (op de foto hierboven) was €150 + een hernia voor het naar je auto dragen van dat ding. Maar iemand heeft hem gekocht vandaag.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Voor beurzen in Friedrichshafen kun je ook een hotel nemen in Konstanz, en dan de veerboot+bus naar de "Messe". Let wel, de laatste veerboot "terug" gaat al om 19:00 of zo, niet te lang blijven.

Zelf overnacht ik er in mijn kampeerbus, een eindje verderop dan. Alnaargelang welke beurs is de parking soms wel te betalen, soms niet, soms slechts op bepaalde dagen.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
bprosman

Golden Member

@Tidak Ada
Hotels in Friedrichshafen (<5KM) zijn erg duur, dus ik zit een stuk verder

Waar moet ik dan aan denken ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
pietplof

Golden Member

Dat , goede collega, dat is erg afhankelijk van het miment van het jaar en, uiteraard, van jouw al dan niet, decadente wensen.
Maar als er beurzen zijn ( en die zijn er heel veel) gecombineerd met een vacantieperiode moet je rekenen op zo'n € 90,- tot ruim in de € 100 ( 140,- is vrij gewoon).

Probleem is ook dat de meeste gewoon vol zitten.
Bezoekers, standhouders en alle afgevaardigden van de europese en amerikaanse zendamateurverenigingen willen ook slapen.

Voorbeeld. Wij hadden een hotel( luxe) in Immenstaad in februari voor € 95,- en nu betaal je tenminste € 200,-

Maar waarom een hotel?
Mijn goede vrouw en ik hebben voor een veertiendaagse periode een vakantiewoning gehuurd voor een uiterst schappelijke prijs . € 900,- ( mijn mede snuffelaar en zwager heeft ook een kamer dus het bedrag wordt nog gedeeld ook.

Hoe verder in het binnenland hoe goedkoper.

festina lente
Tidak Ada

Golden Member

Inderdaad kan een (ruime) 'Ferienwohnung' interessant zijn als je met een groepje gaat.
Blijft het probleem van de beschikbaarheid.

Camperstandplaats op de parking van de Beurs, kost voor zover ik herinner (nooit gebruik van gemaakt) € 40 voor 3 nachten bij vooruit aanschaf van een toegangskaart voor de beurs.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;