Problemen met Ziggo kan 51 -VRT 1

Op een Samsung HD tuner heb ik een probleem met de ontvangst van kanaal 51 Ziggo VRT 1.
Hij geeft even beeld, en de HDTV display licht op bij de tuner, maar valt na ca 1 sec weg. Alleen geluid. De tuner is niet meer op andere zender te krijgen. Na herhaaldelijk indrukken Progr + of - toets wil er vaak weer beeld komen na code Loading Please wait, en is alles weer mogelijk.

Bij een vriend met een iets nieuwere Samsung tuner doet deze ook moeilijk op kanaal 51. Duurt heel lang en geeft code's als VRT 1 even geduld en Loading, please wait.

Dus het lijkt erop dat er iets mis is bij de Ziggo?

Frederick E. Terman

Honourable Member

Net even geprobeerd; ik zie hier niets vreemds. Ik zie op kanaal 51 programma 'één'; een soap, 'Thuis'.
Dit is in Drenthe.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Blue Sky

Cableguy

Je zegt HD dus ik ga ervan uit dat je digitaal kijkt. Gebruik je ook een CI module met kaart? Ik weet niet zeker of VRT 1 in het basis pakket zit en derhalve zonder module te bekijken is.

Als dat zo is en je hebt een module trek die er eens uit.

Waar rook is, is stroom

Op 28 november 2018 09:53:49 schreef Blue Sky:
Je zegt HD dus ik ga ervan uit dat je digitaal kijkt. Gebruik je ook een CI module met kaart?

Op 27 november 2018 19:38:05 schreef pararuud:
Op een Samsung HD tuner...

Uiteraard digitaal en uiteraard geen CI/CI+ module.

@TS: zijn de HD tuners van Ziggo of zijn ze zelf aangeschaft?
In het eerste geval: klagen bij Ziggo.
In het tweede geval: kijk eens of er nieuwe firmware voor die tuners beschikbaar is.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Tuners zijn eigendom.
Hoe doe je dat met firmware?

Gewoon verbinden met netwerk/internet en dan in het gebruikersmenu onder "ondersteuning" (of iets dergelijks) iets met firmware update.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Het is even geleden dat ik dit heb gemeld.
Maar wonder boven wonder is het probleem vanzelf opgelost.
In meerdere ontvangers.
Ik denk, een foutje bij Ziggo dat is hersteld?

Kanaal 51, VRT 1, digitaal op Ziggo was niet te ontvangen, de Samsung tuner liep vast.
Nu, opeens geen probleem meer, direct beeld en niet meer vastlopen.....

Mogelijk is er een firmware update "over-the-air" gepushed: de ontvanger krijgt dan nieuwe firmware via het kabelnet.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Dat kan, maar er waren meerdere (Samsung) ontvangers die moeite hadden met kan 51. Dus ik zie het als een meer algemeen (ex)probleem