Hoge Pieptoon op gitaarkabel , gitaar.. met filmpje

Arco

Special Member

Ik bedoelde specifiek gitaarversterkers; ik heb er nog geen gezien met rf beads tussen de ingangen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Frederick E. Terman

Honourable Member

Dat lijkt, althans in het amateursegment, inderdaad weleens een klasse apart te zijn...! Daar geef ik je gelijk.

Toch hebben de versterkers waarmee serieus optredens worden gedaan het wel; anders zou het publiek gestoord worden van alle telefoongeluiden en het gezoem van de lichtregelingen.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
evdweele

Overleden

In elke behoorlijk ontworpen huiskamerversterker zijn de ingangen voor HF ontkoppeld.
Als dat in gitaarversterkers niet gebruikelijk is sluit ik nog steeds niet uit dat het een HF-signaal is dat de storende fluittoon veroorzaakt.

Als het 4kHz is moet het wel een enorm sterk stoorveld zijn.

Hieronder een deel van het schema van mijn 30 jaar oude Sony versterker.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

@TS, je hebt dus een fluittoon die je zowel met 3 verschillende versterkers als met andere gitaar waarneemt?

En een kennis/vriend/collega met zijn setup heeft deze ook?

Dan pas kan je zeggen met zekerheid dat er iets in of rond je huis gezocht moet worden.

Je hebt een portable versterker, ga eerst eens op verschillende plaatsen in huis dat proberen, kort na elkaar. Waar hoor je de fluittoon het beste? Zet ook je gsm maar uit als je dat gaat proberen, daar heb ik ook eens last van gehad toen deze OP de versterker lag en ik niet aan't spelen was. Kabel was ingeplugd en gitaar stond in de stand.

Heb je een effectenmodule? Steek die er eens wel/niet tussen en kijk wat dat doet.

Als je op al deze vragen een duidelijk antwoord geeft kan je hier weer verder geholpen worden. Nu is't allemaal giswerk.