Mijn dochter heeft een rekenmachine van een bekend merk die voorgeschreven wordt door school (2 opties van hetzelfde merk).
Er zit een examenstand op, die alleen via een computer uitgezet kan worden (zodat je tijdens een examen niet het hele lesboek dat je in het geheugen hebt gezet kunt inzien ). Dit lukte niet omdat de computer geen indicatie gaf dat de rekenmachine werd aangesloten.
Na onderzoek bleek het middelste pinnetje van de 5 contacten niet uit te steken zoals de andere 4 en er kon dus geen data communicatie plaatsvinden. Door een stukje tandenstoker erin te drukken, had ik lang genoeg contact om hem uit de examenstand te halen. (Zie foto)
Ik wilde een nieuwe USB-contra in de rekenmachine gaan solderen aangezien hij 2 jaar en een maand oud was toen het euvel zich openbaarde (besteld 23-8-2016). Na telefonisch contact (en voordat ik de rekenmachine had opengemaakt) bleek hij echter 3 jaar garantie te hebben en heb ik de garantie aanvraag in gang gezet. Daarbij ook deze foto meegestuurd nadat ze geen genoegen namen met de uitleg dat het "USB-stopcontact" defect was.
Dit is de reactie van het betreffende bedrijf. Graag advies wat ik hiermee moet/kan. Overigens wil ik er nog bij vermelden dat mijn dochter EXTREEM zuinig is op al haar spullen en bv. pertinent weigert om een andere dan de meegeleverde USB snoer te gebruiken.
De "bijgesloten een usb-poort van dezelfde machine"-foto waar zij over spreken is van een USB-contra waar het middelste pootje niet van is gebroken/verbogen. Niet bijgevoegd omdat dit niet zo veel toevoegt: iedereen weet wel hoe de contra er uit zou moeten zien.
Brief van bedrijf:
Geachte meneer xxx
bijgesloten een usb-poort van dezelfde machine als die van uw dochter. Dit apparaat is al 7 jaren (Mei 2001) bij ons bij de Klantendienst in gebruik om her-installaties e.d. samen te doen met de eindgebruikers.
Dat betekent dat het kabeltje een veelvoud van het aantal keren is gebruikt als een scholier/student dit insteekt/verwijdert.
Toch ziet u de aard van de "slijtage", niets aan de lipjes van de poort zelf. Wij krijgen dan ook geen klachten over een euvel als dit, reden waarom we niet anders kunnen dan dit te beschouwen als "oneigenlijk gebruik", "een fysieke beschadiging van buitenaf na bijna 3 jaren gebruik(December 2015)".
Het spijt me u geen beter nieuws te kunnen geven.
Met vriendelijke groeten,