Scart conflicten

Na aanschaf van een DVD instalatie zijn er problemen.
TV, DVD en digitale sateliet reciever aangesloten. Als de satelietreciever aan staat en weer wordt uitgezet is het niet mogelijk om de DVD instalatie te gebruiken. De scartkabel van de satelietreciever moet minimaal 5 sec verbroken zijn en alles werkt weer ok. Ook als een analoge satelietreciever wordt aangesloten werkt alles ok.
Het lijkt erop dat de digitale satelietontvanger een stuursignaal geeft aan de DVD instalatie en dat deze blijft hangen. (DVD inmiddels al omgeruild).
Weet iemand raad?
Willem36

heb je geen meerder scart aansluitingen op je tv dan?. anders schakel kastje tussen of zo. maar je kan d8 ik ook iets doen met dat 'inschakel signaal'd8 dat je dat uit kon zetten (draadje doorknippen dus) zodat ie dat niet meer doet..

Helaas maar 1 aansluiting op de TV (oude TV nieuw Yamaha DVD instalatie)
Er zit een kastje tussen 2 to 1 (zonder schakeloptie)
Draadjes doorknippen heb ik al geprobeerd, totdat er teveel doorwaren:-)

Ik dacht misschien dat hier een standaard oplossing voor waren een condensator of ofzo aan pin...
Temeer omdat bij de analoge satelietontvanger alles wel goed werkt. Maar dan heb je weer niet de zenders die je wilt.

Hmmm...heb dit ook eens gelezen.

Kijk, een SCART kabel heeft aan beide zeiden 20 pennen, en samen met de afscherming maakt dit 21 polige verbinding.

Er zijn wel schema's van de SCART aansluitingen, en welke pen welke functie heeft.

Als je van de juiste pen aan de binnenzijde de draad los soldeert, of losknipt, dan moet het probleem verholpen zijn.
Er loopt door de SCART kabel een ader die aan de + 12 volt komt bij bepaalde functie's, deze is speciaal voor starten van video's in opname pauze stand, enz. en dat zou hoogstwaarschijnlijk het probleem veroorzaken.

Dit signaal staat op pen 8

Op de SCART connectors en pluggen is meestal wel een indicatie te vinden met pen nummering.
Succes ;)

SWS

A long answer is not short!

kijk eens onderaan op deze pagina: http://www.circuitsonline.net/info/aansluitingen.php daar staan de aansluitingen van een scart kabel

Welke kant gaan we op?