Goeie versterker zonder 0 lijn

Kent iemand een Goeie versterker zonder 0 lijn ?

Minimal 100 wat!

hoe bedoel je, zonder 0 lijn? als je bedoeld dat je geen positieve en negatieve voeding wilt gebruiken, weet ik niet of je tot de 100 watt komt, maar ik heb wel een 50 watt voor je op een enkele 12 volt (bv. accu).

50 Watt IC versterker

dit is een mono versterker, maar als je er dus twee neemt, voor stereo, kun je (als ik mij niet vergis) het vermogen optellen en krijg je totaal 100 watt muziekvermogen.

mvg,

Martijn

pe4mb

Deze versterker zou ik graag willen maken. Maar dan MOET ik wel weten of iemand deze met succes heeft gebouwd.
Alvast bedankt.

Op 16 november 2002 11:15:55 schreef Martijn Berntsen:
hoe bedoel je, zonder 0 lijn? als je bedoeld dat je geen positieve en negatieve voeding wilt gebruiken, weet ik niet of je tot de 100 watt komt, maar ik heb wel een 50 watt voor je op een enkele 12 volt (bv. accu).

50 Watt IC versterker

dit is een mono versterker, maar als je er dus twee neemt, voor stereo, kun je (als ik mij niet vergis) het vermogen optellen en krijg je totaal 100 watt muziekvermogen.

mvg,

Martijn

optellen mag niet voor 2*100 watt te komen moet men 4 mono blokken pakken
en dan per twee in brug zetten dan heeft men 100 watt stereo of 2*100 watt
anders heeft men 2*50 watt
dus voor 2*100 watt
2 keer iin brug bouwen dus 4 van die versterkers ;)

My Tube is bigger then yours

Als ik goed kijk naar het schema is het volgensmij helemaal niet mogelijk om deze versterker te bruggen. Deze werkt volgensmij volgens het push-and-pull-principe, dus als je hem zou willen bruggen moet je het denk ik anders aanpakken....

ik weet niet of je hem kan bruggen, maar ik heb hem thuis 2 x gemaakt, en werkt direct, en zonder problemen.

mvg,

Martijn

pe4mb

Je kunt deze versterker niet bruggen om tot een hoger vermogen te komen, het is namelijk al een brugversterker. Dit kun je zien in het blokschema, de luidspreker hangt tussen de uitgangen van twee versterkers die in tegenfase worden aangestuurd.

En voor Jayant: heb je al bedacht hoe je de voeding wilt maken?

[Bericht gewijzigd door CornelisJ op zaterdag 16 november 2002 23:34:36

Als je 2 versterkers van 50 watt aan alkaar wil koppelen voor 100 watt kan je toch een fasedraaier gebruiken, of heb ik het mis?

[Bericht gewijzigd door Tommyboy op zaterdag 16 november 2002 20:25:03

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Dit IC is al een brugversterker, de fasedraaier zit al in het IC.

Bedankt JONGENS!
ik doe het namelijk met een 10 amper 12 volt voeding.