drukschakelaar waterpomp

Beste techneuten,

Mijn water drukschakelaar geeft geen spanning door aan de pomp, uitgang schakelaar is 20 volt. Deze moet 220 - 230 zijn.

Zou het relay de geest hebben gegeven? Het rode storingslampje brandt niet en ik zie ook nergens schroei of verbrandingstekens.

De schakelaar heeft een tijdje ongebruikt in een hooekje gelegen en ik wilde het maar weer eens proberen, altijd goed gewerkt.

Zal een foto meesturen, groetjes Atlas.

Electronica is mooi als het goed werkt

Klopt helemaal, volgens mij is een solenoid gewoon open of dicht maar ik lees toch een geringe waarde. En die waarde neemt af tot 2 volt.

Dus de solenoid is stuuk, eens kijken bij aliexpress voor een nieuwe.

Shiptronic

Overleden

Plaats eens een goede foto, op die postzegel is niets te zien, er zit een relais op de print, krijgt die wel voldoende spoel spanning? En aan de gele condensator te zien is dit een serie voeding, die condensator is verdacht lijkt erg veel op het Senseo syndroom. en ja dat kan komen van still liggen (al had in bedrijf niet veel geholpen)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

dat relais heeft een zwart plekje erlangs, is dat niet verbrand?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik ga een goede scherpe foto maken, komt eraan.

[Bericht gewijzigd door atlas1302 op woensdag 27 juni 2018 20:56:26 (73%)

Het relay is niet verbrand of sporen ervan, heb er 12 volt op gezet en zou ie moeten doorverbinden.
Dus hier de condens.

Shiptronic

Overleden

Grote kans als je die vervangt dat het weer werkt. Let wel op ; alleen vervangen voor een X2 type !!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Goede tip, heb er een paar besteld. Kosten bijna niks...gaan ze daarom zo snel stuk?

Wat is de betekenis X2, en functie van deze condensator....serie voeding??

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Volgens mij is de functie van die X2 ontstoring.
Als test kan je die er meestal we even uit halen, maar daarna wel eentje terug plaatsen.

zit sinds 2009 in de PV.