Indesit kuip scheurt. Iwd71482

Paar keer met dikke chloor draaien op 95 Graden en muffe geur is wel weg te krijgen.

.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op zaterdag 27 oktober 2018 19:39:38 (99%)

Zo, Monteur is geweest.Hij stond er van te Kijken dat zo'n jonge machine dit kon hebben.en werd er besloten dat er een nieuwe Kuip word gemonteerd.machine is van 4 jan 2017 dus had ook volgens de monteur niet mogen gebeuren.ik zal laten weten hoe hij t doet als hij weer klaar is.de Miele gaat daarna naar een jong gezin.tot dat de Indesit gemaakt is draait deze nog bij ons. gr robert

Lambiek

Special Member

Op 27 oktober 2018 12:33:12 schreef fabrice:
Beter dan de huidige rommel die men verkoopt aan een spotprijsje;
je houdt het niet voor mogelijk dat men aan zo een lage prijzen nog een machine kan produceren.

Spot prijzen? De machines van rond de 2000,- Euro zijn tegenwoordig ook bagger. Het is allemaal plastic tegenwoordig, waardeloze troep. Soms is een machine van een paar honderd Euro nog beter.

Hier nog een w804 van +-25 jaar, bij familie ook 2 stuks uit die 700-800 reeks die nog steeds werken.

Dat waren wasmachines ja!!!

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Mijn W753 heeft het 35 jaar uitgehouden en dat ding heeft heel wat vlieguren gemaakt. De machine zelf was nog helemaal goed, alleen de programmaklok had de geest gegeven en deze was dusdanig duur dat reparatie niet verantwoord was, dus kwam er een andere Miele.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Miele heeft nog steeds stalen kuipen en demonteerbaar, alleen kruizen benne rot. Ik heb nu een droger hier staan, een warmte pomp van Miele. Droger heeft 4435 draaiuren,dus rotzooi is het niet...(Kapsalon,8 jaar oud)

tis maar hoe je het bekijkt, ik had een stel bauknecht macnines in onderhoud, die gingen eruit met een 6500 wasbeurten op de klok. echter was er dan wel het nodige aan vervangen. oa 2x pompchassis, bestekbak, wielen korf, front. eenzelfde machine van bsh ging ook 6500 beurten mee, maar dan met veel minder onderdelen in de tussentijd..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 7 november 2018 18:54:33 schreef smd:
Miele heeft nog steeds stalen kuipen en demonteerbaar, alleen kruizen benne rot. Ik heb nu een droger hier staan, een warmte pomp van Miele. Droger heeft 4435 draaiuren,dus rotzooi is het niet...(Kapsalon,8 jaar oud)

Kun je nog wel losse kruizen vervangen of heb je dan direct een nieuwe trommel nodig? (W5877 hier)

Hoe kun je overigens het aantal uren uitlezen bij een droger? (T8861)

Je kan een ouder type, stalen kruis uit machine van voor 1999 halen en die past in jou machine indien het een 5of 6 Kg machine is. Een nieuw kruis is veeeeeeeeeeel te duur! rond de 350 Euro...

Uitlezen droger kan DMV Start ingedrukt houden en machine aanzetten. daarna 3x indrukken en de laatste keer ingedrukt houden totdat display in andere mode komt. Moet je droger wel een display hebben overigens.

PS Testman: wel een oudere Bosch geweest denk ik?? Nieuwe haalt het ook niet meer.

Als droger hebben we de miele t379 dacht ik.ook digitaal zoals de wasmachine.daar is de afvoerpomp van kapot.onderaan de waterbak zit een nippel die dicht zit en hier is ingeboord met een slang er aan.nu loopt t water gewoon de emmer in en niet meer in de waterbak bovenin.pomp kost 200 euro.als het zo werkt dan waarom niet hè.

@smd, idd dit waren machines van rond 2000 nog. de bsh machines van een paar jaar later haalden dat ook nog. enige wat stukging was zeef in filterbak, en het zeepbakschuifje. dan kwam de ptc in de zeepbak die doorsloeg en nam de processor mee of het losse verwarmingsrelais nam de hele print mee, en 1x de hele keuken erbij. print stuk was het doodvonnis, dat herstelde ik niet meer, die machines liepen 3x daags.

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 10 november 2018 10:55:16 (12%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 8 november 2018 18:56:37 schreef smd:
Je kan een ouder type, stalen kruis uit machine van voor 1999 halen en die past in jou machine indien het een 5of 6 Kg machine is. Een nieuw kruis is veeeeeeeeeeel te duur! rond de 350 Euro...

8kg helaas...

Je kan 2 oude kruizen nemen (1 voor onderdelen) en de armen 3 cm verlengen door een goede lasser en past dan ook. Ook uitgevoerd en die machine draait ook nog.. Wel een speciale electrode moest er gebruikt worden!!!

Maarja, over de Indesit: Ik heb nog liever een 40 jaar oude Miele dan een nieuwe indisjit.. Dat heeft meer met wasgedrag te maken ( en uiteraard de dubieuze techniek). Indesit draait trager, schoepen zijn lager en "wiegt" de was meer dan de hardere slagen wat Miele altijd maakt..

Op vakantie gewassen met een Amerikaanse wasmachine, zo'n liggende trommel met een kegel in het midden en deze centrifugeert ook. Nou, het was fris, maar schoon??

High met Henk

Special Member

Als je de kuip eruit kunt halen, kun je het kruis ook lassen.

