JVC HR-V520 hifi video wil band laden bij aanzetten.

Deze JVC HR-V520 wil al een band laden als je hem aan zet.
Als er geen band in de lade zit hoor je de tandwielen over elkaar knarsen.
Als ik de deksel eraf haal doet hij dit niet.
Scherm ik de sensor rechts aan de zijkant van het loopwerk af (donker) dan begint hij weer met het proberen de band te laden.
Het is zo'n chineese prul maar de eigenaar wil hem eigenlijk toch nog aan de praat hebben.
Ik heb de programma schijf schoon gemaakt zonder resultaat.
Zou hij niet meer "op tijd" staan?
Ik wil er niet te veel tijd aan besteden daar je ze op MP bijna voor niets in je handen gedrukt krijgt.
Alvast bedankt.

Mvg Tien.

lijkt me, afgaande op je beschrijving dat de (IR) Led die de begin/einde detectors van licht voorziet het niet meer doet. Dan denkt die dat je een cassette wil laden, tenzij er een andere lichtbron opvalt.

klinkt toch als zo'n gebakje uit de funai fabrieken uit de laatste vhs batch. nogal gevoelig voor licht met de kap eraf, niet goed op timing te krijgen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Met de kap eraf kan ik geen band laden.
Zo gauw ik de kap er op zet wil die meteen een band laden, ook als er geen band in de lade zit.
Het is inderdaad een chinees en lijkt inderdaad op een funai.
Als het de mijne was lag ie al op de milieustraat stapel maar ja hij wil toch dat ik probeer er nog wat van te maken.

maartenbakker

Golden Member

Het zou een Funai met MK12 loopwerk moeten zijn. Die slaan al krom als je er verkeerd naar kijkt. Voor mij alweer een paar jaar geleden dat ik zo'n ding op precies de juiste manier rechtgebogen heb. Ik weet ook niet meer hoe hij ziet of je een band inlegt maar zou inderdaad wel eens optisch kunnen wezen.

Mocht je een paar slooprecorders Philips VR550 kunnen gebruiken, die mogen weg voor een oudijzerprijsje. Zijn mechanisch identiek als het goed is, en misschien electronisch ook wel.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 17 oktober 2018 21:49:52 schreef Tien:
Met de kap eraf kan ik geen band laden.
Zo gauw ik de kap er op zet wil die meteen een band laden, ook als er geen band in de lade zit.

Ja, daarom nog eens : lijkt me, afgaande op je beschrijving dat de (IR) Led die de begin/einde detectors van licht voorziet het niet meer doet. Dan denkt die dat je een cassette wil laden, tenzij er een andere lichtbron opvalt.

Je kan de IR led bvb met een smartphone controleren (de camera erin is IR gevoelig, tenzij het een I-phone is )

Inderdaad een laatste generatie rampenbak uit de Funai fabriek. Wellicht kun je (als je hem wilt gebruiken om banden over te zetten) beter uitkijken naar een HR-S9500 of iets dergelijks dat van betere kwaliteit is.

Recorder is naar de milieustraat.
Hij heeft een andere gekocht voor 10 euro.
Toch bedankt.

Mvg Tien.