Indesit kuip scheurt. Iwd71482

Goededag allemaal. Mijn was machine kraakt er al een tijdje op los en vandaag veel meer en hoort en ziet de motor soms een onbenullige harde ruk geven aan de trommel. Hierop besloot ik de achterkant er eens af te halen. Nu zie ik scheuren in de kuip. Vraag is:kan hij nog even of per direct stoppen?

scheur zit aan de bovenzijde, daar komt niet zoveel water als onder de as, check of die scheur doorloopt, zo ja duurt het niet lang voor het ding gaat lekken..

doorgaans veroorzaakt door hoge druk op t kunstof, lagerhuis wat aan t roesten is bijv..

[Bericht gewijzigd door testman op vrijdag 26 oktober 2018 19:15:34 (22%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ja scheurt wel door. Machine is net 2 jaar oud. Centrifugeren doet hij ook niet meer. (borstelloze motor).

Einde oefening maar ook een cynische felicitatie want een moderne Indesit die twee jaar mee gaat is een uitzondering.

High met Henk

Special Member

Dan kun je hem inruilen, want een wasmachine heeft een langere verwachtte levensduur (binnen 2 jaar zelfs garantie)

Uitzondering is oneigenlijk vebruik zoals overbelading. Daar zal deze fabrikant het waarsch op gooien

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Waarschijnlijk wel idd. Hoewel dit niet het geval is. Heb nog boven een miele w733 staan die weg zou gaan ivm deze. Maar die draait nu ipv de Indesit. Toch is dit naar mijn idee gevaarlijk als het zo scheurt. Dan kan onder hoge belasting veel mis gaan.lijkt dat de machine pas van 4 Jan 2017 te zijn. Ga proberen garantie te claimen.

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op vrijdag 26 oktober 2018 20:38:40 (14%)

Op 26 oktober 2018 19:51:43 schreef aristonaboy:Ga proberen garantie te claimen.

Twee jaar is wel heel erg kort. Machine is total loss. Tweederde van de aankoopprijs mag je toch wel terugverwachten. Tijd voor de Consumentenbond. Indien nodig briefje schrijven met het woord 'Consumentenbond' erin.

Het is niet de bedoeling om garantie ter discussie te stellen maar om reparatie tips te geven.

De bedoeling is de vraag of de machine nog gebruikt kan/mag worden.
nu is deze omgewisseld omdat er een andere boven staat.Garantie is 2 jaar en machine blijkt jonger te zijn.Garantie is een woord die leverancieren verkoper liever niet horen dus gaan we er proberen t beste van te maken.er staat een machine dus het is niet zo dat we nu in nood zijn(meisje van 3 wandelt hier rond)en kunnen wel wassen.

Op 26 oktober 2018 21:41:40 schreef ronny530:
Het is niet de bedoeling om garantie ter discussie te stellen maar om reparatie tips te geven.

Ik zie daar geen mogelijkheid voor. De scheuren moet je lijmen of lassen. De herstelde verbinding dient sterker te zijn dan de originele verbinding anders gaat het daar opnieuw scheuren. Maar hoe doe je dat?
Gezien de schade zou ik de wasmaschine sowieso niet meer gebruiken. Laat eerste de leverancier/verkoper er maar naar kijken.

ohm pi dank u wel.de miele staat als te draaien,morgen wehkamp eens bellen.

maartenbakker

Golden Member

Op 26 oktober 2018 21:41:40 schreef ronny530:
Het is niet de bedoeling om garantie ter discussie te stellen maar om reparatie tips te geven.

Dat ìs een reparatietip......... Immers kan zo'n toestel onder garantie gerepareerd (of vervangen) worden. Het is onzin om met veel kunst- en vliegwerk een al dan niet bestaande oplossing voor een defect te zoeken dat eigenlijk andermans probleem is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De beste machine is je Miele W733, overslijtbaar.
Nog ene van de goede serie.

klopt idd hij is van 1991.Wehkamp laat in de loop van de week een monteur langs komen.en word waarschijnlijk de machine omgeruild.Die miele blijft op reserve staan.

de W733 stond thuis ook toen ik opgroeide, in 24 jaar tijd 1x was t deurslot losgerammeld. verder niks aan gehad in al die tijd. ding kan nog steeds ergens staan wassen, is werkend weggegaan, die machine was uit 1989.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Indesit die Miele vervangt, wat een verschil in kwaliteit.

ik heb dit ook al eens gehad, een 6 jaar oude indesit die compleet gare trommellagers had, men had ook nog een miele uit 1985 erlangs staan maar die kwam niet door het programma heen. 1 waterklep van de miele bleek stuk ( >100€ ) dus die klep uit de indesit gesloopt en de miele was weer goed.

membraam uit de oude waterklep gehaald, zodat deze open bleef staan. de indesit klep tussen zeepbak en oude waterslot gezet..

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 27 oktober 2018 12:18:06 (27%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
RAAF12

Golden Member

Die lagers herken ik dat begint te rommelen na 30 jaar. Even een pouleytrekker geleend om het snaarwiel van de kuip te verwijderen en nieuwe lagers erin gezet. Tweehands goede Mieles zijn nog steeds te koop en goed op te knappen.

Beter dan de huidige rommel die men verkoopt aan een spotprijsje;
je houdt het niet voor mogelijk dat men aan zo een lage prijzen nog een machine kan produceren.

Hier nog een w804 van +-25 jaar, bij familie ook 2 stuks uit die 700-800 reeks die nog steeds werken.

De miele blijft muf ruiken.heeft 8 jaar stil gestaan met de deur dicht.na keer of 10 met reinigers van Beckman schoonmaken wel beter maar de muffe lucht zit ook aan elk onderdeel.daarom draait hij nu niet, als hij 90 graden wast meurt de gehele douche.en nies buien die niet ophouden na t ruiken van die lucht.machine kreeg ik gratis.maar stond in een huis waar de deur 8 jaar niet van open is geweest hoorde ik later.(geen lijken verhaal hoor)

Misschien zit er wel iets tussen wat zo lekker stinkt, een ouwe sok ofzo :D

maartenbakker

Golden Member

Nog een paar keer op 90 graden laten draaien kan helpen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

deurtje open laten, en zeepbak. paar keer de waterkoker leegkieperen direct in de zeepbak, die 95 graden komen niet in de zeep schimmel van die zeepbak en diens slangen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Lade en dergelijke zijn brandschoon. Ook de slang van bakje naar trommel is los geweest. Heb met een endoscoop in de trommel. Gekeken maaar erligt niks in. Deur laat ik sowieso open

De kuip is van plastiek die weekmakers bevat om het plastiek soepel te houden. Temperatuur verschillen maken dat het plastiek uithard met deze scheuren tot gevolg. Indesit was ooit een goed merk met een metalen kuip en zonder elektronica die nu zeer kwetsbaar is.