Hou daar was ik weer, mijn eerdere topic was ook mbt een Inventum EDR50 in 2014, ik heb toen een andere gekocht omdat de Boiler in zeer slechte gevaarlijke staat was.
Inmiddels bijna 4 jaar later en 4 jaar lang plezier van gehad, altijd vlot met opwarmen geen extreme hoge kosten en voor wat ik van een boiler mag verwachten geheel naar tevredenheid.
Ding was dan ook nog zgan.
Tot dan Stedin op 19-09-2018 een slimme meter kwam plaatsen,en er een installateur aan werd gezet die of geen verstand heeft van boileraansluitingen of letterlijk en figuurlijk de terrorist uithing en mijn boiler om zeep heeft geholpen.
Na de installatie s,avonds maar is in de meterkast gaan kijken hoe het eruitziet enzo, en rook een soort brandlucht smeulend plastic oid, meter zelf was niet warm, wel bleek de boilerstop (dag/nachtschakelaar) heel erg heet te worden, dat is niet goed dus de volgende ochtend Stedin gebeld, op hun verzoek de boel uitgezet tot er een monteur langskwam.
Het hele verhaal uitgelegd van wat de monteur de dag ervoor allemaal had gedaan en verzocht aan me aangezien deze had gevraagd of ik even 50 liter warm water weg wou laten lopen zodat hij kon vernemen of de boiler in werking treed, buitensporig vreemde vraag, maar goed ik ben de moeilijkste niet, in ieder geval duidelijk dat de installateur blijkbaar het vak niet geheel bekwaam was, ook ik achteraf gezien de vraagstelling absurd vind, dan controleer je toch of de boiler ampere trekt oid .
Maar goed de monteur constateerde dat de installateur van de dag ervoor de boilerstop rechtstreeks had aangesloten op de min vanuit de grond zonder via het circuit in de meter te laten lopen oid, zo legde de monteur dat ong uit, eenmaal de boel goed aangesloten ging deze weer op retour.
Hmm kon lekker douchen en afwassen ging prima niets aan de hand verders, tot de daaropvolgende zaterdag de 29ste letterlijk 10 dagen later stopt mijn boiler ermee, ook hoorde ik de omschakeling niet meer om 23 uur, gewacht tot maandag wat was gisteren, monteur ondervind geen probleem in de boilerschakelaar in de meterkast, dus ik bel Stedin op en zeg hallo uw installateur veroorzaakt hier sluiting in de boilerstop oid, en mijn boiler begeeft het 10 dagen later terwijl dat apparaat nog geen 6 jaar oud is en hier dik 4 jaar met plezier heeft gedraait.
En jullie komen meters plaatsen en de zooi gaat ineens kapot.
Tja ze zullen de klacht opnemen en ik krijg over circa 5 dagen bericht van ze.
Leuk joh, tis mijn eigen boiler dus nergens geen contract laat staan een aankoopbewijs, dus zal ik ook mezelf moeten behelpen en zit al sinds zaterdag zonder warm water.
Inmiddels alles doorgemeten, de boiler krijgt stroom, de maximaal sensor krijgt stroom de draaiknop krijgt stroom en het warmte element krijgt stroom, wie van de 3 gaat er als eerste kapot en wat mag ik verwachten van wat er gebeurt moet zijn met de boiler ?.
Rechtstreeks op de min gezet zei de monteur, houd dat in 380 volt ?, in plaats van 230 ?. en wat voor werking heeft dat naar de boiler toe (zwarte draad uit de meterkast). met die verstandhouding dat je je moet beseffen dat er in de boilerstop iets goed heet werd wat al niet goed is uiteraard.
Ben ik nou weer de dupe en kan ik weer op zoek naar een nieuwe of zou er een sensor stuk zijn dat ondanks dat ie stroom krijgt gewoon weigert te werken ?.