Siedle 511 Intercomsysteem componenten

Of high voltage het goede forum is hier voor weet ik niet zeker anders hoor ik het graag...

Van een Siedle 511 tablot(zie foto) ontbreekt de camera afdekplaat.
Nu is dit nogal een gedateerd produkt.

Heeft iemand enig idee hoe ik nog aan zo'n onderdeel kan komen?

Mijn dank zal onvoorstelbaar groot zijn.

vergeten

Golden Member

Op 17 november 2018 22:55:01 schreef SNY:
Of high voltage het goede forum is hier voor weet ik niet zeker anders hoor ik het graag...

Van een Siedle 511 tablot(zie foto) ontbreekt de camera afdekplaat.
Nu is dit nogal een gedateerd produkt.

Heeft iemand enig idee hoe ik nog aan zo'n onderdeel kan komen?

Mijn dank zal onvoorstelbaar groot zijn.

De meeste intercomsystemen werken niet direct op de netspanning, dus past het m.i. beter in Algemene elektronica, maar een ramp is het natuurlijk niet. :)
En anders verplaatsen de MODS het wel naar de goede rubriek.

Ik zou er een (na)maken van plaatje RVS, het is wat boren en vijlen maar dan heb je ook wat onverwoestbaars!
Zo te zien wordt hij met 4 schroeven in de hoeken in de hoeken gemonteerd.

Heb je al eens bij de bron geinformeerd, ze vernieuwen wel apparatuur daar en misschien hebben ze nog wel een oude ergens liggen.
Niet geschoten is altijd mis.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

De Siedle 511 serie is langere tijd geleden opgevolgd door de 611 serie welke inmiddels ook een vervanger kent. Maar van de 511 serie zijn nog steeds onderdelen te koop, al is het wel met een levertijd en retourneren is niet mogelijk. Bel Siedle inderdaad even op en vraag wat het typenummer is van de camerafdekking en bij welke lokale dealer/installateur je deze kunt bestellen.

bprosman

Golden Member

Weet niet hoe het er origineel uitziet, anders creatief met stukje Alu, evt perspex en een frees.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

je komt nog wel onderdelen tegen op ebay, maar gezien de kleur bruin zal het idd wel oud zijn, 80's nog. spul van eind 90's is er al uit, dus de kans dat siedle nog spul heeft is klein, opslag kost geld immers..

zelf een plaatje maken lijkt me ook de beste optie, dit spul heeft het overleefd omdat het zo te zien onder een afdak hangt. anders was het kunstof allang rot geweest van weer invloed.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

Even goed opmeten, en dan is er met een 3D printer wel iets voor te maken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

afhankelijk van de grootte zou een blindplaat van oud schakelmateriaal kunnen , maak je met een gatzaag een rond gat in.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
bprosman

Golden Member

maak je met een gatzaag een rond gat in.

Weet alleen niet of er in het origineel een perspex achtig plaatje gezeten heeft of dat de lens "bloot" lag.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

de lens is betrekkelijk schoon, dus dat zou kunnen. het beeld zal dan wel meer helder zijn als voorheen, oud perspex zal vergeeld zijn met de jaren..

de lens heeft ook een goed zichtbare ir coating, dat hebben alleen de oude camera's. bij nieuwere zie je dat niet meer.

echter doet men dat bijna nooit, want een extra laag vertekent het beeld, en spiegelingen krijg je ook.

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 18 november 2018 14:12:17 (16%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
mel

Golden Member

Neem een stukje hardboard, maak er gaten in,print een layout op maat, lijm het erop, en dan een laag Boeklon erop..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..