De kunst is dan alleen balanceren, maar met ca 1500 rpm en was zal dat ook niet op de gram komen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Moest ook bij komen bij iemand waarvan de wasmachine na lange tijd begon te ruiken. Dit werd steeds erger totdat het niet meer "lekker" was.

Eerst geadviseerd om te wisselen van wasmiddel, zij gebruikte dit merk al jaren in dezelfde vormgeving. Poeder. (niets mis mee) Maar even wisselen van merk kan soms wonderen doen.

Heeft niet geholpen. Toen maar de wasmachine met SUN vaatwaspoeder gevuld en een kookwas gedraaid. Deze kookwas een paar keer herhaald met SUN en probleem al zeker drie jaar opgelost.

Is meestal gewoon (dezelfde - zeep) smeer wat zich ophoopt in de machine en uiteindelijk begint te schimmelen / rotten en daarna begint te ruiken.

Vloeibare wasverzachter is helemaal een ramp voor elke wasmachine.

Tegenwoordig hebben wasmachines een ECO stand. Dit is ook een ramp om te gebruiken. Te weinig water om te wassen, teveel zeep en wasverzachter (gebruiker) en dus geen voldoende spoelmogelijkheid. Hierdoor wordt de was niet volledig schoongespoeld. Laat staan de wasmachine.

Gewoon uitzetten deze functie.

I love it when a plan comes together !
Hensz

Golden Member

Op 10 november 2018 20:00:58 schreef ritmeester:... teveel zeep en wasverzachter (gebruiker)

Gewoon uitzetten deze functie.

Gebruiker opvoeden dat ie niet zoveel poeder gebruikt? Als je 'm de worst voorhoudt dat het (duur!) waspoeder bespaart wil dat misschien nog wel werken ook! :D

Don't Panic!

De huidige machines verbruiken minder water dan vroeger,
slechts 2 spoelbeurten op lage waterstand zou nu voldoende moeten zijn?
Geef mij maar 3 a 4.
Wat met mensen die gevoelig zijn aan wasmiddelresten he.

Onze miele heeft extra spoelgang opties en tevens een speciaal programma voor gevoelige huid. Hij spoelt dan nog meer na ofzo.

Ik gebruik een half koffiekopje (zo'n middelmaatje, kleiner dan een mok) voor een 8kg machine die 75% vol zit. Prima zat, geen bergen schuim en met juist onderhoud altijd frisse was.

Mijn machine is(indesit) vanbinnen goed schoon.(eens met een endoscoop in gekeken.)heb wel eens voor de hobby 2e hands machines en als je daar in kijkt dan moet je niet toevallig een lekker broodje in de vingers hebben.

Met moderne machines altijd extra water kiezen of extra spoelgang standaard er bij programmeren. Beter voor jezelf en de machine.

@high met Henk: Kruizen van composiet kunnen niet meer gelast worden helaas. Zijn geen electrodes voor en daarbij meestal zijn ze zo rot, dat dat niet meer gaat...

High met Henk

Special Member

Als het metaal is kun je het lassen of solderen.

Elektroden is elektrisch.
Je hebt ook mig, tig, autogeen of puntlassen.

Aluminium kun je ook lassen, zelfs als er veel magnesium in zit.

Probleem kan oxide zijn, maar dan is het schuren tot je zuiver bent en stukje versteviging erin lassen..

[Bericht gewijzigd door High met Henk op dinsdag 13 november 2018 19:09:13 (42%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 6 november 2018 14:37:19 schreef aristonaboy:
Zo, Monteur is geweest.Hij stond er van te Kijken dat zo'n jonge machine dit kon hebben.en werd er besloten dat er een nieuwe Kuip word gemonteerd.machine is van 4 jan 2017 dus had ook volgens de monteur niet mogen gebeuren.ik zal laten weten hoe hij t doet als hij weer klaar is.de Miele gaat daarna naar een jong gezin.tot dat de Indesit gemaakt is draait deze nog bij ons. gr robert

Ik ben meer benieuwd naar de reden waarom dit gebeurt is.
Als het een constructiefout is, bijvoorbeeld in de ophangpunten, dan kan je straks weer een kleine 2 jaar vooruit.
Heeft het te maken met het lager dan waarschijnlijk nog korter.
Mogelijk zat het in het materiaal van de trommel maar die kans is beperkt.
Ik bedoel: als de oorzaak niet achterhaald wordt, ben je straks weer even ver van huis.
Gezien de prijs van het toestel zou ik geprobeerd hebben om hem helemaal te laten vervangen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Zoiets lijkt me wel mogelijk als de transportbeugels er nog op zitten?

MAH,ik denk dat het komt doordat de motor loeihard aan de trommel trekt.hij ramt een volle trommel naar normale draaisnelheid.en dan weer voorzichtig en daarna weer loeihard.volgends de monteur kan dit niet daardoor komen.een verklaring is er ook niet.maus:heb genoeg sleutel ervaring aan wasmachines om te weten dat de beveiliging er uit moet.dat is dus ook gebeurt na plaatsing.

@ High met Henk: Hoe kan je een composiet materiaal wat volledig verteerd is lassen?? Uberhaubt composiet lassen gaat niet!

Ik vermoed dat het in enen op toeren komen toch niet echt goed is.Wat gaat nu eerst stuk: Kuip of 3ph sturing?? Ik vermoed dat dit al geen koolborstelmotor meer is...