tv swedx start niet op

Goede middag, wie kan mij helpen.

Ben op zoek naar het schema, swedx sww58-01 sds58k8-01

bij het aansluiten op de netspanning gaat de led van rood naar blauw, ongeveer 5 seconden en dan weer rood.
toestel is alleen bedienbaar met ab, reageert daar niet op.
Ab knippert wel.

toestel open gemaakt, gemeten aan de diodebrug, 400v bij inschakelen netspanning en dan (5 seconden) terug naar 320v.
Doet het zelfde als de tcon en de andere printen los gekoppeld zijn.

spanningen op het voedingsbord gemeten; 5, 12 en 24 volt komen op en gaan terug naar o volt.

is dit een bekende storing.

m.vr.gr
fred.

maartenbakker

Golden Member

Gaat hij wel weer naar 400V gedurende de tijd dat de andere spanningen opkomen?

Als dat allemaal in orde lijkt, kan het ook zijn dat de voeding weer afslaat omdat er elders in het toestel iets misgaat. Bijvoorbeeld een onderbreking in de backlight-LED's. Geeft het scherm licht in de korte tijd dat het aangaat?

Verder lijkt het om een vrij nieuw toestel te gaan, dus check ook even of er nog garantie is.

Volgende stap is om de daadwerkelijke fabrikant vast te stellen. Kun je eens een paar foto's maken? Typesticker, voeding, eventueel mainboard.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 12 november 2018 17:14:35 (27%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Beste Maarten,

Ja, als de spanning 400 volt is dan meet ik 5, 12 en 24 volt.
Daarna gaat de spanning naar 320 volt een heb ik geen 5,12 en 24 volt meer

Het scherm geeft geen licht in de korte tijd dat de spanningen opkomen.

Morgen kan ik pas een foto maken van het toestel.
fred.

maartenbakker

Golden Member

Dat innolux ding lijkt me de LED-driver dus daar zou je ook eens wat kunnen proberen te meten (schema of aansluitingen misschien via paneeltype terug te vinden? Er staat gelukkig ook wel iets van opdruk op), het mainboard staat helaas niet duidelijk genoeg op de foto om te zien waar dat vandaan komt. Ik gok eigenlijk een beetje dat het toestel in Zweden geassembleerd is uit (Chinese) ingekochte modules maar voor de zekerheid zou je het nog even op de foto kunnen zetten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Inmiddels heb ik begrepen dat Swedx ook onder de naam Skymaster wordt verkocht.
Ook hiervan is niets te vinden op het net.

Wij gaan volgende week de voeding belasten met gloeilampen voor de 5,12 en 24 volt als dummy.

Eerst maar eens kijken of de voeding blijft staan.

maartenbakker

Golden Member

Die schakelt vast wel af, of je moet de juiste lijnen hoog trekken (soms is het voldoende om de steker naar het mainboard los te nemen, maar dat verschilt per type). Ik zou echt eerst even meten wat de LED-driver doet. Als de uitgangen daarvan kort opkomen maar je geen licht hebt, weet je in elk geval zeker dat er LED's stuk zijn. Als de uitgangen niet opkomen dan weet je verder nog maar weinig helaas.

Maak voor de zekerheid even een goede foto van het mainboard (print waar de ingangen enzo opzitten), misschien dat daar nog een schema van te achterhalen is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Beste Maarten,

Kan morgen nog wat foto,s maken, want het toestel staat niet hier.

fred.

Op ds vast 5 volt voeding.
De 3 zekeringen op het bord zijn heel
fred