Ziggo en analoge tv.

denk het wel idd, 22% rendement van tl buizen met vsa tegen de ruim 45% van led, en dat gaat alleen maar omhoog. als ik zie wat het verschil in verbruik op t werk van conventioneel naar evsa naar led al scheelt in energieverbruik.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

De KPN Itv box gebruikt in stand-by (5.3w) nagenoeg even veel als in use (5.9w)... ;)
Er was een deep-sleep stand (0.3w). Die werkte niet goed en is er gewoon uitgesloopt...
Tja, aangezien het KPN toch niks kost is dat voor hen de simpelste uitweg...

(als je klaagt hoor je '5w valt toch nog reuze mee?'. Maar is toch 2kW per maand nodeloze verspilling...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Shiptronic

Overleden

Correctie 5W per maand, of 3,6 KWh ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

5W per maand? Da's 60W na een jaar! En dat is 525 kWh per jaar, meer dan 100 euro!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

ik kom aan 46 KWh per jaar voor die itvbox. dat is dus 10€ aan stroom..

edit: 5,3W x 24 x 365 :1000 is 46 KWh x 21 cent is ~10€

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 23 juni 2018 19:18:02 (29%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Shiptronic

Overleden

5W per paand ?? is dan ook 5W per jaar, het ding gaat toch niet op eens meer gebruiken ? ik kom op 43,8 KWh per jaar.

[edit] 5W x 24 uur x 365 dagen = 43800 Wh

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zaterdag 23 juni 2018 19:16:12 (16%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Shiptronic

Overleden

Op 23 juni 2018 19:12:59 schreef testman:
ik kom aan 46 KWh per jaar voor die itvbox. dat is dus 10€ aan stroom..

Waarbij je 5€ minder stook kosten hebt in de winter ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

nog minder als je het kastje constant op aan laat staan :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 23 juni 2018 19:17:28 schreef Shiptronic:
[...]Waarbij je 5€ minder stook kosten hebt in de winter ;)

En €15 hogere airco kosten hebt in de zomer. :-(

Arco

Special Member

Ik rekende nog vrij conservatief met 16 uur uit/8 uur aan per dag (dus geen 24 uur, want dat klopt natuurlijk niet)
't Is natuurlijk in deze tijd niet meer normaal dat een apparaat geen 'echte' stand-by mode heeft (met 0.3w of minder verbruik)...

[Bericht gewijzigd door Arco op zaterdag 23 juni 2018 21:41:49 (36%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 23 juni 2018 10:27:43 schreef Sine:
En buiten dat je extra betaald voor dat horizon kreng vreet dat ding gewoon bijna 60W standby.

[...]

Rampenapparaat. En vooral gloeilampen gaan verbieden, maar dit vinden we gewoon normaal?

Is UPC/Ziggo eigen: ik heb een pre-historische Pace 711 oid. Dat ding kun je in standby stand een ei op bakken...
Volgens mij heb ik met mijn abo ook recht op nieuwer spul, maar zeer slechte ervaringen met doorvoeren wijzigingen met UPC (nee meneer, we moeten echt een nieuw, duurder contract opstarten, anders kunnen we de fout die WIJ hebben gemaakt niet oplossen...).
Dus daar (contact met hen) waag ik me niet aan tot ik bij hen vertrek.
[mopper]Kan het niet laten te melden dat ik een versterker van 100euro gekocht heb vanwege het signaalniveau dat volgens hen prima was en ik een paar jaar later deze ertussenuit MOEST halen omdat mijn signaal overstuurde nadat ze wat stekkertjes in de wijkkast hadden vernieuwd...[/mopper]

Op 22 juni 2018 19:40:52 schreef Shiptronic:
idd, € 18,xx en voor 12,50 kan je er internet bij nemen ( Niet beschikbaar als je al een abo bij hun hebt) Goed koper kan haast niet.

Gaaf! Maar bij welke provider was dit?

Zeer geïnteresseerd in de scherpe prijzen die genoemd worden, maar willen jullie de provider en voor alle zekerheid het land er ook bij vermelden ;)?

[Bericht gewijzigd door r-p op zondag 24 juni 2018 13:46:09 (12%)

RAAF12

Golden Member

NL edit: mijn kortste bericht ooit. Coaxboeren zoals Ziggo verkopen dit soort abo's. De analoge TV word wel langzaam afgebouwd. Internet is nu koppelverkoop en niet los verkrijgbaar bij deze Liberty Global horigen.

Zie ook https://www.emerce.nl/cc?_r=/nieuws/liberty-global-stoot-kabelbelangen…
Rotterdam krijgt ook fiber, eerst is Kralingen aan de beurt. Dat is de luxe wijk waar Ruud Lubbers woont en oa. bekend van het popfestival in 1970. Een grote blije bende en ondergetekende heeft daar drie dagen veel lol gehad.
https://www.emerce.nl/nieuws/l2fiber-gaat-rotterdam-verglazen

Shiptronic

Overleden

@r-p, Ziggo , NL

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zondag 24 juni 2018 14:43:43 (21%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 24 juni 2018 13:43:27 schreef r-p:
Gaaf! Maar bij welke provider was dit?

Da's gewoon Ziggo. Die 12.50 is niet altijd, die aanbieding krijg je soms omdat ze je naast TV ook graag inet willen verkopen. Snelheid is ook beperkt. Die 18,- is wel de gewone prijs voor TV, maar da's niet echt bijzonder toch?

ps, is dit topic niet heel ver off-topic, of snap ik iets niet?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

ziggo wil nog wel eens storingen oplossen, zag net nog een monteur ( we spreken 22.00 uur op een zondag ) in een sloot liggen bij een EV met een meter de aanwezige signalen aan t meten..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Thevel

Golden Member

Op zondagavond in een sloot? Weet je zeker dat hij niet levensmoe was? ;)

RAAF12

Golden Member

? @testman EV? Laat me raden, Eind Verbinding?

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op maandag 25 juni 2018 01:47:25 (15%)

nee, uren voor de storingsdienst brengen op zondag meer op :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Shiptronic

Overleden

de SLA van Ziggo zakelijk is gewoon goed.
Voor een particulier hebben ze er nog nooit van gehoord.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
mel

Golden Member

Internet heb ik van KPN.Telefoon ook.
Zou het makkelijkerder zijn , dat, als ziggo stopt met analoge tv signalen doorgeven, om naar KPN te gaan?
Kan iemand dat tegen een ouwe l*l(ik dus :) ) zeggen?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

KPN heeft toch net zo goed geen analoge signalen voor je? Daar zul je ook je oude TV op een decoder moeten aansluiten, net zoals bij Ziggo (tenzij je dus een flatscreen met DVB-C decoder hebt, zoals hierboven genoemd).

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
mel

Golden Member

Ik heb een flatscreen, maar geen idee of er zo'n decoder inzit. zal het eens navragen

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
evdweele

Overleden

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
mel

Golden Member

Op 25 juni 2018 15:34:22 schreef evdweele:
RTFM?

is er aleen op internet, niks geen manual op papier...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
evdweele

Overleden

Meestal is er bij de fabrikant wel een pdf te vinden.
Papier is al jaren geleden afgeschaft, veel te duur. Soms wordt een cd bij een apparaat geleverd, maar soms ook alleen een klein foldertje met de url van de website van de fabrikant.

Ik heb alle handleidingen van apparaten als pdf op mijn pc staan. Als de fabrikant geen pdf beschikbaar heeft, maar er wel een papieren document bij is geleverd, scan ik dat en maak er zelf een pdf van.
Veel handiger dan een kast of doos vol met boekjes.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.