Led spots schakeling

Ola!

Ik wil mijn spotjes in de keuken (en bijkeuken) op de volgende manier schakelen maar heb jullie hulp nodig om het te realiseren.

Er zitten 6 spots in de keuken met ieder z’n eigen driver.
*camita led module mr16 8.5 watt. IL-MC936C
*dimbare led driver pri:230V 80mA sec: 180mA CC, 42VDC Max. IL-DC9D

Als alles uit is dan zet je de (normale) schakelaar om en gaat alles op 100% branden.
Dit zou ik graag op een zelf instelbare waarde willen zetten. Zeg bv.75%.
Ben je uit de keuken, dan moet deze naar een paar minuten gaan branden op bv. 25%. Ook zelf instelbaar.
Als je de keuken weer in komt dan de lampen, dmv een omgevingssensor?, weer terug naar 75%.
Met de vaste schakelaar zet je uiteindelijk alles weer uit.

Mijn vraag is welke componenten heb ik nodig en hoe maak ik die schakeling?
Ik heb de mogelijkheid om alles weg te werken in de meterkast. Is dan een dinrail handig?

Alvast bedankt voor het meedenken.

je kunt met een gewone schakelaar en een pir als wand inbouwmodel werken. de wandschakelaar schakelt de lampen aan, de pir in serie met een dimmer welke de 75% bepaalt. op het rustcontact van de pir zet je een andere dimmer welke de 25% bepaalt.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Kijk daar kan ik wat mee. Super. Bedankt.
Zou het ook nog mogelijk zijn om de schakelingen met soft-start en soft-end te laten verlopen?
Of moet ik dat in de juiste pir vinden?

nee, kwestie van juiste dimmer vinden met soft start..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Het is nog een aardige zoektocht naar de juiste dimmers met softstart. Ik heb nog niet een goede kunnen vinden. Maar ik vraag mij af of het soft gebeuren wel gaat werken. De dimmers zijn nl. al "aan" en de PIR verzorgt daarna pas de directe schakeling.

hangt er vanaf, als je een dimmer zonder nul kunt gebruiken, dan reset de elektronica elke keer als de pir uitschakelt.

wat de soft start overigens voor toegevoegde waarde heeft vraag ik me af, het wordt alleen maar complexer om te maken zo.

met knx of een ander bus systeem kun je dit ook maken, de software kan de dim instellingen maken, echter is dat wel duur.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ok.
Softstart is ook maar een luxe. Het is alleen wat vriendelijker dan een directe schakeling.
Ik dacht dat er wel een simpele oplossing voor was maar het hoeft idd mijn portemonnee ook niet leeg te trekken.

Bedankt voor je snelle antwoord.