sony bravia KLV-V26 10E geen beeld geen geluid

Ik heb een sony tv Bravia KLV-V26 10E met wax chassis. Sinds een week blijft na het aanzetten het beeld zwart en geeft de tv geen geluid.
De power on/off led knippert niet,blijft groen branden. Het backlight reageert op helderheidswisselingen als je schakelt tussen AV en gewoon TV. Op het powerboard hoor je wel licht piepen cq fluiten.

Ik heb de service manual al doorgekeken. Heb al wat condensatoren bekeken maar kan nog niks ontdekken

ik hoor graag reacties hierop.

groet maurice

[Bericht gewijzigd door maus1970 op zondag 28 oktober 2018 12:28:48 (18%)

maartenbakker

Golden Member

Met een servicemanual, een meter en dit soort verschijnselen, begin je de voedingslijnen na te meten. Heb je dat al gedaan?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dag maarten, ik heb hem voor me liggen,ik ben op het powerboard aan het bezig met meten maar ik kom slecht uit de service manual. Er staat weinig in over de meetpunten en hoeveel volt er op moet staan.

Ook test met freeze,en haardroger en voedingspanningen,nameten.Ook kijken naar bolle elcos.

[Bericht gewijzigd door JimA op zondag 28 oktober 2018 17:49:51 (18%)

Verlichting werkt wel? Inverters konden nog wel eens problemen opleveren geloof ik met een defect zekeringetje

Dag SMD de backlight werkt. en de groene led voorop ook van de power.

maartenbakker

Golden Member

Met een beetje geluk staan de spanningen naast de connectoren van de voeding vermeld. Anders misschien iets verderop op de print in een soort tabelletjes.

Kun je het typenummer eens controleren? Dichtstbijzijnde dat ik kan vinden is KLV-V26A10E. Ik ga het schema er hopelijk straks ook even bijzoeken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

dag Maarten,het typenummer dat je vermeld is hetzelfde als van de sony. Ik ga er dadelijk weer verder mee

groet
maurice

Controleer de elco in de kanelenkiezer eens, indien deze niet goed is blijft alles in mute

Dag

ik heb al wat ontdekt; op connector CN6200 van het G2 powersupply zitten een aantal pinnen met de voltages: 10,5 volt 33volt en 17,5 volt,en 15 volt. De 10,5 volt en de 17,5 volt zijn weg!

Dan terugtraceren waaruit die komen, met een beetje geluk kan je het schema vinden in de service manual op Electrotanya.com

Dag Smd,het schema heb ik al daarvandaan. Ben er net verdr mee gegaan.
als het powerboard G2 spanning krijgt komt er de ene keer wel op alle pinnen spanning,anderzijds niet. Momenteel geven alle pinnen de bijbehorende spanning zoals op de print vermeld.

vr gr

william 1967,waar vind ik die? welk bord?
vrgr

Volg de kabel waar je de antenne in stopt en je komt er vanzelf op uit.

Dus alle spanningen blijven nu aanwezig?? en heb je dan weer beeld? Anders optie van William uitvoeren. Positienummer weet ik niet uit het hoofd.

[Bericht gewijzigd door smd op woensdag 31 oktober 2018 18:45:43 (56%)

Hoi SMD ,ik heb nog geen beeld,alle spanningen aanwezig.
hoi William, ik ga daar eens goed zoeken en meten!

vr gr

hoi ,even een kleine update; ik heb in ieder geval al weer geluid!.

dat werkt dan alweer. ik heb op het A1 bord, bovenaan bij de tuner een klein condensatortje ontdekt die niet meedoet. Misschien dat dit het euvel kan zijn, Ik ga deze vervangen en dan kijken we weer verder.

groet

goedemiddag,

ik ben verder met de Sony gegaan, echter is er nog niet echt iets vreemds gevonden ,Wie heeft er nog zo,n zelfde model/type staan? Dan kan ik wat bordjes overzetten.kijken of dat helpt.

vr gr

Ik ga nogmaals de kanalenkiezer doorlopen.. toch maar eens zoeken.

Ik zou eerst de kanalenkiezer nalopen IDD en kom weer terug indien niet gaat.

ik heb in de kanalenkiezer een condensator zien zitten. Echter als ik die wil meten zal de kiezer in zij ngeheel los moeten van het A board.

vr gr

Zou het doen, heb je wel een zwaardere soldeerbout voor nodig.

die heb ik wel! ik ga dadelijk beginnen met loshalen.
vr gr