Gezocht: Kast Philips EL6425 buizenversterker

Hallo Allen,

Kreeg net een compleet werkend chassis, maar die mooie aluminium gebogen kast ontbreekt. De vraag is, is deze hetzelfde als die van de 6405 en 6415? Ik heb het gevoel dat deze hoger moet zijn, maar weet het niet zeker.

Sigh...

Op 30 september 2018 18:27:02 schreef macsimski:
Hallo Allen,

Kreeg net een compleet werkend chassis, maar die mooie aluminium gebogen kast ontbreekt. De vraag is, is deze hetzelfde als die van de 6405 en 6415? Ik heb het gevoel dat deze hoger moet zijn, maar weet het niet zeker.

Volgens de catalogus hebben ze, behalve de EL6435, allemaal dezelfde afmeting LxHxB 300x60x410 mm.

maartenbakker

Golden Member

Waarschijnlijk werden zulke chassis soms ook als inbouw verwerkt, maar ik neem aan dat je dat er wel aan gezien had, want dan zullen de bedieningselementen mogelijk wat anders zitten. Toch meld ik het voor de zekerheid even.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Peter_dtn

Golden Member

mooie versterker, ik had ze vroeger met 2 stuks EL36 (35Watt) en met 4 van die eindbuizen (70Watt). Ze waren volgens mij precies even groot, op de EL36 print van de 35Watt versterker waren de twee extra buisvoetjes en andere onderdelen niet geplaatst.

Er is ook nog een 120Watt uitvoering met dezelfde schuifregelaars maar verder compleet anders, als eindtrap werden daar zendbuizen gebruikt..

EL36 was toen al wat moeilijk verkrijgbaar, TV buis PL36 was er volop, helaas door de andere gloeidraad niet te gebruiken..

Succes met de versterker !

Ik denk dat deze ook ingebouwd heeft gezeten. de twee lamphouders voor de faders missen en de bijbehorende beugeltjes waren weggebogen. vandaar mijn zoektocht naar een sloper/onderdelen kast

Sigh...

Ik heb twee van deze versterkers staan. De ene is iets meer gemodificeerd/mishandeld dan de andere, maar beide bruikbaar.
Je mag ze zo hebben van mij, ik heb ze al jaren niet meer gebruikt.

gr Maarten H.

Cool! laten we dit verder via pm afwikkelen.

Sigh...