Even samengevat, C2 zekering is stuk. Na deze te wisselen gaat de diff (ALS) eruit. C2 is een zekering voor de trafo. De trafo zorgt voor de stuurstroom. Wellicht 24VAC.
Er is iets fout gelopen met een kabel van de bediening. Zonder de kabel na te kijken zou ik even met de multimeter tussen beide zwarte van de trafo en aarde gaan meten. Als die ok zijn, geen verbinding dus OL op je multimeter, tussen de rode en de aarde. Die moeten normaal ook OL meten.
Dat verhaal over de diff die eruit gaat, de zekering die stuk is en dan te zien dat de zekering dient voor de primaire van de trafo (C1 zekert de secundaire) zou ik toch vermoeden dat er een probleem is met de trafo zelf. Die differentieelschakelaar gaat er niet zonder reden uit. De zekering gaat ook niet zonder reden stuk. Als er een lek naar aarde is met de trafo zijn beide te verklaren.
Vandaar mijn vermoeden. Niet moeilijker maken dan dat het is...
In het geval wat Testman beschrijft zou ik eerder vermoeden dat C1 stuk zou gaan. Daarnaast zit er in de afstandsbediening wellicht geen 240AC bekabeling. Ik zou dan niet weten hoe je die verbinding tussen fase en stuurstroom zou krijgen. Ik zou eerder denken dat de kabel even een kortsluiting had tussen 2 draden wat de trafo een flinke tik heeft gegeven. Al zie ik niet meteen een spoor van oververhitting.
Kan ook fout gegaan zijn met een andere verlengkabel ofzo, de nul niet juist aangesloten en hierdoor de trafo stuk gemaakt...
Enigste oplossing? Zoek de verbinding naar aarde. Multimeter op de geel/groene (zijkant trafo) en dan wat draden of schroeven aantikken (spanning er wel af hé!) om te meten.
Dat de 24VAC zou verbonden zijn met aarde lijkt me heel sterk, dat zou niet mogen. Zeker bij zo'n nieuwere.
[Bericht gewijzigd door
Appel
op zaterdag 6 oktober 2018 19:55:57
(13%)