22AH309 Vu display blijft L+R halve streep staan zonder signaal.

Bij dit Philips 22AH309 eind versterker het Vu display fluor buis,

en daar slaat voor de helft uit zonder signaal of geluid.
Bij de 22ah309 werkt het geluid goed met de 22ah 209.

En met geluid komt aan de rechter kant van het display iets van uitlezing.
en aan de linkerkant van het blauwe display blijven de blauwe blokjes een
deel aanstaan als je het geluid zacht zet met de volume op 0

Oorzaak.?

Bandje 66.

ik zou denken aan een rotte elco in serie met het signaal uit de eindtrap. ook kan de voeding van dat display slecht zijn, maar dan zou je denken dat de andere kant ook slecht was.

gezien de leeftijd van dit ding zou ik eens de signaal elco's checken, meen dat het ding van panasonic kwam. het bijbehorende n5581 deck heb ik weleens van nieuwe elco's voorzien, zijn er vele tientallen, maar anders is het niks als kraak, en wollig onzuiver geluid..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Heel het VU-meter circuit recappen met nieuwe elco's, ook C809 op de displayprint zelf. Die miniatuurtjes van Matsushita zijn 100% gegarandeerd lek aan de onderkant, aan de bovenkant zul je niets zien. Let ook op aangetaste spoortjes door lekkend electrolyt. Let op dat de bipolaire op de ingangsbussen ook erg verdacht zijn.

Zoals testman zegt, de N5581 uit dezelfde serie is een nog grotere ramp daar is in 9 van de 10 gevallen alles lek op de voedingselco's na. Vooral het CPU-bord gaat daar heeeeeeel vreemde dingen van doen. Op mfbfreaks.com zijn er al talloze topics over geschreven.