Samsung ue46d630 maakt een tik/klikkend geluid

ik zou toch de voeding na gaan kijken , het kan zijn dat door deels defecte buffer condensatoren de voeding niet het vermogen kan leveren die hij zou moeten leveren .
zonder main board net genoeg voor de backlight , met de mainboard gaat hij hikken ( klikken )
het grootste probleem met deze tv`s zijn het niet op starten of in een boot loop blijven hangen wat te maken heeft met de nand en cpu

[Bericht gewijzigd door klaasy op zondag 21 oktober 2018 08:27:59 (21%)

ik heb het powerboard bekeken maar ik kan geen slechte condensatoren vinden zo op het oog, het probleem is dus als ik de stekker in het stopcontact doe brand het stand by lampje zoals gewoonlijk als ik dan op de aan/uit knop druk gaat die aan en dan is er geen beeld en backlight wel knippert het standby lampje om de 1,5 seconden en in totaal gebeurt dat 5 keer. Daarna begint het clicken en tikken zonder knippering van het standby lampje en geen beeld en geen backlight. Is dit een bekend symptoom?

maartenbakker

Golden Member

Als elco's niet zichtbaar stuk zijn, is de volgende stap even de haardroger erop, warmstoken en kijken of hij dan wel vlot aangaat.

Nou verwacht ik het in dit geval niet direct, model is van na de tijd dat er vaak slechte elco's waren, maar je kunt het altijd nog even proberen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 29 november 2018 14:31:49 (38%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

D series zijn hardnekkig in EEprom problemen en NAND chips die corrupt raken. Dan raken TVs van deze serie in een soort van Bootloop, dit lijkt er verdacht veel op.

Ja maar bootloop is toch dat de tv wel aan gaat en hij telkens blijft hangen bij het opstartlogo toch, maar bij mij is er geen enkel licht en beeld te zien.

Moet ik dan de nand vervangen door een nieuwe , of de eeprom resetten?

Nand vervangen is niet geheel eenvoudig, maar EEprom reset kan wel. Neen een Bootloop wil niet altijd met beeld te wezen.. wat doet backlight als mainboard is afgekoppeld??

Hoe reset ik de eeprom bij dit model?
Mainboard: bn94-05035L

Sorry IPV van S L

[Bericht gewijzigd door marc1200 op vrijdag 30 november 2018 21:03:44 (17%)

Backlight gaat aan en blijft aan als ik het mainboard loskoppel van het powerboard maar zodra ik de kabel weer verbind met het moederbord begint de voeding weer te tikken en is het back light uit

op Google en Youtube zijn filmpjes over resetten eeprom te vinden

Maar wat zou ik nog kunnen doen met, misschien nand reflowen? Of zijn er nog meer problemen die met deze symptomen te maken kunnen hebben? ik heb ook al geprobeerd om een koud ijsblokje op de nand te houden maar heeft geen zinzie deze link: http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-32721.html

[Bericht gewijzigd door marc1200 op dinsdag 25 december 2018 12:45:28 (37%)

@smd heeft uw een apparaat waarmee uw nand chips kunt programmeren?
kan ik misschien proberen om er met de hetelucht erover te gaan?

[Bericht gewijzigd door marc1200 op woensdag 26 december 2018 16:02:23 (33%)

@ Wim, Misschien kan je iets duidelijker zijn welke elco's en kan hij die nog controleren...

Er is een reparatieservice op Ebay voor de d5x serie. Helaas was er met mijn board al geknoeid en resetten van de de eprom bleek juist meer ellende te hebben veroorzaakt. Ik had de bootloop error, komt bij de D57xx serie veel voor als een ''geprogrammeerde' firmware update fout... lijkt het (leve de 'smart'tv... ) Zelf vervangen van een andere NAND en EPROM hielp bij mij ook niet en de reparatieservice kon het ook niet meer herstellen. OOk een Big shame dat Samsung bewust niet deze mainboarden meer kan leveren. En dat in de tijd van meer miliebewust willen zijn en minder co2... zijn de tv's en smartphones bijna niet meer te herstellen zonder openbreekschade... maar wel een grote kans op breukschade...

*hier heb ik geen app voor nodig

g

[Bericht gewijzigd door marc1200 op zaterdag 12 januari 2019 19:50:52 (99%)

Is hier iemand op het forum met een nand programmer? Is het ook mogelijk om de nand te reprogrameren zonder het eraf te solderen ?

Neen helaas. Nand moet er af zijn. ik bestel de NANDs op Ebay en vervang hem gewoon want ik heb ook geen programmer. Als je dat niet aandurft kan je het ook laten doen door deze reparatie service.

Heeft uw misschien een linkje en hoe duur is zon voorgeprogrammeerde nand

dit is niet de goede nand moet er een hebben voor ue46d6530

Stuur eens een mailtje naar hem. Hij programmeert voor meerdere TVs

Ik heb d voeding nog even gecheckt maar de uitgangsspanning blijven niet op 1 waarde maar gaan steeds van hoog naar beneden en omhoog zonder mainbaord en back light aangesloten dit is ook zo bij de condensatoren dicht bij de output. De primaire Elco is 370v IPV 450 en die is wel stabiel.