LG42LN5708 geen beeld

Geachte heren LED tv is van Dec2013.
Power lampje gaat aan maar zie geen beeld.
Druk op menu power lampje gaat knipperen.
Audio schijnt wel te werken .

Dit is een veel voorkomend probleem bij lg led tv,s,een of meerdere leds defect van de backlight verlichting geen gemakkelijke herstelling indien nooit gedaan tv moet volledig uiteen mvg maxtv

Da's niet zo mooi dan,had gehoopt een voedings probleem elco's of zo.
Heb even in het donker gekeken als ik hem aanzet dat zie ik het LG logo heel even in beeld.

[Bericht gewijzigd door webhenky op zondag 22 juli 2018 22:31:46 (40%)

Indien u dit kan zien niet twijfelen defecte backlight verlichting,
een of meerdere leds defect.

Indien u zelf deze niet kan herstellen zou ik in vraag en aanbod een oproep plaatsen of er iemand in de buurt van apeldoorn dit niet wil doen is toch wat kennis voor nodig

Ik heb de tv los liggen en wil de spanningen gaan meten die naar de backlights gaan.Kan niet vinden hoeveel dat moet zijn iemand?

Dat je wil meten is prima en zeer educatief maar uit (eigen) ervaring en de ervaring van vele andere is de kans dat het NIET in één of meerdere ledjes zit zeer klein. Daarbij komt dat je de defecte strip kan vervangen maar ik kan je garantie geven dat de rest vrij snel zal volgen.
Na herstelling de backlight terug zetten van 100 naar ongeveer 60.
Ik krijg elke week enkele e-mails en telefoontjes van mensen met eenzelfde probleem en allemaal komen ze uit op de ledstrips...

Dank voor uw antwoord ga hem vandaag verder demonteren.Nu een tip waar ik de strips voor een redelijke prijs kan kopen?

Aswo heeft ze, bestelnummer is AGF78326501. Ik weet niet of je daar kunt kopen.

Ik heb maar 3 strips nodig mag ook gebruikt iemand?
het gaat nu om R1 R2 L2

[Bericht gewijzigd door webhenky op zaterdag 11 augustus 2018 18:31:41 (20%)

Op 11 augustus 2018 18:29:40 schreef webhenky:
Ik heb maar 3 strips nodig mag ook gebruikt iemand?
het gaat nu om R1 R2 L2

Dus je gaat voor de 3 strips met een groot risico dat je binnenkort het scherm weer mag openen om de rest te vervangen...

Kompleet is vrij duur rond de 75€ en dan weet ik nog niet of de tv dan wel goed is de tv ziet er niet echt mooi meer uit.
Of je moet wat goedkopere kunnen krijgen voor mij.

Een complete set voor €75,00 zal wel voor een gebruikte set zijn, niet aan beginnen want je weet het aantal branduren niet.
Als je even wat Googled zie je dat een nieuwe set idd. aardig aan de prijs is. Ik durf dat spul tweedehands niet te verkopen want ik heb weinig zin in gezeik als het na korte tijd weer problemen geeft.
Even zoeken bij Aliexpress ofzo.

william 1967 daar moet ge gewoon geluk mee hebben,ik vervang al jaren de defecte leds alleen en tot nu toe nog maar 1 tv terug gezien. Maar dat heeft veel met de klant te maken ik stel de backlight lager in en eenmaal thuis wordt deze weer anders gezet en dat is om problemen vragen

Op 12 augustus 2018 14:48:14 schreef maxtv:
william 1967 daar moet ge gewoon geluk mee hebben,ik vervang al jaren de defecte leds alleen en tot nu toe nog maar 1 tv terug gezien. Maar dat heeft veel met de klant te maken ik stel de backlight lager in en eenmaal thuis wordt deze weer anders gezet en dat is om problemen vragen

Mijn antwoord is specifiek voor LG en niet voor andere merken waar je idd. een losse led of strip zonder problemen kunt vervangen.

En toch waren de meeste tv,s van Lg die komen de meeste hier binnen en af en toe een samsung en philips

Dank alle voor de tips heb toch maar een komplete backlights strips besteld 10 stuks via eBay nieuw.Nu dit duurd wel een paar weken voordat ik eree verder ga.
Nu dom van me er zitten van die polarisatie vellen in 3 stuks 2 witte en 1 transparante ik ben de volgend orde kwijt hoe ze erin moeten dacht de transparante op de strips en de 2 witte onder display.Klopt dat?

Volgorde klopt, transparant eerst, daarna de witte vellen. er zitten voelernokken op chassis, dus kan maar op 1 manier er op.

Backlights leds binnen gekregen tv werkt weer prima.Heb de achtergrond verlichting op 60% gezet.