nextion en picbasic

Hallo Allemaal weer een tijd geleden na wat gezondheids problems, ik ben geruime tijd bezig met arduino mega en nextions schermpjes,dat lukt mooi maar ik heb eventjes zitten kijken of ik ook simpel via picbasic ook die spullen kan benaderen bv tekst en data op het scherm zetten.
Al zelf geprobeerd maar zonder resultaat bv op de nextion een t0 aangemaakt en dan via picbasic in rsout enz proberen te zenden op men 4dsystems vroeger lukte dit wel ,wat doe ik verkeerd of wat zie ik gewoonweg over het hoofd,kan iemand mij ff helpen want zie de bomen niet meer door het bos al getest met een 16f628 en andere altijd niks op het schermpje, de tests waren het printen van een getal of gewwoon "helo" groetjes de Alain

welkom terug

je geeft wel heel weinig informatie, moeten wij zelf gaan uitzoeken hoe die schermpjes werken?
Ik adviseer je deze vraag op het forum van PicBasic te stellen, wellicht dat daar iemand is die het al eens heeft gedaan.
Je zou ook eens via Google kunnen zoeken, intypen van NEXTION en PIC levert al aardig wat hits.

[Bericht gewijzigd door hadv op dinsdag 20 november 2018 13:22:19 (17%)

Just find out what you like and let it kill you
Arco

Special Member

Een 16f628 is daar sowieso niet erg geschikt voor, want die heeft geen SPI en heel erg weinig geheugen voor grafische toepassingen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

ehhhmmm nextions praten RS232 en het visuele zit in het scherm.
Je laat ze emt parameters bewegen.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Arco

Special Member

Ah, dat zie je zelden bij dat soort displays... ;)
Maar dan kun je toch gewoon HSerout gebruiken?

[Bericht gewijzigd door Arco op dinsdag 20 november 2018 14:40:38 (36%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com