Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

Gisteren is er iemand van PostNL aan de deur geweest hier, en ik had er op gerekend dat het pakketje van Conrad dan maar bij de buren zou afgeleverd worden, maar blijkbaar doen ze dat niet meer. Dus papiertje in de bus met een nieuwe aanbiedingsdatum, vandaag dus. 2 weken geleden deden ze het nog wel, dezelfde man trouwens die hier vandaag stond om mijn pakket af te leveren.

Tidak Ada

Golden Member

Ik geloof dat ik het hier al eens verteld heb, maar het past hier wel goed bij:
Ik had een HD met RMA teruggestuurd naar de fabrikant wegens een defect. Afijn die werd teruggebracht, toen ik net op vakantie ging. We waren net onderweg toen een van ons (eega en ik) zich bedacht dat er iets essentieels thuis was gebleven. Dus fluks gekeerd (waren nog maar en paar km weg). Ondertussen was het wel gaan regenen.
Thuis lag er een pakket van UPS voor de deur in de regen MET DIE HARDDISK!!!! :(
Heb later wel een zéér gepeperd telefoontje met UPS gehad..... Ik geloof dat die bezorger daarna zijn laatste minuten bij UPS gehad heeft.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik heb dagelijks te maken met diverse verzenders. Het is momenteel een drama.
pakketten die op depots blijven liggen. chauffeurs die zelf tekenen en het pakket maar ergens in een brievenbus, voor de deur of zelfs in papiercontainers droppen, zendingen die zoek raken, apparatuur die total loss in een goed verpakte doos bij klanten aan komt en ga zo maar door.
Het nadeel van een groeiende pakket markt.

RTFM, dan pas vragen...
Tidak Ada

Golden Member

Binnenkort: De neerstortende pakketdrone >:)

We doen er allemaal aan mee. 't Is ook moeilijk om gemotiveerd personeel te krijgen voor € 1,- per pakket, ongeacht de afstand en gewicht, eigen vervoer en geen brandstofvergoeding :'(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

KEWL,

Bestel je een onderdeel van een paar euro....
Krijg je er een gratis drone bij....
Vertel waar TA
Of kijk je teveel reclame ? :)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 8 juni 2018 10:39:52 schreef Tidak Ada:
't Is ook moeilijk om gemotiveerd personeel te krijgen voor € 1,- per pakket, ongeacht de afstand en gewicht, eigen vervoer en geen brandstofvergoeding :'(

Dan wordt die gene nog goed betaald. Ik hoor hier andere tarieven.
Maar daar zit wel het probleem. If you pay peanuts, you get monkeys.

RTFM, dan pas vragen...

Ik probeer iets in china te bestellen, gewoon via aliexpress.
Nu blijft de verkoper maar zeuren dat of ik de 'shipping containers' wil leveren. Nu vraag ik me af of er iets in de vertaling verkeerd gaat of dat hij werkelijk verwacht dat ik een doosje naar hem opstuur? Het gaat om twee stukjes metaal van ca 20cm lang.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 8 juni 2018 11:20:40 schreef MAH:
Ik probeer iets in china te bestellen, gewoon via aliexpress.
Nu blijft de verkoper maar zeuren dat of ik de 'shipping containers' wil leveren. Nu vraag ik me af of er iets in de vertaling verkeerd gaat of dat hij werkelijk verwacht dat ik een doosje naar hem opstuur? Het gaat om twee stukjes metaal van ca 20cm lang.

Ik zou kiezen voor ja...kijken wat er gebeurd. En je hebt kopersbescherming. Oh al eens gekeken naar de brilliante vertalingen van Engels naar Nederlands of van Engels naar Duits bij Aliexpress..ook leuk als het 'gratis' verzenden is en je kiest voor meer..moet je in eens betalen voor de verzending. Heb zo wel eens 10 dingen per stuk besteld..gratis..en kreeg het in 1 pakket thuisgestuurd..

bprosman

Golden Member

't Is ook moeilijk om gemotiveerd personeel te krijgen voor € 1,- per pakket

Gelukkig kunnen zij ook goedkoop inkopen en ligt de levensstandaard een stuk lager :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
mel

Golden Member

Aangetekend laten verzenden, dat is nog het beste , denk ik.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Tidak Ada

Golden Member

@bprosman:
Die pakketbezorger woont en werkt in Nederland en zal dus Nederlandse prijzen voor motorbrandstof en afschrijving moeten ophoesten. Voor die ene € zal hij soms wel 30 km moeten rijden, als hij niet in de stad zit. Sowieso bij het ophalen van de pakketten bij het depot. Ze komen het echt niet bij hem thuis brengen!

