dimbaar EVSA ELXd 239.610

Hoi,
Een vraagje over de aansluiting van een dimbaar EVSA voor TL5 buislampen:
Ik heb een aquarium met 2 tl lampen die door een dimmer de zonsopgang en ondergang nabootsen. De (simpele) dimmer genereert een 0-10V signaal dat naar het EVSA gestuurd wordt.
De lampen moeten vervangen worden en nieuwe lampen moeten eerst 'inbranden'. Tijdens deze periode mogen ze niet gedimd worden dus moeten ze 's morgens direct op 100% aangaan en 's avonds onmiddellijk uitgaan.
De dimmer zou dus altijd direct een 10V signaal moeten geven veronderstel ik. Maar hij is niet in te stellen op die manier.
Is er een manier om een dimbaar EVSA (tijdelijk) zo aan te sluiten dat de dim-functie niet gebruikt wordt en de lampen ofwel volledig aan of volledig uit zijn?

Alvast bedankt voor de tips!
groetjes

Waarom moeten die lampen eerst inbranden?

Elke fabrikant van tl lampen raadt een inbrand tijd aan van 100-200 uren. Tijdens deze periode is het blijkbaar het beste dat de lampen niet gedimd worden. Dit zou beter zijn voor de levensduur van de lampen.

nog nooit van gehoord, en gezien de levensduur van de buizen bij een goede evsa ook niet bijster noodzakelijk..

als je overigens de 0-10V lijn losmaakt gaat de tl voluit licht geven, er van uit gaande dat de evsa ook nog wordt geschakeld in de 230V..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

In eerste instantie niet dimmen bij nieuwe TL5 buizen is geen broodje-aap verhaal:

https://www.osram.com/media/resource/hires/335135/manufacturers-declar…

Dit kan voorkomen worden door de twee 1-10V draden naar de ballast af te koppelen en de netspanning naar de ballast met een aan/uit schakelaar te onderbreken. De lampen branden dan voluit op 100% of niet.

Hoi,
Bedankt voor de nuttige antwoorden.
Ik was niet zeker of de lampen voluit op 100% branden als de 1-10V ingang afgekoppeld wordt.
Maar dit zal inderdaad het gemakkelijkste zijn zodat ze tijdens de eerste 100 uur niet gedimd worden.
Bedankt!