Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

@ Ex-fietser:
Het is dan geen astronomisch bedrag wat ik er voor kwijt was, maar €17,23 + €2,03 verzendkosten vindt ik toch wat veel voor een pilsje in de kroeg.
En toch redelijk breekgevoelige onderdelen zo los in een envelop met praktisch geen anti-rammel bescherming, of stootbescherming van buitenaf, vindt ik toch niet echt over nagedacht.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Ja, soms doen ze het inderdaad wel verkeerd. De DCDC converters heb ik ook wel eens in een zak gekregen dat meer dan de helft stuk was bij aankomst. En van die SMD opberg-doosjes. Ook die gaan prima met een paar in een envelop, maar als het er 40 zijn, dan gaan ze allemaal (op een paar na) stuk tijdens transport.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Klopt zijn 2 biertjes (Kwam ik gisteren achter)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Het is dan geen astronomisch bedrag wat ik er voor kwijt was, maar €17,23 + €2,03 verzendkosten vindt ik toch wat veel voor een pilsje in de kroeg.

Welnee. In een kroeg in Stockholm valt dit nog mee. En in Dammam of Salasil is het echt te geef. Daar is de prijs normaal gesproken een zware gevangenisstraf.

fatbeard

Honourable Member

Ik bestelde een paar weken geleden* 20 gele schakelaartjes (handig, normaal zijn ze altijd zwart) en kreeg dit mailtje:

Nina zhu: The yellow color is out of stock,we will send you 20pcs instead of the yellow color ,shall we?

Wat bij mij de reactie :? opleverde: omdat de gele op zijn sturen we gele. Huh? Die waren toch op?
Nou hoefden ze niet persé geel te zijn, zolang ze maar niet zwart waren; dus ik zeg "Any color other than black or grey will do, provided they are the same size". Waarop ik dit antwoord krijg:

Nina zhu: the same size,only the color. OK,we will send it soon

Vervolgens krijg ik een week later... zwarte!
En dan zijn ze verbaasd dat ze een slechte review krijgen.

Om de verwarring compleet te maken: de link omschrijving in de reviews heeft het over blauwe schakelaartjes...

Nou kan ik een dispuut openen, maar dat is het me niet waard; ze komen nog wel van pas in een of ander project...
Voor dit project zal ik dan maar gekleurde kapjes op de schakelaartjes zetten (en de frontplaat en PCB aanpassen).

* toen waren ze volgens de website nog gewoon verkrijgbaar...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ja. Ontopic: de chinezen spreken soms heel slecht engels...

Ik een soldeerbout en punten besteld en gevraagd of het op mekaar zou passen: zonodig overleg.... Nou niet passen dus. Dus nu moet ik verschillende maten punten op voorraad hebben. :-( Ik vermoed dat ze m'n vraag gewoon niet vertaald kregen/begrepen.

Ik een elektrische fietspomp gekocht. Krijg ik een tijdje later: Dank voor het kopen van ons product, als er nog iets is waarbij we van dienst kunnen zijn, aarzel niet om even contact op te nemen. Dus ik: Ohja, hebben jullie ook conversienippels voor nederlandse fietsen? Krijg ik als antwoord: "Heel fijn dat je erg tevreden bent met onze producten... "

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Ja, typisch. Met enige moeite heb ik geleerd me er niet meer aan te ergeren. Wel sommige aanbieders blacklisten.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Tidak Ada

Golden Member

Het helpt naar mijn ervaring, als je naast je Engelse tekst een Chinese Google vertaling meestuurt.
Had een probleem met een zuurstofsaturatie metertje waarvan het OLED display al zijn helderheid had verloren. Teruggestuurd naar de fabriek (garantie). Prima response gehad, maar hoorde lange tijd niets meer. Opnieuw gemaild en jawel, binnen 14 dagen lag een nieuw exemplaar bij mij thuis.
Had dus wel steeds een Chinese vertaling bijgevoegd....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Hier ook goede ervaringen, ze vragen vaak om een foto van het defect geleverde, en dan komt kosteloos een nieuwe.

