'laatste' pagina 'ergernissen'

Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik natuurlijk de bouwer(s) van deze site hartelijk bedanken voor het opzetten ervan, maar ik heb met één ding een 'probleem' (wat waarschijnlijk aan mij ligt).

Scenario: Ik zit op de tablet de zoekfunctie te gebruiken van CO. Alles prima, totdat ik op een topic 'druk'. Ik word dan doorverwezen naar de 'laatste' pagina (geen cijfer!). Zodra ik een pagina terug moet om nog wat missende inhoud te vinden van een post op die 'laatste' pagina, komen de post reeksen/volgorde niet overeen. Dit zal vast zo bedoeld zijn, maar ik zou liever zien dat de 'laatste' pagina een simpele redirect is naar de 'echte' laatste pagina (bijv. 10 als er 10 pagina's zijn).

Tot zover mijn feedback. Misschien denken meer gebruikers er zo over, of ligt het aan mij natuurlijk.

edit: De 'laatste' pagina is ook altijd langer dan een reguliere pagina, wat ik ook storend vind.

Als je naar de meest actuele pagina gaat dan vult hij het scherm met posts. Als je naar de laatste pagina gaat dan laat hij het restant zien. Ik moest er in het begin eventjes aan wennen maar vind het nu juist wel prettig. Je kunt altijd nog op het hoogste getal klikken ipv op laatste pagina.

Ik vermoed dat dit uitmunt op een "ik vind" topic, zelf verwacht ik niet dat dit gaat veranderen.

[Bericht gewijzigd door hardbass op donderdag 22 november 2018 17:31:59 (28%)

PE2BAS

Klopt hardbass, zal waarschijnlijk uitdraaien op een 'voorkeuren' topic. Het zal wel aan mij liggen. Ik kan er maar niet aan wennen en als 'workaround' klik ik nu dan ook elke keer het laatste cijfer aan, zodat ik weet waar ik ben in de reeks.

Misschien een idee nog om dit dan als optie in je account/profiel met een schuifje/vinkje aan/uit te kunnen zetten (zal niet veel werk zijn, want is alleen basic database pagination).

maartenbakker

Golden Member

Het schijnt dat mensen die laatste pagina ook echt tot tevredenheid gebruiken, dus dan vind ik ook niet dat hij wegmoet ook al gebruik ik hem zelf sporadisch en met wisselende tevredenheid. Een vinkje of een schuifje is dan misschien inderdaad handig. Ik zou wel graag nog een functie zien om op het eerste niet-gelezen bericht uit te komen in een topic. In tegenstelling tot een laatste-pagina functie zou ik die vaak en enthousiast gebruiken.

@Jinny hieronder: Sorry, ik was nog aan het editen, ik hoop dat jouw post nog op de mijne aansluit, ik geloof het wel.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Ik gebruik bijna uitsluitend de optie "laatste". Vind het wel handig om de laatste bijdragen bij elkaar te zien in plaats van heen en weer hoppen over een paginascheiding.
Ik ken overigens geen ander forum dat deze optie heeft.

High met Henk

Special Member

Idem klaas.

Niets irritanter dan een pagina waar slects 1 reactie op staat en om te weten waar het over gaat moet je weer terug klikken

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Alex P

Golden Member

Op 22 november 2018 17:50:01 schreef maartenbakker:
...
Ik zou wel graag nog een functie zien om op het eerste niet-gelezen bericht uit te komen in een topic. In tegenstelling tot een laatste-pagina functie zou ik die vaak en enthousiast gebruiken.
...

Prima bedacht! Scheelt zoeken naar "waar was ik gebleven".

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.