Boiler Inventum EDR50 defect na fout Stedin

Bij deze het nieuwe element.
Zal hem zo inbouwen en laten weten of het werkt.
Update : Zijn er nog zaken die ik moet controleren of doen bij de vervanging ? rode knop schakelrelais en stroom erop uiteraard , heb hem precies zo aangesloten zoals de oude eruit kwam, maar ik hoor hem niet verders, warmt ook niet op denk ik, zal even 30 minuten wachten maar het geluid is er niet wat je moet horen.

Als je twijfelt, controleer dan gewoon of er spanning staat over het element. Als dat zo is dan zou ie het toch moeten doen.

Spanning staat en stroom gaat!
Anoniem

Normaal gesproken zou hij zacht moeten gaan zoemen bij opwarmen.

Net even los gehad, hij wordt wel warm maar volgens mij niet op vol vermogen, inmiddels de zwarte draad maar even los gelaten dag/nacht stand weet niet of dat verschil uitmaakt.
Nog een vraag heb net hierom ook nog even gebeld met Hoogenboom Brielle en gezegd dat hij naar mijn idee niet opwarmt, hierop werd gevraagd hoe oud de boiler is en als ik het goed heb het 4de kwartaal van 2012 aan de hand van het serienummer : 4120225
Is dat correct ?.

[Bericht gewijzigd door Catman op woensdag 3 oktober 2018 12:14:10 (43%)

Het oude element is veel heet geweest zo te zien. Als het goed is, is toen de droogkookbeveiliging ook getript. Spanning meten met een 2polige meter over het element.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Hij wordt al warm maar duurt een eeuwigheid, naar mijn idee, uiteraard was hij helemaal koud dus gelijk een zware klus voor de boeg, en als je erop zit te wachten duurt het gewoon lang, wel dat de bruine draad niet goed vast zat dus wellicht had ie slecht stroom met onderbrekingen, water wordt heet maar zoals je weet duurt dik 4 uur.

50 liter water warm stoken met 650W duurt ook even...

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

200ml water koken met 650w duurt grofweg 2 minuten... Reken maar door.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Zo mensen heb zonet lekker gedouched maw hij werkt naar behoren gelukkig.

Nog een kleine update : Heb uiteraard met Stedin hierover contact gehad, Deze heeft een klachtendossier aangemaakt en mij hierin bijgestaan, na het totaalplaatje beoordeelt te hebben heeft Stedin besloten om mij de onkosten te vergoeden.

Wat een duimpje op is voor Stedin, toch nog goed door ze geholpen en bijgestaan.

Bedankt voor al jullie reactie,s en beoordelingen.

Anoniem

Ik ben blij dat het goed opgelost is. Bedankt voor het melden van de goede afloop.