D'r zijn er een paar die, zeker als je "buyer protection" op z'n eind loopt, beloven een nieuwe te sturen. Dan vind je het normaal als het nog een paar weken duurt en... is het te laat om te klagen als je uiteindelijk geen vervanger krijgt. Wees er op bedacht wil ik maar zeggen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Als ik dat allemaal lees dan houd ik mijn hart vast voor de zendingen die vanuit China naar hier onderweg zijn

En mijn vrees wordt bewaarheid: PostNL heeft blijkbaar vandaag een poging gedaan om er eentje af te leveren, mijn adres niet gevonden - het is wel een beetje apart, maar bv. op openstreetmap is het duidelijk aangegeven - en nu vind ik op hun webstek "The item is available at the pickup point". Als ik nu nog ergens kan vinden waar het pickup point is, en hoe het te contacteren, dan komt het pakketje nog terecht. Zoniet is er een brave Chinese handelaar geneukt door een stel stomme Ollanders.

PS het zou natuurlijk kunnen dat ik te stom ben om die webstek te lezen - wie wil krijgt gerust de code van de zending, en mag het me dan uitleggen.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Arco

Special Member

Na een dag zou op de post nl site moeten staan waar het pakje naartoe verhuisd is. (dat gaat nog steeds even traag als bij ptt vroeger...)
Gaat inderdaad vaak beroerd, soms gooien ze niet eens een kaart in de bus. Als je dan dan niet regelmatig op track & trace kijkt gaat de boel weer retour...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ook net ervaring mee gehad, de info op de "internationale" tracking website kan gebrekkig zijn. Als je op www.internationalparceltracking.com zoekt, krijg je daar doorgaans ook een 3S tracking nummer te zien. Dat kun je gebruiken op https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/track-en-trace/, waar meer te zien is.

Diverse projecten en experimenten: www.elexperiment.nl

Ik heb eenzelfde afleveringsprobleem gehad. Ik kon met het Chinese Track & Trace nummer mijn bestelling volgen tot Schiphol Airport. Echter na enige dagen wachttijd zag ik dat het pakket tweemaal bij mij in Oegstgeest was aangeboden was maar dat het niet afgeleverd kon worden. Wat bleek nu: de Chinese leverancier had twee adreslabels met mijn adres op het pakje geplakt, weliswaar met een klein lettertype maar toch nog steeds goed leesbaar voor mij. Post NL had daar andere gedachten over en had er een nieuwe adreslabel opgeplakt maar met een verkeerd huisnummer (42 i.p.v. 12). En omdat nummer 42 bij de aflevering niet thuis was had men bij haar een kaartje in de bus gegooid met een foto van de originele Chinese adreslabels en waarop stond aangegeven waar ze het pakje alsnog kon afhalen. Nummer 42 kon het adres ook goed lezen en kwam dus bij mij aan de deur met het kaartje zodat ik het pakje alsnog in Warmond kon ophalen.
Overigens, PostNL International zet je Chinese T & T nummer om in haar eigen T & T nummer. Als je dat gebruikt zie je ook de info waar je jouw pakketje kunt ophalen. Succes!

Willem

Arco

Special Member

De lange tijd tussen bezorgpoging en ophalen is ook storend.
Bij ons hier wordt bezorgen (of een poging tot...) meestal in het begin van de ochtend gedaan. Afhalen kan dan pas de volgende dag na 15.00 uur.

Moet dus bijna 36 uur duren om het pakje 500m verderop te krijgen bij het afhaalpunt... :)
Ik vermoed dat het pakje teruggaat naar het distributiecentrum, en daarvandaan de volgende dag naar het afhaalpunt.
(moet dus dan ruim 100km afleggen om 500mtr verder te komen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

D'r zijn er een paar die, zeker als je "buyer protection" op z'n eind loopt, beloven een nieuwe te sturen. Dan vind je het normaal als het nog een paar weken duurt en... is het te laat om te klagen als je uiteindelijk geen vervanger krijgt. Wees er op bedacht wil ik maar zeggen.

Is mij nu inderdaad 1 keer overkomen, gelukkig was het "maar" 17 Euro of zo dus daar let ik in het vervolg wel op.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 6 juni 2018 20:15:27 schreef big_fat_mama:
[...]

En mijn vrees wordt bewaarheid: PostNL heeft blijkbaar vandaag een poging gedaan om er eentje af te leveren, mijn adres niet gevonden - het is wel een beetje apart, maar bv. op openstreetmap is het duidelijk aangegeven - en nu vind ik op hun webstek "The item is available at the pickup point". Als ik nu nog ergens kan vinden waar het pickup point is, en hoe het te contacteren, dan komt het pakketje nog terecht. Zoniet is er een brave Chinese handelaar geneukt door een stel stomme Ollanders.

