Loewe Xelos 40 MB180 chassis start niet; oranje led

maartenbakker

Golden Member

Hoe werkt dat? Is dat een protocol dat algemeen is maar door Loewe in het bijzonder goed ondersteund wordt?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Had de apps wel gevonden maar idd als je er geen ander kan toevoegen heb je er niet veel aan dat wel jammer.

Loewe loopt een beetje achter bij een goedkoop salora tv zit zelf als netflix en youtube op , en beeld is niet eens slecht

maartenbakker

Golden Member

Grappig genoeg komt het MB180 chassis uit een fabriek waar ook Salora's werden gemaakt. Het nadeel van Netflix en Youtube is dat ze niet blijven werken zonder updates. Nou kan het natuurlijk dat de Salora na 3 jaar dood is en de updates pas na 4 jaar hoeven, dan heb je 'geluk' in plaats van 'smart'.

Aan de andere kant zou een fabrikant als Loewe natuurlijk wel de mogelijkheden hebben om een aantal jaar lang updates uit te brengen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 27 oktober 2018 12:42:14 (20%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 26 oktober 2018 23:04:21 schreef maartenbakker:
Hoe werkt dat? Is dat een protocol dat algemeen is maar door Loewe in het bijzonder goed ondersteund wordt?

ik ben even niet goed mee met wat je bedoelt...

CEC staat toch voor "Consumer electronics Control", het easy-link bij Philips, Vieralink bij Panasonic, Anynet+ bij Samsung, Digital Link HD bij Loewe,...

Het leuke aan Loewe is dat elk knopje op de Loewe remote (behalve het volume) ,middels die Digital Link HD zo je wilt, een bediening wordt voor je randapparatuur (in mijn geval de Apple TV).
Om terug de TV te bedienen moet je enkele seconden de knop TV op de TV remote ingedrukt houden. Zo controleer je weer de tv en vice versa. Bij de meeste merken die ik al bediend heb moet je telkens via menu's enz. gaan, of werken maar enkele knopjes van de tv remote op je randapparaat.

maartenbakker

Golden Member

Dat bedoelde ik, had het inmiddels gevonden. Ik liep wat achter en kende er niet de mogelijkheden van. Dacht dat enkele knopjes het hoogst haalbare was.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 30 oktober 2018 12:27:18 (20%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

easy link stamt nog uit de VHS tijd via scart, daar kon je oa de zenders in de tv gelijk zetten op de VHS recorder, kanaalvolgorde.

nu met hdmi is dat nog verder uitgebreid, maar er zijn ook legio problemen toe te schrijven aan dat systeem. toestellen die haperen, geluid wat niet doorkomt, ineens alles uitgaat. doorgans door die koppeling met de hdmi kabels. vrijwel elk toestel heeft er meerdere instellingen in t menu voor.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Wij hebben zo een klant met een Panasonic OLED aangesloten aan een Harman-Kardon receiver via HDMI.
TV aan, receiver gaat auto-aan en het geluid van de tv netjes via de speakers van de receiver.
TV uit, receiver uit.

Nu gaat de klant radio beluisteren. Hij zet de receiver aan op "tuner", maar sowieso gaat de tv ook mee aan. Er komt display uit de receiver (radiokanaal, frequentie enz.). Laat dat eens elke dag van de morgen tot de avond op een OLED staan....

Kan je bij Panasonic "Aan via Link" uitschakelen. Probleem met de radio opgelost, maar nu gaat de receiver weer niet automatisch aan als je de tv aanzet...

Rotsysteem...

Het geluid heeft Loewe & B&O dan toch beter voor elkaar met een aparte audio-link uitgang. Werkt ALTIJD onafhankelijk van wat je met CEC aan het doen bent.

Heb zelfs eens zo'n Chinees Android spelertje gehad dat alle HDMI poorten blokkeerde via CEC.

maartenbakker

Golden Member

Op 30 oktober 2018 12:39:49 schreef testman:
easy link stamt nog uit de VHS tijd via scart, daar kon je oa de zenders in de tv gelijk zetten op de VHS recorder, kanaalvolgorde.

Easylink kende ik wel, in de praktijk kreeg ik het zenders overnemen nooit gedaan. Het gebruiken voor bediening is imho een veel beter idee als het ook echt doet wat het doen moet en ik begrijp van Beeldbuisje dat het soms toch nog tegenvalt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

heb nog een vraag de loewe tv ging weer vervelend doen
nu wilde ik de processor met flux er bij doen , maar welke flux is hier voor het beste ?

Heb je dan ook een BGA station of met de verfbrander?? Beste uit te besteden aan iemand die een BGA rework station heeft anders word het niets. Controleer ook of de processor niet oververhit word of is geweest

Ik had met een verfbrander gedaan maar wel de zelfde tijd als met een BGA station 4.5 min bij 240 graden

Maar achter af ligt niet aan de processor was de T-con stekker de goud contacten waren vuil en nu werkt weer goed :-)