Bruinkool,kernenergie,gas en olie en alternatieven

Dit topic is gesloten

Hubie

Special Member

Net dit bericht gelezen:https://nos.nl/artikel/2252381-stroomtekort-in-belgie-gemeentes-worden…

Ik ga jullie missen hoor Belgische CO-ers als jullie geen stroom meer hebben en niet meer online zijn. (geintje hoor) ;-)
In NL zijn de 2 kerncentrales ook het instorten nabij.
Daarnaast gaat de gaskraan in Groningen ook in afzienbare tijd dicht gedraaid worden.
De prijs van een liter benzine gaat binnen nu en 2 maanden richting 2 Euro.
In de Eemshaven stampte ze nog even een kolencentrale uit de grond die ,net geopend,alweer gesloten schijnt te worden.
Maar niemand wil een windmolen of een veld zonnepanelen in zijn achtertuin.(splendid,but not in my backyard) ;-)
(Even in de sarcastische mode)Hele busladingen Japanners met een Nikon camera om der nek gaan naar de Kinderdijk (hier net om de hoek) om windmolens te fotograferen.Ja ok,die zijn 300 of 400 jaar oud,maar wel (bijna) gratis energie.
Nee,ik zie de toekomst somber in.

dit was vorig jaar ook al, BE kan zat energie inkopen vanuit NL, er is genoeg capaciteit beschikbaar. de media maakt er weer meer van als het is..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 28 september 2018 05:15:18 schreef Hubie:
[bijlage]Net dit bericht gelezen:https://nos.nl/artikel/2252381-stroomtekort-in-belgie-gemeentes-worden…

Ik ga jullie missen hoor Belgische CO-ers als jullie geen stroom meer hebben en niet meer online zijn. (geintje hoor) ;-)
In NL zijn de 2 kerncentrales ook het instorten nabij.
Daarnaast gaat de gaskraan in Groningen ook in afzienbare tijd dicht gedraaid worden.
De prijs van een liter benzine gaat binnen nu en 2 maanden richting 2 Euro.
In de Eemshaven stampte ze nog even een kolencentrale uit de grond die ,net geopend,alweer gesloten schijnt te worden.
Maar niemand wil een windmolen of een veld zonnepanelen in zijn achtertuin.(splendid,but not in my backyard) ;-)
(Even in de sarcastische mode)Hele busladingen Japanners met een Nikon camera om der nek gaan naar de Kinderdijk (hier net om de hoek) om windmolens te fotograferen.Ja ok,die zijn 300 of 400 jaar oud,maar wel (bijna) gratis energie.
Nee,ik zie de toekomst somber in.

Die RWE kolendamper gaat biomassa bijstoken om de milieu zeurders tevreden te houden. Biomassa is een milieu woord voor afvalhout.
Vraag me alleen af waar ze in NL alle biomassa vandaan willen halen.
DE gascentrales in de Eemshaven draaien op Noors hoog calorisch gas volgens mij, hebben dus niet zoveel te maken met Groningen gas.

Op dit moment zijn kolen veel goedkoper om energie van te maken dan gas. Kolen weg zal de elektraprijs flink opdrijven.
Thuis maar meer zonnepanelen, windmolentje en een huisbatterij.

Hubie

Special Member

@testman:Dan zal de prijs van energie ook wel flink omhoog gaan.
De belasting van vastrecht (distributie) gaat hier in NL ook omhoog.
Ik gebruik alleen gas om te koken(6 kub per jaar)!!!
De belasting = 10 x hoger geloof ik.

GJ_

Moderator

Voor we verder gaan, wat is de link met elektronica?

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Ongeveer dezelfde als 99% van de onderwerpen in "High Voltage", lijkt me.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
GJ_

Moderator

Anders dan: ik denk bij voorbaat te weten dat dit topic gaat uitlopen op een milieu/politiek/enz enz alles-behalve-elektronica topic.

Zien we een mogelijkheid om dit te voorkomen? Eerlijk? Zo nee, dan kan het nu al op slot.

Hubie

Special Member

Op 28 september 2018 07:40:35 schreef GJ_:
Voor we verder gaan, wat is de link met elektronica?

Nou,bijvoorbeeld de moderne slimme energiemeters die bij mij en vele anderen in de meterkast hangen voor gas en licht en die elektronisch je afrekening berekeningen wat je per maand gaat betalen.Als dat geen elektronica is dan ben ik een kiwi. ;-)

GJ_

Moderator

Niet mee eens: de hele openingspost staat vol met politieke vragen die m.i. niet op een elektronicaforum thuishoren. Helaaas heb je me niet kunnen duidelijk maken wat de link met elektronica, de techniek, is en dus, hoe interessant het ook kan zijn, er gaat toch een slotje op.

Dit topic is gesloten