Ben je niet in de war met de verzendkosten in China?

@mel:
Heb ik ook eens geprobeerd. Daardoor duurde de verzending 90 dagen i.p.v. de beloofde 14 dagen :(

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 8 juni 2018 13:49:47 (12%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Shiptronic

Overleden

Het kan ook niet, waar vroeger 1 a 2 leveranciers vervoerders alle pakketen kwamen brengen (vrachtwagentrailer groot zwaar spul, busje met pakketjes) komen er nu 4a5 met maar 1 pakketje , dat wil zeggen 5x autoafschrijving/onderhoud, brandstof, verzekeringen en 5x personeelskosten, dan kan ik op een biervilje uitrekenen da er niets meer overblijft.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Race to the bottom heet dat dan. En eerder werd zeer terecht gesteld dat we er allemaal aan mee doen. De markt voor pakketbezorging is inderdaad zo rot als maar kan, op een dag wordt het wel duidelijk dat de "last mile" - ttz van het laatste distributiepunt tot bij de eindafnemer - slechts door een of hooguit twee diensten efficient kan bediend worden.

[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op vrijdag 8 juni 2018 20:18:56 (56%)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Arco

Special Member

Eerder genoemde adapter van Banggood heeft de strijd opgegeven... ;)
(printspoortje als zekering werkte niet echt. Zekering in meterkast moest ingrijpen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 9 juni 2018 00:06:36 schreef Arco:
Eerder genoemde adapter van Banggood heeft de strijd opgegeven... ;)
(printspoortje als zekering werkte niet echt. Zekering in meterkast moest ingrijpen...)

Lang leve de China-bagger. Dé reden dat wij op loodvrij over moesten, om troep te kunnen maken die weggegooid mag worden.

maartenbakker

Golden Member

En dan alsnog wecycle en andere campagnes om te voorkomen dat het in het milieu komt... Dus heel erg nodig was het niet geweest.

@Arco: it went with a good bang!

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 9 juni 2018 00:06:36 schreef Arco:
Eerder genoemde adapter van Banggood heeft de strijd opgegeven... ;)
(printspoortje als zekering werkte niet echt. Zekering in meterkast moest ingrijpen...)

[bijlage]

Ja, hallo!! Je huiszekering is te licht. Volgende keer inpakken in de aluminiumfolie. :+

Arco

Special Member

Die adapters zijn gemaakt met een zelfoscillerende transistorschakeling (geen ic).
Die hoeft maar 1 keer niet op te starten en de boel ontploft (zoals te zien is...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

This tracking update has been sent to you by FedEx on behalf of the Requestor noreply@fedex.com. FedEx does not validate the authenticity of the requestor and does not validate, guarantee or warrant the authenticity of the request

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Van die zelfde gasten:

Date: Wed, 27 Jun 2018 01:55:12 -0500 (CDT)
Your delivery schedule has been updated to Thursday, 6/28/2018 by 12:00 pm.

OK. Zit wat in gisterenavond was ie nog in Japan. Jammer dat ze eerst beloven dat ie er woensdag is, maar goed.

Date: Wed, 27 Jun 2018 03:43:16 -0500 (CDT)
Our records indicate that the following shipment has been delivered:

En ja: dat is echt dezelfde.

Update: Inderdaad... Is binnen. "cable glands" uit Shanhai. Edit2: Oh, jij denkt dat ik zeg dat ie in japan was terwijl ik china bedoel? Nee, die fout maak ik normaliter niet. Fedex heeft m'n pakketje gewoon via Japan (Narita-shi) gerouteert.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Zeg nooit tegen Japanners dat ze Chinezen zijn!!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Maar is hij ook echt bezorgd?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Zondag op een feestje. Iemand zei, he, dit is een aparte wijnopener. Helaas vergeten een foto te maken maar het was zo'n klassieke met twee armen waarmee je de kurk eruit haalt. Er stond op de ene kant, italy en de andere kant, Made in China ?
Waarschijnlijk een kloon van een modelletje uit Italië.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Zeg nooit tegen Japanners dat ze Chinezen zijn!!

Inderdaad. Vice-versa geldt trouwens evenzeer. En neem dan nog de Koreanen als "Dritte im Bunde" : voorzover ik begrijp zou de Koreaanse Jan-met-de-pet-in-de-straat duizend keer liever verbroederen met "de andere kant van de 38ste breedtegraad" dan met Japanners of Chinezen.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Dit topic is gesloten