PS het zou natuurlijk kunnen dat ik te stom ben om die webstek te lezen - wie wil krijgt gerust de code van de zending, en mag het me dan uitleggen.

Ik heb dat ook een keer gehad. Maar toen had PostNL géén briefje achtergelaten. Dus ik zat al die tijd te wachten, ondertussen wel PostNL gebeld en track en Trace opgezocht: volgens PostNL was het onderweg of bij de douane. En na 3 weken heeft het postkantoor waar het dus al die tijd al lag het terug naar China gestuurd waar het kwijtraakte. En de week daarna pas lieten ze me iets weten. Vergoeding bij PostNL? Vergeet dat maar.

Deze verzendperikelen heb ik nu aardig onder controle. Ik koop voornamelijk nog op Aliexpress en kies dan voor Aliexpress shipping. Dat is niet gratis maar je hebt een voorspelbare afhandeling met tracking. Die tracking wordt doorgezet tot aan post.nl. Ook binnen redelijke termijn, meestal binnen 2 weken bezorgd. Omdat je ook nooit weet hoe groot ze iets verpakken heb ik een pakketbox aan mijn huis gemaakt, en de bezorgers van post.nl "opgevoed" dat ze spul uit China daar in mogen leggen als het niet door de brievenbus past. Dat doen ze graag, ze kunnen snel door (altijd te vol ingeplanned..)
In de praktijk leggen ze nu alles erin, klein of groot (zolang het past, ik heb een compacte pakketbox).
Ik denk dat gratis verzenden niet bestaat, op bovenstaande manier heb ik toch goed voorspelbare en betrouwbare levering van spullen uit China.

Op 6 juni 2018 21:09:19 schreef Oldtimer43:
Overigens, PostNL International zet je Chinese T & T nummer om in haar eigen T & T nummer. Als je dat gebruikt zie je ook de info waar je jouw pakketje kunt ophalen.

Er is een tijd geweest dat die chinese code wel bij de klantenservice werkte maar niet op de website. Maar ondertussen enkele jaren kan je tracken op de site met de chinese code. Je krijgt dan ook het NL tracking nummer te zien dacht ik.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

gisterenavond vond ik in de brievenbus een kaartje van postnl dat ze een pakje hebben voor mij.
op die kaart staa tin het groot geschreven
"IN 217-CEV
aub "

nu is die 217-CEV mijn nr plaat en ik dacht al. tiens, hebben ze dat in mijn auto gestoken. heel mijn auto doorzocht, onder de zetels, achterbank, koffer, handschoenkastje,....
geen pakketje te vinden. best logisch aangezien ik de auto meehad naar het werk. zou het raar vinden als ze na 18h komen als ik thuis ben, en het in mijn auto steken.

tot mijn oog valt op mijn aanhangwagen die voor de garage staat. die heeft ook nr plaat 217-CEV... :-)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
mel

Golden Member

En lag die er nou in of niet? :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Handig, een aanhanger als pakketbox, je moet er maar opkomen. ;-)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Mijn saga is voorlopig van de baan. Gisteren waren er twee berichten van zendingen die niet konden worden afgeleverd, wegens mijn geëerde afwezigheid, beide vanwege de Belgische Post. Ik ben ze zonet gaan afhalen op het plaatselijke postkantoor, en wonder o wonder, een van beide was het pakketje dat PostNL niet afgeleverd kreeg. Dus blijkbaar hebben ze een afspraak met BPost dat die het maar oplossen als ze er zelf niet uitkomen. Het werkt wel, maar ze slaan toch maar een modderfiguur vind ik. Hopelijk doet BPost er duur genoeg voor betalen.

Ik vermoed dat het hele verhaal zo verliep:
* PostNL vindt mijn adres niet, draagt pakket over aan BPost, laat ook geen bericht
* BPost komt er wel mee aan de deur maar vindt niemand thuis, laat wel bericht
* pakket afgehaald op plaatselijk kantoor BPost

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
bprosman

Golden Member

@FCapri, hoorde vorige week een interview met de directeur van Volvo EMEA. Volvo wil iets ontwikkelen waarbij je een eenmalige code kunt (laten) genereren om zaken in je auto af te laten leveren.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Shiptronic

Overleden

Maar ongevraagd ergens iets zo maar neerleggen, mag ik dan aangeven nooit iets ontvangen te hebben?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Dit topic is gesloten